חיפוש

כל הדברים שחשוב לדעת על ייפוי כוח

כל מי שמעוניין שאדם אחר יבצע עבורו פעולה משפטית זקוק לייפוי כוח. ישנם סוגים שונים של ייפוי כוח, לכן חשוב להבדיל ביניהם ולהבין את הניואנסים הקטנים. 

 

ייפוי כוח – רקע חיוני

בעולם המודרני כל אחד עלול להזדקק לייפוי כוח, מאחר ולא תמיד תהיו זמינים לבצע פעולות משפטיות חיוניות. הדבר נכון למשל, עבור מי שמעוניין לחיות בחו"ל ולהמשיך לנהל את העסקים והנכסים שלו מהארץ. במקרים מסוג זה, יש להעניק ייפוי כוח לאדם שאתם סומכים עליו, שיהיה אחראי על כל הפעולות המשפטיות הנדרשות. הדבר נכון גם לגבי אנשים שעומדים לעבור ניתוח מסובך ומעוניינים לוודא כי כל העניינים המשפטיים שלהם יהיו מטופלים על ידי אדם מהימן, שיחזיק בייפוי הכוח לפעול בשמם.

ייפוי כוח

מהו ייפוי כוח ומי זקוק לכך?

ייפוי כוח הינו מסמך משפטי, המעניק לאדם אחר את ההרשאה לבצע פעולה משפטית בשמכם. ייפוי כוח יהיה רלוונטי למשל לאנשים בגיל מבוגר, המעוניינים שאדם אחר שהם סומכים עליו ינהל את העניינים הכלכליים שלהם. ברוב הפעמים מדובר על בן, נכד או חבר קרוב, שמקבל ייפוי כוח לבצע בשמם פעולות שונות. למשל, ייפוי כוח לבנק מאפשר לאדם הנבחר לנהל את חשבון הבנק שלכם ולבצע בשמכם פעולות פיננסיות שונות, החל מהעברת כספים ועד להשקעת הכסף באפיקים שונים.

 

מה חשוב לדעת לגבי ייפוי כוח?

חשוב לציין כי יש לכם את האפשרות לבחור מי יהיה מיופה הכוח שלכם ומהו מועד סיום ייפוי הכוח. כמו כן, תוכלו להגדיר באופן ברור למה נועד ייפוי הכוח ולמנוע ממיופה הכוח לבצע פעולות שאינכם מעוניינים בהן. ברוב המקרים ייפוי כוח ניתן לצורך ביצוע של רכישת נדל"ן בחו"ל, או לחילופין, מינוי עורך דין בחו"ל לצורך מטרות עסקיות שונות. כמו כן, ניתן להשתמש בייפוי הכוח לצורך ניהול הליכים בירוקרטיים שונים, להחליט על הליכים רפואיים וכדומה. כדאי לציין כי מיופה הכוח חייב להסכים לייפוי הכוח והוא יכול לסרב למינוי.

ייפוי כוח

מהו ייפוי כוח מתמשך?

ייפוי כוח מתמשך רלוונטי למשל, במקרים בהם מדובר על אדם מבוגר, שמעוניין לבחור את מיופה הכוח שלו, במקום להסתפק באפוטרופוס שמונה על ידי בית המשפט. ייפוי הכוח המתמשך יכול לספק ייפוי כוח לאדם אחד או יותר, תוך כדי חלוקת האחריות בין מיופי הכוח השונים. ייפוי הכוח יכול להיות בענייניו האישיים של הממנה או/ו בעניינים הפיננסיים שלו.

ישנם אנשים שיעדיפו מיופה כוח אחד שינהל את הנכסים וחשבון הבנק שלהם, בעוד שמיופה כוח אחר יהיה אחראי על החלטות רפואיות, מקום מגורים וכדומה. לעומת זאת, אנשים אחרים יבחרו באותו מיופה הכוח, על מנת שינהל הן את העניינים האישיים שלהם והם את העניינים הפיננסיים.

 

ייפוי כוח – סיכום הדברים

לסיכום, ייפוי כוח מאפשר לכל אדם בוגר וכשיר למנות אדם אחר לצורך ביצוע של פעולות משפטיות בשמו.

ייפוי כוח

אולי תאהבו גם את