חיפוש

6 עובדות שלא הכרתם על עיצוב אפליקציות

בעידן הדיגיטלי של היום, כמעט לכל דבר יש לנו אפליקציה. בין אם זה להזמנת מצרכים מהסופר, הזמנת פיצה מפיצרייה ועד למילונים ותרגומים, כל מה שאנחנו צריכים לעשות זה להיכנס לטלפון החכם שלנו או למחשב, לבחור באפליקציה המתאימה ולפעול בהתאם למשאלות ליבנו. מי שמעוניין לפתח אפליקציות צריך לקחת בחשבון הרבה גורמים וכמובן לשים דגש על עיצוב האפליקציה. נציג בפניכם שש עובדות שלא הכרתם על עיצוב אפליקציות.

 

המשתמש במרכז

כאשר אתם באים לתכנן או לבנות אפליקציה, הדבר החשוב ביותר הוא לשים את המשתמש במרכז. על מנת שהאפליקציה תדבר אל המשתמשים היא צריכה להיות מכוונת אל הצרכים, ההעדפות והחוויות שלהם. לכן, כאשר מתכננים אפליקציה חשוב מאוד לבדוק מיהו קהל היעד שהולך להשתמש בה על מנת להתאים את האפליקציה אליו. כמו כן, מומלץ לאפשר למשתמשים אמיתיים להיכנס לאפליקציה בשלבים שונים כדי לראות את התגובות שלהם ובהתאם לעצב את האפליקציה.

מֶרְכָּז

ארגון האפליקציה

רבים מאיתנו אינם מודעים לכך אבל כאשר מעצבים אפליקציה, ארגון המידע חיוני מאוד על מנת לשפר את חווית המשתמש. חשוב מאוד כי המידע יאורגן באופן כזה שהמידע החשוב ביותר יונגש בקלות רבה יותר. ניתן לעשות זאת על ידי תוויות וסימנים ברורים.

כמו כן, על מנת שיהיה קל לנווט בתוך האפליקציה חשוב מאוד כי תבניות הניווט יהיו נגישות ופשוטות. לכן תבניות כמו כרטיסיות, סרגלי ניווט או תפריטי ניווט מאוד מומלצים כאשר באים לעצב את אופציות הניווט באפליקציה.

 

מיתוג

רוצים שתהיה הכרה ואמון במותג שלכם? חשוב מאוד שהעיצוב של האפליקציה יתאים לכל התדמית של המותג שלכם. לדוגמא, חשוב מאוד להשתמש בצבעים תואמים למותג. זה תורם לחוויית המשתמש וגם מקשר את האפליקציה עם המותג בצורה חזקה יותר. כמו כן, חשוב מאוד שהעיצוב של האפליקציה יהיה אחיד מבחינת הגופנים והסמלים.

 

התאמת האפליקציה לסוגי מדיה שונים

רוצים שהאפליקציה תופיע בצורה מותאמת במגוון מסכים? חשוב מאוד להתאים את עיצוב האפליקציה לגדלים וסוגים שונים של מסכים, על מנת משתמשים יוכלו להיכנס לאפליקציה ממסכים של איי פדים, טאבלטים, טלפונים חכמים וכדומה.

 

נגישות

אין ספק שאנשים בעלי מוגבלויות הם חלק בתלי נפרד מהמשתמשים בכל אפליקציה ועל כן, חשוב מאוד שגם הם יוכלו להנות ולהשתמש בשירותי האפליקציה שאתם מתכננים. על כן חשוב מאוד להוסיף פיצ'רים שיכולים לסייע לבעלי מוגבלויות להשתמש באפליקציה.

 

אבטחה ופרטיות

כדי להגן על המשתמשים באפליקציה ולוודא שהפרטים שהם מזינים מוגנים ומאובטחים חשוב לשים דגש על האבטחה בכל אפליקציה שהיא. לסיכום, עיצוב אפליקציות הוא תחום חשוב מאוד, הכולל בתוכו היבטים רבים החל מקידום ושיווק המותק וכלה באבטחה ופרטיות. חשוב מאוד לקחת את כל ההיבטים בחשבון כאשר מעצבים אפליקציות ומומלץ במיוחד להיעזר באנשים המומחים לנושא.

עיצוב אפליקציה

 

אולי תאהבו גם את