חיפוש

עיצוב גרפי – מה ההבדל בין אילוסטרייטור לפוטושופ?

אילוסטרייטור ופוטושופ הם שני שמות של שתי תוכנות הגרפיקה הפופולריות ביותר של חברת Adobe. שתיהן נראות מאוד דומות במבט ראשון, אבל יש ביניהן לא מעט הבדלים שמעלים את השאלה – איזו תוכנה עדיפה?

 

פוטושופ – הכי פופולרית

התוכנה הכי פופולרית של אדובי היא תוכנה מצויינת לכל מי שעוסק בעריכה ושינוי של תמונות קיימות. כל פרויקט של תוכנת פוטושופ מורכב מסדרות של פיקסלים ולכן, מספיק לשנות את הרזולוציה כדי לשנות את איכות התמונה.

עריכת תמונות בפוטושופ יכולה להביא לתוצאות מדהימות, בזכות העריכה של הפיקסלים באמצעות מסננים, אפקטים וכלים רבים נוספים. אבל כדאי להכיר גם את החסרונות של התוכנה.

הוספת טקסט לתמונה בתוכנת פוטושופ עלולה לגרום עיוות בתמונה ולכן התוכנה מתאימה לעיצוב של גרפיקה אינטרנטית, לעריכת תמונות ועיצובים, אשר נשארים בגודל קבוע.

 

אילוסטרייטור – טכנולוגיה אחרת

פוטושופ היא תוכנת עריכה מבוססת על פיקסלים. לכן היא מסוגלת להביא לתוצאות מדהימות, כאשר מדובר על תמונות. מנגד, אילוסטרייטור, פועלת באמצעות שימוש במושגים מתמטיים, ללא שימוש בפיקסלים.

אילוסטרייטור משתמשת בוקטורים (וקטור הוא קטע ישר באורכים שונים, שעובר בין שתי נקודות). משום כך, נהוג להשתמש באילוסטרייטור ליצירת לוגואים למשל, או פרויקטים מודפסים אחרים.

גרפיקה וקטורית היא בעלת איכויות גבוהות של דיוק ולכן, גם ברזולוציה נמוכה, ההדפסה לא מאבדת מאיכותה, בניגוד לגרפיקה מבוססת פיקסלים.

מצד שני, עריכת שינויים בתמונות קיימות באמצעות אילוסטרייטור היא קצת יותר בעייתית, שכן התוכנה מכילה כלים מוגבלים לעריכת תמונות בהשוואה לפוטושופ.

 

אז מה עדיף?

כפי שניתן להבין אילוסטרייטור ופוטושופ הן אולי תוכנות דומות על פניו, אבל למעשה, הן מתאימות למטרות שונות למדי, כאשר פוטושופ מתאימה באופן אופטימלי לעריכה של תמונות קיימות ואילו אילוסטרייטור מתאימה יותר ליצירת גרפיקה מתוחכמת.

יש אנשים שמעדיפים להשתמש רק בתוכנה אחת, או רק בתוכנה האחרת, אבל אם אתם יכולים לרתום את היכולות של שתי התוכנות לצרכים שלכם, תזכו ביכולות כמעט בלתי מוגבלות, של עריכת תמונות ברמה גבוהה בכלים מתקדמים ושילוב של טקסטים ברמה גבוהה לא פחות, שילוב של גרפיקות מתאימות וכן הלאה – בלי לאבד מהאיכות של התוצר הסופי.

לדוגמה, אפשר לערוך את התמונה הקיימת באמצעות פוטושופ ואז להעביר את התמונה הערוכה לאילוסטרייטור לצורך הוספת טקסט. כל אפשר לקבל תוצאה אופטימלית.

 

לסיכום

בתחרות על המקום הראשון של תוכנות הגרפיקה הטובות ביותר…. אין תוכנה אחת מנצחת.

אילוסטרייטור טובה לפחות כמו פוטושופ ולהיפך, אלא שיש להן תכונות שונות, שהופכות כל תוכנה כזו מתאימה יותר לצרכים אחרים.

לכן, יש אנשים שמעדיפים להשתמש רק בפוטושופ, לעומת אלה שמעדיפים להשתמש רק בתוכנת אילוסטרייטור, לעומת אלה המסוגלים ליהנות מהיתרונות השונים של שתי התוכנות, בעת עבודה על פרויקט אחד. מה שנקרא – ליהנות מכל העולמות. אז לאיזו קבוצה אתם שייכים?

לצפייה בעיצובים גרפים שונים, בין אם ב- Photoshop ובין אם ב- Illustrator, כנסו לאתר של המעצבת נדין סטייל בכתובת: https://nadin.style.

אולי תאהבו גם את

מתנות ממותגות ראשית
מתנות ממותגות 5 המומלצים

מהן מתנות ממותגות חברות ועסקים רבים מחפשים בקדחתנות דרכים לקדם ולפרסם את העסק והחברה בקרב ציבור הלקוחות הפוטנציאלי שלהם. הם שוכרים את שירותיהם של משרדי

קראו עוד »
מיתוג עסקי

בניית מיתוג עסקי לעסק, גם אם הוא קטן או בינוני מצריכה בניית אסטרטגיה שיווקית שהושקעה בה מחשבה רבה ושימוש בכלים מתקדמים, זאת לשם הגשמת המטרות העסקיות ויצירת בולטות. מיתוג עסקי הוא למעשה הכלי הטוב ביותר אשר עומד לרשות בעלי עסקים כך שהעסק שלהם יוצג בצורה ויזואלית מעניינית, תוך שמירה על רלוונטיות וייחודיות אשר תבליט את העסק על פני המתחרים.

קראו עוד »