חיפוש

מביאים את איטליה לארץ – מתכון מושלם לבצק פיצה

הפיצה הפכה להיות חלק מהחיים שלנו גם בישראל, אבל במקור איטליה היא ארץ הפיצה, ארץ המקור למאכל הריחני והמגרה הזה. שם ניתן למצוא פיצריות מגוונות ושלל טעמים מעורר תאבון. אבל מי אמר שרק באיטליה? ומי אמר שרק בחנות? למה תמיד להזמין או לקנות פיצה מוכנה? תוכלו גם להכין בבית פיצה איטלקית טעימה ומושלמת. והכי חשוב – ממש לפי הטעם שלכם! קבלו מתכון לבצק פיצה מנצח שיאפשר לכם להכין בעצמכם פיצה מנצחת!

 

כך מכינים בצק לפיצה

עליכם לצקת לקערה קמח ומלח ולערבב קלות. באמצע התערובת הזו אתם יוצרים גומה קטנה שלתוכה מוסיפים את יתר הרכיבים; מים, שמרים ושמן. אחרי שהוספנו את כל הרכיבים אנו עוברים לשלב הלישה. ההמלצה היא ללוש למשך כחמש עשרה דקות, ועד שמתקבל בצק חלק וגמיש. את הבצק שהתקבל יש לעצב לצורת כדור. את הכדור נניח בתוך קערה משומנת. נגלגל את הכדור בתוך השמן כדי שהוא יהיה משומן היטב מכל הצדדים, נעטוף בניילון נצמד ונשאיר במקרר למשך יממה. מדובר על התפחה איטית שמעניקה לבצק אווריריות מיוחדת.

 

אפשרות להתפחה מהירה

אם אתם לא אנשים מתוכננים, וכאשר אתם רוצים לאפות פיצה, אתם רוצים להכין אותה להיום, ניתן לוותר על ההתפחה האיטית במקרר, התפחה מהירה בטמפרטורת החדר טובה אף היא. חצי שעה תספיק בשביל לאפשר לבצק לתפוח ולהשיג את רמת האווריריות הרצויה. כמובן שזה לא בדיוק אותו מרקם, אבל הוא בהחלט טעים ואוורירי מספיק.

 

הכנת הפיצות

אחרי התפחה נוציא את הבצק ונחלק אותו לשני חצאים. נחמם התנור לחום גבוה בטורבו. בעזרת הידיים נפתח את הבצק ונניח אותו על ניר אפיה. נעביר את הניר לתבנית ובלחיצות ניצור את הצורה של הפיצה. נמתח את הבצק כך שהפיצה תהיה בגודל המתאים ובעובי הרצוי. נשמור שהבצק לא ייקרע.

 

רוטב ותבלינים

כעת הגיע השלב בו ניצק רוטב עגבניות על הבצק או רוטב לפיצה לפי בחירה וטעם. על הרוטב נפזר מוצרלה וגבינות נוספות לפי הטעם. ניתן להוסיף זיתים, בצל וכל ירק אחר. עלי בזיליקום ישדרגו את הטעם. עם סיום ההכנה נכניס את הפיצה לתנור חם. אחרי 12 דקות של אפיה נבדוק את התחתית של הבצק. נמשיך באפייה במידת הצורך. כאשר התחתית שחומה האפייה צריכה להסתיים. כאשר הפיצה מוכנה נוציא אותה מהתנור. נמתין מספר דקות להצטננות ונפרוס אותה. נגיש לסועדים משולש פיצה טרי וחם. כן, זו פיצה ביתית מעולה ומנצחת!

 

לסיכום 

פיצה אפשר להכין בבית ולהשיג תוצאות נהדרת. חשוב למצוא מתכון מנצח לבצק לפיצה איטלקי טוב, בצק שיהיה בסיס מעולה לפיצה האהובה עלינו. אז נשלב עם הפיצה את התוספות האהובות עלינו, והנה לנו מאפה נהדר, טרי וטעים לאירוח, לארוחה, למסיבה ולכל מטרה.

מאכל איטלקי

 

אולי תאהבו גם את

חיסכון כספי
3 טיפים לחיסכון כלכלי

אתם תמיד במינוס? מנסים לצמצם הוצאות? חולמים לחסוך ולא מצליחים? אנחנו מכירים את המצב שלכם טוב יותר ממה שאתם חושבים. היינו שם, ולמדנו בדרך ארוכה

קראו עוד »
סרטים
4 יתרונות בסרטי תדמית

חברות, עסקים, גופים ומותגים – אולי תופתעו לשמוע, אבל כל אלו משתמשים בסרטי תדמית. המטרה של סרטי תדמית היא די פשוטה – שיפור התדמית של

קראו עוד »