חיפוש

בניית אתרים – המדריך למתחילים

בשנים האחרונות יותר ויותר בעלי עסקים הבינו, שכדי להגיע ללקוחות חדשים או בכלל ללקוחות פוטנציאלים, כדאי שיהיה להם אתר. מה כרוך בבנית אתר, מה השלבים בתהליך וכמה זמן זה לוקח? כל מה שרציתם לדעת בכתבה שלפניכם.

 

חשיבות אתר לעסק

תחשבו על זה ככה, אם אתם לא קיימים באינטרנט, בשביל חלק מהאנשים, אתם פשוט לא קיימים. קיימים. ישנם שני סוגים עיקריים לעסקים: אתר סחר ואתר תדמית. תהליך בניית אתרים לעסקים משתנה, תלוי בסוג האתר אותו בית העסק צריך.

אתר סחר הוא אתר שדורש יותר חיבור ממשקים, יש בו הרבה יותר מידע ופרטים וגם יש לו שלבים שונים בתהליך ההקמה, בעיקר כי הוא דורש חווית משתמש מאוד טובה, התממשקות לERP, סליקה ופורטל משלוחים ועוד. המטרה העיקרית של אתר סחר, זה בעצם למכור סחורה.

אתר תדמית לעומת זאת, נחשב אתר פשוט יותר, מספר הדפים בו מצומצם וברוב המקרים העושר שלו יהיה תלוי בתכנים המוזנים אליו, כמו לדוגמא כתבות תוכן שונות, סיפורי הצלחה של לקוחות וכדומה. המטרה של אתר תדמית, היא להציג את העסק שלכם, להסביר מה החזון והערכים שלכם ולמה כדאי לבחור דווקא בכם. קיימת אופציה להשארת טופס ליד או אפשרות לתאם פגישה.

למרות השוני הגדול בין האתרים האלו, שלבי ההקמה שלהם די דומים. כמובן שכל אחד מהשלבים כרוך בפיתוחים ובדיקות אחרות, אבל המתווה די דומה.

חשיבות אתר לעסק

השלבים בבניית אתרים

כשאנחנו מדברים על בניית אתרים, אנחנו מדברים על כמה שלבים עיקריים בתהליך:

שלב האפיון

השלב הראשון ואחד השלבים החשובים בבניית אתרים. זה השלב שבעצם חושבים איך יראה האתר, איך יראה עמוד הבית, מה חשוב שיהיה בו (הרי מדובר בשטח הנדל"ן החשוב ביותר באתר) מה יהיה הגודל של הבאנר הראשי, מה יכלול התפריט, או במילים אחרות, מתכננים את מתווה האתר ואיך הוא אמור להיות. על בסיס שלב האפיון החברה לבניית אתרים, תעריך את זמני העבודה והעלות.

עיצוב, קופי וחווית משתמש

אחרי שצלחנו את שלב האפיון והחלטנו מה יהיה איפה, זה הזמן ליצוק לתוך זה עיצוב וטקסטים תוך חשיבה על הגולש. המטרה כאן זה לעצב את האתר בצורה מזמינה, לשלב טקסטים קוהרנטים וברורים ולא פחות חשוב, לדאוג לחווית משתמש מעולה: כפתורים גדולים, צבעים שנעים להסתכל עליהם, אייקונים מדויקים וכד'.

שלב הפיתוח

בשלב הזה אין לכם הרבה מה לעשות, כאן החברה לבניית האתרים מפעילה את הקסם שלה והופכת את החלום למציאות.

שלב QA

בשלב הזה אתם עוברים לאתר ונותנים לקרובים שלכם, לחברים שלכם ובעצם לכמה שיותר אנשים לעבור עליו ולחפש תקלות.

השלבים בבניית אתרים

לסיכום

בניית אתר זה תהליך שהזמן והעלויות שלו תלויות במבנה האתר ובמטרה שלו. בכתבה הסברנו את ההבדל בין אתר סחר לאתר תדמית ופירטנו את ארבעת השלבים בהקמת אתר. בהצלחה!

בניית אתרים - המדריך למתחילים

אולי תאהבו גם את