חיפוש

עמית אדלר מסביר – איך ליצור היררכיה תקינה באתר עסקי

כשמדברים על היררכית אתר מתכוונים לניווטיות שבו הן עבור גולשים והן עבור מנועי חיפוש.

למעשה, ככל שמבנה האתר הינו טוב יותר, כך יש לו סיכוי גבוה יותר לקבל דירוג בגוגל.

המשמעות של היררכית אתר עולה ככל שהוא גדול ומכיל יותר קטגוריות ודפים.

 

ממה מורכבת היררכיה של אתר

אם נשים בצד את עיצובו של האתר ונתמקד באתר עצמו, ניווכח לראות כי מה שנשאר זה למעשה ההיררכיה והמבנה של הדפים שבו. ככלל, את היררכיה באתר ניתן ליצור ו/או להדגיש ע"י קטגוריות, כותרות הדפים, הנושאים הרלוונטיים לאתר וקישורים שאמורים להופיע בדפים שלו.

 

איך ליצור בצורה נכונה מבנה של אתר עסקי

עמית אדלר, אשר עוסק בקידום אתרים, מציע את השלבים ביצירה נכונה של היררכיה נכונה בבואכם לבנות אתר עסקי:

  1. בשלב ראשון יש לשים את הדגש על תכנון המבנה של האתר. יש לתכנן היכן יהיה כל דף ממוקם ולאיזו קטגוריה יהיה שייך, כך שכל האתר בסופו של דבר יהיה בנוי בצורה לוגית ונכונה.
  2. יש להוסיף תפריטי ניווט, אשר אמורים לסייע לגולשים למצוא את מה שהם מחפשים בגוגל. מומלץ לבנות את האתר באופן שטוח, כלומר, שכל דף באתר יהיה רחוק מדף הבית במרחק 3 קישורים מקסימום. מטרתה של בנית אתר שטוח היא לאפשר קידום מהיר יותר של האתר בגוגל.
  3. יש להשתמש בתיאור מיקומו של העמוד ביחס לדף הבית וביחס לדפים האחרים שמעליו, על מנת לעזור לגולש להתמצא בזמן החיפוש ולהבין היכן הוא נמצא.
  4. יש להשתמש בקישורים פנימיים אשר מובילים אל עמודי האתר. באמצעות הקישורים הפנימיים הגולש גם יכול למצוא דפים רלוונטיים נוספים בזמן שמבצע חיפוש בגוגל.
  5. יש לסדר את מבנה האתר גם לפי אשכולות נושאים, כך שכל התכנים הקשורים לנושא מסוים יהיו תחת קטגוריה אחת.

 

יתרונות במבנה אתר תקין

  1. ככל שהאתר יהיה בנוי נכון, הוא יקבלSitelinks (= קישורים הנפתחים מתוך האתר עצמו בזמן שנפתחות תוצאות חיפוש בגוגל) – מה שיאפשר לו ליהנות מחשיפה ומכמות הקלקלות גדולות יותר.
  2. בניה נכונה של אתר, יקבל אינדקס טוב יותר
  3. אתר הבנוי בצורה נכונה וטובה יקבל מאוד על הגולשים בזמן שהם מבצעים חיפוש שבגוגל.

 

לסיכום

בבואכם לתכנן ולבנות אתר עסקי, יש להתייחס לדגשים החשובים שבבניית האתר. לפי שיטתו של עמית אדלר, קיימים כמה שלבים בבניית אתר עסקי, אשר כדאי לשים עליהם את הדגש ולפעול על פיהם. יצירת היררכיה נכונה באתר עסקי עשויה להביא לקידום ולחשיפה גדולים יותר לאתר.

אם תרצו לקרוא עוד בנושא של בניית אתרים, דרך הקישור https://www.amitadler.co.il תוכלו לקבל מידע נרחב לגבי קידום אתרים אורגני בגוגל, לגבי מחירים של קידום אתרים, משך הזמן שלוקח לקדם אתרים במנועי חיפוש ואף לדעת איך מודדים הצלחה בקידום אתרים בגוגל.

 

מקדם אתרים

 

אולי תאהבו גם את