חיפוש

כיצד לעקוב ולנתח את מאמצי השיווק שלך לשיפור התוצאות

כיום שיווק הוא כלי משמעותי ועוצמתי בהגדלת קהל הלקוחות והמודעות לעסק שלכם. כדי להפיק ממנו את המירב, יש צורך במעקב וניתוח של הקמפיינים השונים שלכם, כך שתוכלו לבצע אופטימיזציה של האסטרטגיות שלכם ולקבל החלטות בהתאם, וזאת לצורך שיפור התוצאות. אז איזה שיטות יש למעקב וניתוח של מאמצי השיווק שלכם? 

 

הגדרת יעדים ברורים

לפני שאתם צוללים למעקב וניתוח של תוצאות שיווק למטפלים, חשוב שתקבעו עבור תוכניות השיווק שלכם יעדים ברורים. היעדים הללו צריכים להיות תואמים ליעדים העסקיים שלכם ולהיות ספציפיים ככל הניתן. חשוב גם להקפיד שהיעדים יהיו ניתנים למדידה, רלוונטיים, ניתנים להשגה ומוגבלים בזמן. כך יהיה לכם הרבה יותר קל להבין האם עמדתם בהם בתהליך השיווק שלכם ולדעת איך להתכוונן אליהם טוב יותר.

מטרות ברורות

שימוש בכלים אנליטיים

קיימים שלל כלים אנליטיים באינטרנט שיכולים לעזור לכם לעקוב ולמדוד את הביצועים של מהלכי השיווק הדיגיטלי שביצעתם. יש כלים אנליטיים לכל פלטפורמה של מדיה חברתית או ניוזלטר שיכולים להראות לכם כמה אנשים יצרו מעורבות עם כל קמפיינים ומאיזה פלח דמוגרפי.

יש את גוגל אנליטיקס שיכול לעזור לכם לקבל תובנות על התנועה באתר שלכם, מקורות ההפניה לאתר וביצועי הדף. ברגע שתקבלו את כל הנתונים השונים בנוגע למספר ההקלקות, אינטראקציות ושיתופים בפלטפורמות המקוונות השונות שלכם- תוכלו להעריך את האפקטיביות של הנוכחות שלכם ברשת.

 

מעקב ספציפי

יש לכם קמפיין ספציפי שאתם רוצים לדעת כיצד הוא הצליח? או שיש לכם כפתור באתר להרשמה לניוזלטר ואתם רוצים לראות כמה לחצו עליו? אתם יכולים לעקוב באופן ספציפי אחר פעולות שונות באמצעות פלטפורמות של רשתות חברתיות, גוגל, שיווק דוא"ל ועוד. על ידי מעקב זה אתם יכולים לזהות פונקציות במערכת השיווק שלכם שהיו בעלות ביצועים גבוהים- ולבצע אופטימיזציה בהתאם.

מעקב

בדיקת A/B

אחת הבדיקות הפופולריות לצורך זיהוי הצלחה של קמפיין מסוים היא יצירת כמה אפשרויות שונות של הקמפיין ובדיקתן זו מול זו כדי לקבוע אילו ביצועים הם טובים יותר. על ידי התנסות באלמנטים שונים, לדוגמה ניסוח שונה או תמונה אחרת- וניתוח התוצאות, תוכלו לחדד את מודעות השיווק שלכם ולמקסם את האפקטיביות שלהן. השימוש בבדיקת A/B הוא כלי מובנה בפלטפורמות שונות.

 

ניתוח תוצאות קבוע

חשוב שתנתחו את הנתונים של מאמצי השיווק של העסק שלכם כמטפלים באופן קבוע, וזאת כדי להצליח לזהות דפוסים, מגמות ומקומות לשיפור. כך תוכלו להיות עם יד על הדופק ולהמשיך ולשפר את הקמפיינים שלכם.

כדאי להשתמש גם בשירותיו של איש מקצוע בתחום שיוכל להדריך אתכם במסעות השיווק ויעזור לכם לנתח את תוצאות הקמפיינים בצורה מדויקת ולהציע לכם כיצד ניתן להשתפר. כך תוכלו להתאים את האסטרטגיות שלכם למה שעובד- ולהקצות את המשאבים שלכם באופן יעיל וחכם.

שיווק

אולי תאהבו גם את