חיפוש

4 טיפים שאסור לשכוח בהכנת לוגו לעסק

אפילו אם מדובר בטעות אסטרטגית לחשוב כך, כל אדם שתשאלו אותו "מהו מיתוג", מיד יחשוב רק על מילה אחת – הלוגו. זהו סמל גרפי ייחודי שנוצר על מנת לעורר הזדהות או שיוך לרעיון מסוים. אם הוא טוב וזכיר, נחווה הזדהות עם מסרים מסוימים, רגשות, תחושות והנעה לפעולה כלפי מוצר או שירות כלשהו. אז מהם הדברים שאסור בשום אופן לשכוח בעת הכנת לוגו לעסק? ישרארגף מסבירים:

 

אל תישאבו לגנריות

מטרתו המרכזית של הלוגו היא לשרת את העסק ולקדם אותו, תוך כדי יצירת בידול מכלל המתחרים. ואם זוהי מטרתו – איך זה שהלוגו של כל גלידריה תמיד מכיל גלידה? שהלוגו של חנות חיות המחמד לעולם יתהדר בתמונה של כלב וחתול? שצלמי האירועים אף פעם לא יוותרו על איור חתן-כלה? אלו הן דוגמאות מן השטח שכולנו מכירים, אך אין להן הצדקה אמיתית. לוגו לא חייב ליפול לקלישאת תחומי העיסוק שלכם והוא יכול להיות אחר לחלוטין, מעניין יותר, מושך יותר, זכיר יותר ועדיין להישאר קשור לענף שבו אתם פועלים.

 

הפרת זכויות יוצרים

עיצוב הלוגו שלכם עשוי להיות דומה לזה של מותגים אחרים, אך אסור לו להיות מועתק או דומה באופן מחשיד ללוגו אחר. מעבר לעובדה שכל לוגו ש"חטפתם" חושף אתכם לתביעות משפטיות בגין הפרת זכויות יוצרים, אתם גם יוצרים בלבול עצום בקרב הלקוחות הפוטנציאליים וכך מחבלים גם בעבודתכם וגם בזו של הצד שנפגע. היו טובים – הפגינו מקוריות, יצירתיות והשקעה. צרו לוגו אישי שיראה לכולם שאתם פורצי דרך חדשניים ולא סתם עסק שחוסה בצלו של עסק קיים אחר.

 

לוגו על זמני

לפני כחמש שנים, כמות אדירה של חברות במשק הישראלי מיהרו להתקבע למספר גופנים, צבעים וסמלילים שנתפסו כלוגואים ה"חמים" של התקופה. הן אפיינו בעיקר סטארטאפים שאפתניים שרצו להתפתח, אלא שהמיתוג הטרנדי והרגעי שלהם בלם חלק ניכר מהיכולת להתבדל ולשכנע משקיעים. שאלו את עצמכם עד כמה הלוגו שאתם מביטים בו "על הנייר" עשוי לעמוד במבחן הזמן: האם בעוד עשור, שניים או חמישה הוא ימשיך להיות רלוונטי? האם הוא נשען על טרנד עיצובי שאתם כרגע מאוד אוהבים? האם יש לו אפשרות לשרת אתכם גם בעתיד, כשתפתחו מוצרים או שירותים נלווים, תגדילו את החברה, תפתחו סניפים נוספים, תשיקו גם בחו"ל, תתמזגו עם חברה אחרת?

 

התאמה למספר רחב של מדיומים ויישומים

לוגו שנראה טוב, אמור להיראות טוב בכל גודל ובכל פלפטורמה. מסיבה זו צריך לתכנן אותו בפורמט שיאפשר לו גמישות ברמת התאימות והתצוגה. האם כדאי שעל דפי הארגון יופיע הלוגו בשחור-לבן? האם רצוי שהוא יופיע באתר על פני רקע כהה ואילו בהדפסה על המוצרים עם רקע בהיר? האם עליו להשתנות מבחינת הצבעים או ההצללה על פני הדפסה גדולה כמו למשל זו של שלט החוצות? יצירת הלוגו הרבגוני תתמקד יותר בצורת הלוגו ובקונספט שלו מאשר בצבעים, כאשר עלויות ההדפסה לעולם יתייקרו ככל שהשימוש בצבעים רחב יותר.

אם תרצו לקבל מידע נוסף על הכנת לוגו מנצח – כל שעליכם לעשות הוא להיכנס לאתר ישראגרף ולהתחיל בפעולת המיתוג החשובה והמקצועית ביותר בעסק.

 

לוגו

 

אולי תאהבו גם את

מתנות ממותגות ראשית
מתנות ממותגות 5 המומלצים

מהן מתנות ממותגות חברות ועסקים רבים מחפשים בקדחתנות דרכים לקדם ולפרסם את העסק והחברה בקרב ציבור הלקוחות הפוטנציאלי שלהם. הם שוכרים את שירותיהם של משרדי

קראו עוד »
מיתוג עסקי

בניית מיתוג עסקי לעסק, גם אם הוא קטן או בינוני מצריכה בניית אסטרטגיה שיווקית שהושקעה בה מחשבה רבה ושימוש בכלים מתקדמים, זאת לשם הגשמת המטרות העסקיות ויצירת בולטות. מיתוג עסקי הוא למעשה הכלי הטוב ביותר אשר עומד לרשות בעלי עסקים כך שהעסק שלהם יוצג בצורה ויזואלית מעניינית, תוך שמירה על רלוונטיות וייחודיות אשר תבליט את העסק על פני המתחרים.

קראו עוד »