חיפוש

כמה מרוויח דאטה אנליסט?

ניתוח נתונים הוא תחום שצומח במהירות, המבוקש בשוק העבודה של היום, במיוחד בישראל. כתוצאה מכך, פוטנציאל ההשתכרות של אנשים שעובדים כדאטה אנליסט נמצא במגמת עלייה. אבל כמה אתם יכולים לצפות להרוויח כדאטה אנליסטים בישראל? במאמר זה נסקור מקרוב את פוטנציאל ההשתכרות של מנתחי נתונים בישראל ואת הגורמים שיכולים להשפיע על שכרם במקצוע.

 

השכר הממוצע למנתחי נתונים

על פי נתוני Glassdoor, השכר הממוצע לאדם שעובד כדאטה אנליסט בארצות הברית הוא בסביבות 70,000 דולר לשנה בארצות הברית. עם זאת, השכר יכול להשתנות בהתאם למגוון גורמים כגון מיקום, ניסיון ותעשייה. לדוגמה, דאטה אנליסט באזור מפרץ סן פרנסיסקו נוטים להרוויח באופן משמעותי יותר מאלו שבמדינות השונות שבארה"ב ובטח שבישראל, כאן ממוצע השכר הוא 18,000 עד 22,000 שקל. עם זאת, השכר יכול להשתנות בהתאם למגוון גורמים כגון מיקום, ניסיון ותעשייה. כך למשל, מנתחי נתונים בתל אביב נוטים להרוויח משמעותית יותר מאלה שבשאר חלקי הארץ. משכורת ממוצעת

השפעת הניסיון על השכר של דאטה אנליסט

ניסיון הוא אחד הגורמים הגדולים ביותר שיכולים להשפיע על השכר של מנתח נתונים בישראל. מנתחי נתונים מתחילים בדרך כלל מרוויחים פחות מאלה עם יותר ניסיון. עם זאת, ככל שמנתחי נתונים צוברים ניסיון ומתקדמים בקריירה שלהם, פוטנציאל ההשתכרות שלהם עולה. לפי Glassdoor, השכר הממוצע למנתח נתונים בכיר בישראל הוא סביב 350,000 ₪ לשנה.  

השפעת התעשייה על השכר של דאטה אנליסט

גם לענף בו עובד מנתח נתונים יכולה להיות השפעה משמעותית על שכרם בישראל. מנתחי נתונים העובדים בתעשיית הטכנולוגיה נוטים להרוויח יותר מאלה העובדים בתעשיות אחרות. לדוגמה, מנתחי נתונים העובדים בחברות טכנולוגיה כמו גוגל או פייסבוק יכולים להרוויח למעלה מ-450,000 ₪ בשנה. לעומת זאת, מנתחי נתונים העובדים בשירותי בריאות או בתעשיות ממשלתיות עשויים להרוויח פחות.  

השפעת הכישורים על השכר

הכישורים והכישורים הספציפיים שיש לדאטה אנליסט יכולים להשפיע גם על השכר שלו בישראל. מנתחי נתונים בעלי כישורים מיוחדים כגון למידת מכונה או ניסיון ב-Big Data נוטים להרוויח יותר מאלו ללא כישורים אלו. בנוסף, מנתחי נתונים עם תארים או הסמכות מתקדמים עשויים גם להרוויח יותר מאלה ללא כישורים אלה.  

השפעת גודל החברה על השכר

גם גודל החברה יכול לשחק תפקיד בקביעת שכרו של מנתח נתונים בישראל. מנתחי נתונים העובדים בחברות גדולות נוטים להרוויח יותר מאלה העובדים בחברות קטנות יותר. זאת בשל המשאבים והתקציב הגדולים יותר הקיימים בחברות גדולות יותר, המאפשרים להן להציע משכורות גבוהות יותר.  

לסיכום

פוטנציאל ההשתכרות של מנתחי נתונים בישראל יכול להשתנות באופן משמעותי בהתאם למגוון גורמים כגון מיקום, ניסיון, תעשייה, כישורים וכישורים. בממוצע, מנתחי נתונים יכולים לצפות להרוויח בסביבות ₪200,000 בשנה, אך עם ניסיון, השכר יכול לעלות עד ₪350,000 בשנה. דאטה אנליסטים העובדים בתעשיית הטכנולוגיה, הממוקמים בערים הגדולות, עם כישורים וכישורים מיוחדים, ועובדים עבור חברות גדולות יכולים לצפות להרוויח אפילו יותר. חשוב שמנתחי נתונים יתייחסו לגורמים הללו בעת הערכת הצעות עבודה וניהול משא ומתן על שכר בישראל. להרוויח נתונים

אולי תאהבו גם את