חיפוש

פטור ממס הכנסה – כל ההכוונה שאתם צריכים אונליין

הרבה אנשים נמצאים זכאים לקבלת פטור מתשלום מס הכנסה, יש הסבר מפורט, תנאים ופרמטרים, וגם דרך שצריך לעבור בשביל לקבל את הפטור הזה. הצעד הראשון זה להכיר את החוק, לדעת מי עשוי להיות זכאי ומה השלבים בדרך לשם. גם אונליין תוכלו למצוא את כל המידע החשוב הזה ולקבל הדרכה, ייעוץ והכוונה לכל מה שחשוב ועיקרי בתהליך קבלת הפטור ממס הכנסה.

 

למי מגיע פטור

על פי פקודת מס כהנסה בסעיף תשע, מס הכנסה מקנה פטור ממס עבור עיוורים או נכים בשיעורי נכות שנקבעו על פי החוק. אלו שנקבעו להם מאה אחוזי נכות או לפחות שמונים ותשעה אחוזים, בדרך כלל נמצאים זכאים לקבלת פטור ממס הכנסה. שימו לב שגם אם יש לכם שיעור אחוזי נכות נמוך יותר, יש המון הטבות נוספות כולל הקלות מס שאתם עשויים להימצא זכאים אליהם.

 

ביטוח לאומי ומס הכנסה

את קביעת אחוזי הנכות יעשו דרך הועדה הרפואית בביטוח לאומי, בדיוק אותן ועדות המביאות לקביעת קצבת הנכות הכללית. אך כל מה שקשור לבקשה לקבלת פטור ממס הכנסה תצטרכו לתאם ולסדר מול מס הכנסה, זהו הליך שונה המתנהל במקביל לביטוח לאומי וגם למס הכנסה.

 

חשוב לדעת

פטור ממס הכנסה ניתן לקבל את תקרת הכנסה המתעדכנת מידי שנה, ועבור אלו שתקופת אחוזי הנכות שלהם היא לתקופה של מאה שמונים וחמישה ימים לפחות. בנוסף, ניתן לקבל פטור רטרואקטיבי כעד שש שנים אחורה בחישוב על משכורות, פנסיה, השכרת נכסים ועוד.

 

הגשת הבקשה

תדרשו להגיש את הבקשה בצירוף הטופס בקשה לקביעת אחוזי נכות לצורך פטור ממסים, תדרשו לצרף גם את פירוט הבעיות הרפואיות מהם אתם סובלים ונאלצים להתמודד, יחד עם כל תיעוד רפואי שקיים ברשותכם. בנוסף, תצטרכו לשלם אגרה ולהוסיף את שובר התשלום בהגשת הבקשה שלכם. שימו לב היטב, בקשות שיוגשו ישירות לביטוח לאומי מבלי שתגישו פניה לרשות המס לא יקבלו טיפול.

 

לאחר הקליטה

לאחר שיקלטו את הבקשה שלכם, תוזמנו להציג את המקרה שלכם בפני הועדה הרפואית של ביטוח לאומי. בעזרת המסמכים הרפואיים והסבר של כל ההשפעות על מצבכם הרפואי על חייכם, הועדה תשמע, תבדוק אתכם ותדון בעניין בכדי לקבוע עבורכם שיעור אחוזי נכות. לאחר שיקבעו לכם את שיעור אחוזי הנכות, יוחזר התיק שלכם למס הכנסה להמשך טיפול.

 

הכוונות אונליין

בכדי להיערך בהתאם לתהליך, תוכלו להיעזר בהכוונות אונליין, שם יוצגו בפניכם כל הדגשים על מנת לאסוף את כל המידע הרלוונטי ולדעת איך להתנהל נכון בכל שלב בדרך. בסופו של דבר, תיעוד, פירוט ודיור בפרטים, יוכל לעזור לכם לקבל את התוצאות הטובות ביותר שיוכלו גם להוביל לזכאות לקבלת פטור מתשלום מס הכנסה.

 

לסיכום

לקבל פטור ממס הכנסה זה לא בלחיצת כפתור, לא מספיק שאתם יודעים שזה יכול לעזור לכם או ממש רוצים לקבל את הפטור הזה. יש הליך שלם שצריך לעבוד, בצורה מסודרת ועניינית, הליך שיוביל לקביעת אחוזי הנכות המתאימים למצבכם, ולהטבות השונות מהמדינה כמו קבלת הפטור מתשלומי מס הכנסה.

פטור ממס הכנסה

אולי תאהבו גם את