חיפוש

8 יתרונות בניהול לקוחות במערכת CRM

 מערכת CRM היא מערכת לניהול לקוחות בארגונים ועסקים ומיועדת לקידום של הפעילות העסקית וקשרים עם הלקוחות.

המאמר יפרט 8 יתרונות לניהול לקוחות באמצעות מערכת זו.

 

1 – יעילות ושיפור השירות

מערכות CRM – CUSTMER RELATIONSHIP MANAGEMENT הן מערכות המשפיעות על יעילות העסק ושגשוגו. באמצעות מערכות אלו ניתן לאסוף נתונים על הלקוחות ולנתח אותם על מנת לשפר את השירות והמכירות. כאשר רמת השירות גבוהה העלויות של העסק מצטמצמות כיוון שהוא מייצר את קהל היעד שלו.

 

2 – תכנית בהתאמה אישית

כל עסק העושה שימוש ב- CRM בוחר תכנית המתאימה לו אישית על פי הצרכים שלו והעבודה מול הלקוחות שלו. העסק יכול לקבל את המערכת הבסיסית או לגדול מבחינת הפיצ'רים שהמערכת מציעה להחלטתו האישית.

 

3 – שמירת החומרים בענן

כל הנתונים, הפרטים, התוכנות, הקבצים וכד' נשמרים בענן ואין צורך לדאוג לגיבוי חיצוני של המידע המצטבר במערכות CRM. על ידי כך ניתן לחסוך משאבים כלכליים וזמן מבחינת ביטוח ותחזוקה של כל המערכת הממוחשבת.

 

4 – תיעוד הפעולות

באמצעות המערכת ניתן לתעד את הקשרים עם הלקוחות בכל הקשור להתנהלות. למשל, תיעוד חשבונית דיגיטלית, גבייה, החזרי תשלום על פי אופי העסק והתנהלותו.

 

5 – קבלת תמונת מצב עדכנית

המערכת המשוכללת של CRM מסוגלת לבצע תהליכים ויזואליים בזמן אמת כמו: ניתוחים פיננסיים, עמידה בלוחות זמנים, קשרי לקוחות ועוד. זהו יתרון גדול מכיוון שהעסק יכול לתת מענה מהיר ויעיל בזמן אמת וכך לפתור בעיות באופן מיידי עם הלקוחות.

 

6 – המשך טיפול אישי בלקוחות גם אם העובד מתחלף

כאשר עובד בחברה או בעסק יוצא לחופשה ארוכה או עוזב את עבודתו, המערכת ממשיכה לעבוד מאותו מקום בו העובד סיים את השירות באמצעות העובד שמחליף אותו. יכולת זו מתאפשרת מכיוון שהשיחות עם הלקוחות מתועדות, המסמכים, ההערות ועוד נשמרים במערכת. העובד המחליף יהיה חשוף לכל ההתנהלות מול הלקוחות וימשיך את הטיפול במקום בו העובד הקודם עצר.

 

7 – בקרה על העובדים

המערכת מאפשרת תהליכי בקרה על ניהול נכון של העובדים. נניח ומדובר בעסק עם נציגי מכירות. המערכת תוכל לזהות כמה שיחות ביצעו הנציגים, כמה זמן הן נמשכו, רמת האדיבות והיחס ללקוחות ועוד. כך ניתן לדעת האם יש מקום לשיפור, האם ניתן להגדיל את רמת האחריות והמשימות של העובדים ועוד.

 

8 – הגדלת הרווחים של העסק

כל עסק המפיק רווחים צריך להשקיע בעלויות בתחילה ולכן גם במערכת CRM ישנה השקעה כספית, אך עם ניהול לקוחות נכון התוצאות לא יאחרו להגיע וההשקעה תניב את הפירות אותם רוצים להפיק הן מבחינה כלכלית והן מבחינה ניהולית.

לסיכום, ההטמעה של מערכת חדשה בעסק לוקחת זמן מכיוון שיש צורך להתרגל אליה מבחינת ההתנהלות מול הלקוחות. עם זאת השינוי יכול להוביל לבסוף את העסק להישגים ולרווחים גבוהים בעזרת סבלנות והטמעת התוכנית.

ראש הטופס

תחתית הטופס

 

איש שירות לקוחות

אולי תאהבו גם את

חיסכון כספי
3 טיפים לחיסכון כלכלי

אתם תמיד במינוס? מנסים לצמצם הוצאות? חולמים לחסוך ולא מצליחים? אנחנו מכירים את המצב שלכם טוב יותר ממה שאתם חושבים. היינו שם, ולמדנו בדרך ארוכה

קראו עוד »
סרטים
4 יתרונות בסרטי תדמית

חברות, עסקים, גופים ומותגים – אולי תופתעו לשמוע, אבל כל אלו משתמשים בסרטי תדמית. המטרה של סרטי תדמית היא די פשוטה – שיפור התדמית של

קראו עוד »