חיפוש

3 טיפים לחיסכון כלכלי

אתם תמיד במינוס? מנסים לצמצם הוצאות? חולמים לחסוך ולא מצליחים? אנחנו מכירים את המצב שלכם טוב יותר ממה שאתם חושבים. היינו שם, ולמדנו בדרך ארוכה איך להתנהל נכון כלכלית ולחסוך בהוצאות. ריכזנו לכם את המסקנות שלנו לכמה טיפים חשובים שישנו לכם את ההסתכלות ואת ההתנהלות הכלכלית. תהליך השינוי לא תמיד קל, אבל תמיד משתלם. יצאנו לדרך, אתם מצטרפים?

 

כלכלה נכונה

אין כלל אחד שמגדיר מהי כלכלה נכונה. בשביל חלק מהאנשים כלכלה נכונה זו היכולת לחסוך כמה שיותר, ובשביל אחרים זו היכולת לחיות ולהגשים כמה שיותר. יש גם את סוג האנשים שעבורם כלכלה נכונה זו היכולת להשקיע כסף שייצר להם הכנסה פאסיבית בהמשך החיים. הפרספקטיבות השונות יוצרות דרכים רבות בהן אפשר לנהל כלכלה בצורה נכונה, אנחנו נדבר על אחת מהן.

 

אושר ועושר

המאה ה-21 שואבים את כולנו למרוץ אין סופי של סיפוקים רגעיים. כולנו רוצים לקנות יותר, לאכול יותר, לבלות יותר, לטייל יותר, הכול יותר. אבל האם הכסף שאנחנו מייצרים מספיק עבור מילוי כל הרצונות שלנו? כנראה שלא. עד כאן, אין חדש ולכאורה גם אין בעיה. הבעיה מתחילה כשלא מוכנים להשלים עם הדברים החסרים, או עם הדברים שנצטרך לדחות למועד שיאפשר לנו לקבל אותם.

 

דחיית סיפוקים

חלומות נועדו להתגשם, אבל לא תמיד, ולא בכל מחיר. הצעד הראשון לקראת שינוי כלכלי הוא ההשלמה עם כך שלא נוכל להגשים את כל החלומות שלנו, בטח לא בכל שלב בחיים. ההבנה שאנחנו צריכים ללמוד לחיות לפי היכולת הכלכלית שלנו, ולא להפך, לא תמיד מגיעה בטבעיות. אחרי שמוכנים להבין ולהשלים עם הנקודה הזאת, התהליך לקראת חיסכון כלכלי קל יותר.

 

סדר בשולחן סדר בראש

גם לכם אמרו את המשפט הזה כשהייתם ילדים? אנחנו חושבים שיש בו הרבה מן האמת, אז אנחנו תמיד מתחילים בסדר. איך עושים סדר כלכלי? בטבלאות. אנחנו אוהבים את השיטה הוותיקה שמוכיחה את עצמה כיעילה במיוחד ומשתמשים בטבלאות אקסל. הכינו טבלה שכוללת עמודת הכנסות ועמודת הוצאות והשוו ביניהן. טיפ חשוב: אל תשכחו להוסיף גם את ההוצאות הקטנות, כמו קפה בדרך לעבודה.

 

יישור קו

לאחר שביצעתם את ההשוואה הפשוטה בין העמודות, אתם יודעים מה המצב הכלכלי שלכם. אם אתם מוציאים הרבה יותר משאתם מכניסים, אין פלא שאתם תמיד נמצאים במינוס ולא מצליחים לחסוך. השלב הבא יהיה ויתור על הוצאות שחורגות ממסגרת האפשרויות שלכם. הוויתורים לא קלים ולעיתים נראים בלתי אפשריים, אבל הרבה יותר קשה לכסות מינוס אין סופי או לצבור חובות.

 

לסיכום

אם הגעתם עד לכאן, אולי אתם ממש מוכנים לשינוי כלכלי, וזה הזמן לעשות אותו. ותרו על חלומות שאינם מתאימים ליכולת שלכם והשקיעו את האנרגיות בעשיית סדר בהוצאות ובהכנסות. אחרי כמה חודשים שבהם תיצמדו לתוכנית הכלכלית החדשה, המינוס יצטמצם מבלי שתשימו לב, והיציבות הכלכלית תחכה ממש מעבר לפינה. בהצלחה J

קופה

 

אולי תאהבו גם את

סרטים
4 יתרונות בסרטי תדמית

חברות, עסקים, גופים ומותגים – אולי תופתעו לשמוע, אבל כל אלו משתמשים בסרטי תדמית. המטרה של סרטי תדמית היא די פשוטה – שיפור התדמית של

קראו עוד »