חיפוש

איך לבנות אסטרטגיית שיווק דיגיטלית מוכוונת תוצאות?

שיווק דיגיטילי הוא תחום דינאמי, רחב ובעל זרמים שונים. הוא מהווה גם את פלטפורמט השיווק בעלת הפוטנציאל הגדול ביותר מהיבט של עלות מול תועלת.

 

מבוא לשיווק דיגיטלי

שיווק דיגיטלי מתייחס לפרסום וקידום מותג או עסק, תוך שימוש בכלי אינטרנט שונים ויצירת תוכן עבור ערוצי המדיה הקיימים ברשת. שיווק זה מתבסס על פרסום קבוע ברשתות החברתיות השונות, באתרים, בהודעות וכד', של תוכן כתוב וגרפי אשר נוצר במטרת קידום, מיתוג ושיווק של קונספט ספציפי.

מבוא לשיווק דיגיטלי

כיצד בונים אסטרטגיית שיווק דיגיטלית מכוונת תוצאות

בכדי לבנות אסטרגייה מוכוונת תוצאות נדרש תחילה להבין את יסודות השיווק הדיגיטלי. ראשית, נדבר על הפלטפורמות בהן נשתמש – רשתות חברתיות ישמשו אותנו לפרסום קבוע. אתרי אינטרנט שונים יתנו לנו כרטיס ביקור אינטרנטי וחשיפה נוספת.

שליחת הודעות SMS והפצת ניוזלטר יהוו לנו דרך לגעת במאגר הלקוחות הקיים שלנו ולתחזק אותו. למטרה זו, ניתן גם לפנות לגופים שמציעים שירותי ייעוץ, הכוונה ובניית אסטרטגיות שיווק דיגיטלי, לדוגמא, גשו לאתר yazame.

כיצד בונים אסטרטגיית שיווק דיגיטלית מכוונת תוצאות

תוכן איכותי לשיווק דיגיטלי

לא פחות חשוב להבין, מעבר לפטפטפורמות בהן נשתמש, את טיב התוכן אותו נרצה לשתף. תוכן איכותי יגע לסירוגין בשיווק רך, בו נקדם מותג ונימנע מהזכרת מוצרים\שירותיים ספציפיים, ובשיווק קשה, בו ננסה למכור שירות או מוצר מסויים בצורה ישירה.

התוכן אותו ניצור ישאף להיות נקי, רלוונטי, נקודתי ומושך את העין. בטקסטים שנכתוב חשוב להקפיד על דקדוק תקין, בתמונות שנצלם חשוב להקפיד על איכות וחדות, בגרפיקות שניצור חשוב להקפיד על משיכה לעין ונגישות, וכן הלאה.

 

שלבי תכנון אסטרטגיית השיווק הדיגיטלית

לתכנון אסטרטגיית שיווק דיגיטלית מוכוונת תוצאות חמישה שלבים:

שלב ראשון – הצבת מטרות: בשלב זה נבין מה אנחנו מחפשים לשווק. האם אנו רוצים לקדם מותג, שירות מסויים, או שמע מוצר ספציפי. לאחר שהבנו זאת, נחליט אל מול עצמנו מהי המטרה הסופית שלנו.

שלב שני – בחירת פלטפורמות: בשלב זה נבחן את הכלים העומדים לרשותינו. במידה ויש רשת חברתית בחזקתנו אשר בעלת חשיפה גבוהה קבועה, נשאף לנצל אותה. בסיטואציות אחרות, בהן אין לנו צינורות שיווק מוכנים מראש, נבחר בפלטפורמות שתחילת העבודה בהן, בצורה יחסית, קלה יותר.

שלב שלישי – בחירת אסטרטגיית שיווק: בשלב זה נבחר באיזו גישה נבחר לגשת לשיווק. ראשית נבחר בשיווק רך או בשיווק קשה, או בשילוב של שניהם. שנית נבחר בשיווק אורגני או ממומן, אשר יידרוש מאיתנו להפריש תקציב מימון.

שלב רביעי – בניית לו"ז: לאחר שעברנו והבנו את שלושת השלבים הראשונים, נשאף לבנות לו"ז ריאלי אל מול הזמן אותו נרצה, וחשוב יותר נוכל, להקציב למימוש אסטרטגיית השיווק.

שלב חמישי – תחילת עבודה: בשלב זה ניישם את אסטרטגיית השיווק הדיגיטלי אותה בנינו, בדינאמיות אל מול משתנים שנפגוש במהלך הדרך.

איך לבנות אסטרטגיית שיווק דיגיטלית מוכוונת תוצאות

אולי תאהבו גם את