חיפוש

נפטרים מהפוביה – כך תפסיקו לפחד ממפגש עם רופא השיניים

ללכת לרופא שיניים יכול להיות כאב פשוטו כמשמעו עבור רוב האנשים. אחוז גדול מהאוכלוסייה אפילו חושש ללכת לרופא השיניים. אם אתם סובלים מפוביה דנטאלית או אפילו נמנעים מלראות את רופא השיניים באופן קבוע, תוכלו להתגבר על הפחדים שלכם על ידי זיהוים ובניית חוויות חיוביות שיעזרו לכם להתגבר על הפחד.

במקרה של פחד מרופא השיניים, מה שהכי חשוב הוא למצוא את רופא השיניים שיוכל להשלים את התהליך המורכב שאתם עוברים בהתמודדות עם הפוביה.

 

התמודדות עם חרדה דנטאלית

הפחד מללכת לרופא שיניים נמצא במקום גבוה ברשימת הפחדים הכלליים. טיפולי שורש ועקירות שיניים עלולים לעורר פחד אצל כל אחד. כאשר הפחד מונע ממך לבקר במרפאת רופא השיניים ולבצע עבודה שגרתית, ייתכן שאתם חווים חרדה או במילים אחרות פוביה דנטאלית.

חרדה דנטאלית יכולה להוביל לבעיות גדולות בבריאות הפה. כמו מחלות חניכיים ועששת. שיניים הן אחד החלקים היחידים בגוף שלא נרפאים מעצמם ולכן אתם חייבים להתמודד עם החרדה ולמצוא את רופא השיניים הנכון.

רופא שיניים ברעננה

דרכים להתמודד עם הפחד

כעת נפנה לסקור מספר דרכים שיעזרו לכם להתמודד עם הפחד, ולהיות מסוגלים לפנות אל רופא שיניים ברעננה, שיוכל לעזור ולטפל בכם במסירות והמקצועיות שמגיע לכם.

 

הבנת הפחדים שלכם

שימו לב שהפחד שלכם מרופא השיניים הוא נורמאלי. אין שום סיבה להיות נבוך מהפחד מרופא השיניים. אנשים רבים ברחבי העולם חולקים את הפוביה הזו. זה לא אמור למנוע מימכם לקבל טיפול שיניים מתאים, שיכול להיות בעל השפעות חמורות על בריאותכם ועל יכולתכם להתרועע חברתית. על כן חשוב שתבינו את הפחד ואת המחיר שהוא גובה מכם.

רופא שיניים ברעננה

כתבו על דף או מסמך את הפחדים הספציפיים שלכם

אנשים מסוימים עשויים להסס להודות שיש להם פוביה דנטלית. על מנת להתגבר על הפחד מרופא השיניים, כתבו רשימה של מה שגורם לכם לחרדה אצל רופא השיניים. כתיבה על הפחדים שלכם היא דרך להתמודד עם הפחדים בצורה בטוחה. כאשר אתם מתמודדים עם הפחדים שלכם, הם יכולים להיות פחות משתלטים (מפחידים) ויותר ניתנים להתמודדות.

 

הכירו בכך שהליכי שיניים השתפרו מאוד

לפני שאתם נוקטים בצעדים קונקרטיים לביקור אצל רופא השיניים כדי לעזור להתגבר על הפחד שלכם, חשוב להבין שהליכי השיניים השתפרו מאוד בשנים האחרונות. חלפו הימים של תרגילי ימי הביניים ומחטי הרדמה גדולות. הבנת שיפורים בטיפולי שיניים עשויה לעזור להפיג את הפחדים שלכם.

ישנן שיטות חדשות רבות לטיפול בבעיות שיניים כגון חורים בשיניים. ישנן מקדחות עם כפתור לעצור כשרוצים או אפילו שיטות לייזר להסרת האזור הנגוע, ללא כאב או כמעט ללא כאב בכלל.

 

מצאו את הרופא המתאים

חשוב למצוא רופא שיניים שידע לתמוך בהתמודדות שלכם עם הפחדים. אם היא/הוא לא חמים ומזמינים ונוטים להיות קליניים, זה יכול להחמיר את כל הפחדים שיש לכם. מציאת הרופא המתאים יכולה לעזור לכם באופן משמעותי להתגבר על הפחד שלכם מרופא השיניים.

רופא שיניים ברעננה

אולי תאהבו גם את