חיפוש

כיצד בונים אתרים?

אתם מתים לבנות אתר, אבל אין לכם מושג קלוש מאיפה מתחילים, בדיוק בשביל זה אנחנו כאן! מה השלבים בפרויקט הקמת אתר ואיזה סוגי אתרים יש? כל מה שרציתם לדעת על בניית אתר ולא העזרתם לשאול.

 

לפני שמתחילים בתהליך, צריך להבין מה המטרה

לפני שאתם רצים קדימה, בוחרים פלטפורמה ומשלבים חברה לבניית, אתם צריכים לזכור, בניית אתרים וקידום מתחילים קודם כל מיעדים ומטרות. מה האתר אמור להביא לכם? עוד לידים? עוד מכירות? עוד מפרסמים? לפי המטרה בוחרים את סוג האתר:

 

עמוד נחיתה

אי אפשר לקרוא לזה ממש אתר, זה יותר One page שכל מטרתו היא, להסביר בכמה מילים על השירות או העסק שלכם, לאסוף לידים, לתאם פגישות וכד'.

 

אתר תדמית

אתר שהמטרה שלו היא, להציג את העסק שלכם, את החזון, את הערכים, להראות לקוחות מרוצים שעבדתם איתם ותכנים שיבטאו את המקצועיות שלכם, זה גם יעזרו קצת בקידום האורגני.

 

אתר פורטל

אתר שמטרתו היא להציע תכנים לגולשים ולתת להם מידע שישרת אותם.

 

אתר קטלוג

אתר שמטרתו היא, להציג את המוצרים שאתם מציעים. האתרים האלו ברוב המקרים ישרתו חברות בנייה, חברות רכב ומוצרים שלא נמכרים באמצעות חנות אינטרנטית.

 

חנות אינטרנטית

חנות אתר, איקומרס, חנות אונליין, יש לזה שמות רבים. אבל המטרה נשארת אותה המטרה, למכור כמה שיותר מוצרים המוצעים באתר.

 

השלבים בבניית אתר

השלבים בבניית אתר משתנים, בהתאם לסוג האתר וכך גם זמן ההקמה שלו. אבל ישנם כמה שלבים, שהם העיקר בכל הקמה של אתר מכל סוג.

 

אפיון

בשלב הזה בעצם בונים את הארכיטקטורה של האתר, מחליטים איפה ישב כל באנר, איפה ימוקמו הכפתורים, באיזה אופן יוצג התפריט וכו'.

 

עיצוב ממשק וחווית משתמש

בחלק הזה, לוקחים את כל מה שאפיינו בשלב הקודם ובונים על גבי זה עיצוב לאתר.

 

פיתוח האתר

בשלב הזה, אתם בעצם לא עושים כלום. זה השלב שהמפתחים והמתכנתים עובדים על האתר ואתם יכולים לשבת רגל על רגל ולחכות שכל העבודה הקשה תעלה על לינק.

 

שלב ה-QA

זהו, הרוב מאחורינו וזה השלב שבו אתם מקבלים את הלינק לאתר שלכם (תתחדשו!), ומתחילים לבדוק אותו. המטרה בחלק הזה היא למצוא כמה שיותר באגים, תקלות או בעיות, לוודא שכל הקישורים פעילים ואין קישור שבור, לראות שכל הבאנרים לחיצים ומובילים למקום הנכון וכד'.

לאתרי סחר מתווספים שלבים נוספים בתהליך, בעיקר כי אתר סחר ממומשק למערכות שונות וגם מתחבר לקופה, לכן יש יותר חיבורים וכתוצאה מכך, יותר בדיקות.

 

לסיכום

אין ספק שבניית אתר משפרת ומגדילה את התוצאות העסקיות, אם בונים את האתר כמו שצריך ובוחרים את סוג האתר הנכון, שישרת את המטרות העסקיות שלכם. בניית אתר כרוכה בכמה שלבים אותם פירטנו לעיל ואתר סחר דורש כמה שלבים נוספים בשל המורכבות שלו.

אתר בנוי

 

אולי תאהבו גם את

מסך
5 טיפים לבניית אתרים

המהפכה הדיגיטלית הביאה לעולמנו שינויים רבים ובשורות משמחות. אחת מהמגמות הבולטות ביותר שהחלו בעקבותיה, היא הזינוק בכמות וברמת האתרים ברשת. בהתאם, נוצר שוק רחב ומגוון

קראו עוד »