חיפוש

על מסכים ומציאות בעולם הדייטים

בעולם של היום כמעט כבר הכל הפך להיות וירטואלי. האינטרנט האיץ את תהליכי השינוי כבר בשנות ה-90, אבל מאז שהמחשב הוקטן מחדר שלם למכשיר שאנו יכולים להחזיק בכף היד, שהוא כל כך פשוט למשתמש כך שגם ילדים בני שנה יכולים לשחק בו, נראה שהתהליך הואץ אף יותר ורובנו עברנו לעשות את הדברים שאנו רגילים לעשות באופן פרונטלי לווירטואליים.

אם המהפכה לא היתה מספיק מהירה עבורכם ועוד לא הספקתם להבין איך בדיוק מזמינים דברים באינטרנט או עדיין הסתכלתם באטלס דרכים כדי להגיע לאנשהו, הרי ש-2020 שהביאה איתה את הקורונה גרמה לכך שגם זקנים שבקושי הצליחו להחזיק  את הנוקיה הישן וגם מי שממש סירב לראות בעולם הווירטואלי כדרך חיים, למדו ויישמו איך משתמשים בזום, בטיקטוק ואפילו בטינדר.
אפליקציות היכרויות כמו טינדר, אוקיי קיופיד, באמבל ואחרות, היו פופולריות ישראל מאוד גם לפני הקורונה, אך נראה שבזמן הקורונה הן תפסו אף יותר תאוצה, אולי מכיוון שכבר לא היתה האפשרות לפגוש אנשים במסיבות וברים, אפילו הרחובות נעשו שוממים, ואולי מכיוון שכל הזמן הזה בבידוד גרם לאנשים רבים להבין שהם רוצים אהבה.

 

חזרה גנרלית לדייט

אפליקציות ההיכרויות מספקות מעין הכנה, חזרה גנרלית אם תרצו, לדייט ראשון. אם בעבר היה מושג כמו "בליינד דייט" שהיה לגיטימי לגמרי, או שאולי הכרתם לרגע קצר או החלפתם תמונות לפני שדיברתם בטלפון – הרי שהיום עם אפליקציות ההיכרויות יש לכם את ההזדמנות לשוחח עם המאצ' שלכם לפני שאתם קובעים להיפגש, לראות אם יש שיחה קולחת ועניין והאם כדאי בכלל לעשות את כל המאמצים של לצאת לדייט. הרי כולנו יודעים שעם כל ההתרגשות של לצאת לדייט ראשון, מדובר גם בעניין מאוד מלחיץ, שדורש הרבה אנרגיה ויכול לגרום להרבה אכזבה.

ניתן לומר, על אף שבאמת קשה לדעת עד שרואים מישהו/י במציאות אם יש איזושהי כימיה ביניכם, שאפליקציות ההיכרויות כן עוזרת לנו לייעל את התהליך ולהקדיש את הזמן שלנו לפגישה רק עם מי שמתאים ביותר. האפליקציה גם סוג של מגנה עלינו מעודף אכזבות, הרי אם השיחה בטינדר עם המאצ' לא מוצלחת ליבכם לא נשבר, נכון? מקסימום עוברים הלאה. לכן החיסרון של הריחוק בעולם הווירטואלי הופך ליתרון שלו כאשר מאצ' אינו/ה מתאימים באמת, משום שלא נוצר ביניכם שום קשר רגשי, אפילו לא נפגשתם מעולם, ועל כן אתם תשכחו מזה ותמשיכו הלאה הרבה יותר מהר מאשר דייט ראשון לא מוצלח שיגרום לכם לשבת ולתהות אם זה הם או אתם, וימנעו מכם לקום על רגליכם כבר באותו יום ולהמשיך את החיפוש אחר אהבה.

 

מתאימים את עצמנו לעולם

אפליקציות ההיכרויות, כמו שופינג וירטואלי, כמו ווייז, כמו וואטסאפ וכמו זום נועדו כדי להתאים לעולם הולך ומשתנה, שהיה מגיע לאותו מקום כך או כך בשנים הקרובות, גם אם הקורונה לא היתה מאיצה אותו, אך בעוד שרוב האפליקציות האלה הן תחליף של הליכה לחנות / התבוננות באטלס / פגישת עבודה, אפליקציות ההיכרויות הן למעשה רק הספתח לדבר שיכול להתקיים באמת רק מחוץ למרחב הווירטואלי – זוגיות.

וכדי לעבור מהמרחב הווירטואלי לזה האמיתי לעשות את זה פיזית – לא סתם להיתקע מול המסך ולהחליק ימינה ושמאלה, אלא לחתור להתאמות ואותן להפוך לדייטים של ממש. אין ספק שזה קשה ומורכב, בטח בעולם של שפע ובחירה כמעט אינסופית. אבל היי, מי שלא מנסה בטח לא יצליח.

אז מה עושים אחרי שיש לכם התאמה בטינדר (או בכל אפליקציה אחרת)? קודם כל מברוק. אחר כך, אם החלפתם כמה הודעות והגעתם למסקנה שהגיע הזמן להיפגש, זה בכלל נהדר. עכשיו צריך להתארגן הדייט, ולא סתם דייט – דייט ראשון עם מישהו / מישהי שראיתם רק במרחב הווירטואלי. מה עושים?

 

קודם כל תירגעו

המון לחץ ושאלות עומדים על הפרק לפני דייט ראשון, כמו למשל, כמה באמת הם נראים במציאות כמו בתמונות? האם יהיה קליק? על מה נדבר? אילו נושאי שיחה לדייטים כבר יש?
נכון שלפגוש מישהו / מישהי דרך המרחב הווירטואלי זה קצת כמו לצאת לבליינד דייט. אתם לא מכירים את הצד השני כמעט בכלל, רק כמה משפטים שהם כתבו על עצמם בפרופיל הטינדר שלהם, ואולי עוד כמה פרטי יסוד שהחלפתם בהודעות / שיחת טלפון / דייט בזום. אך עד שלא פוגשים את הצד השני באמת, קשה לדעת האם באמת יש קליק, האם באמת יהיה רצון להמשיך לעוד דייטים בזום או פנים אל פנים.

נכון, מצב קצת מלחיץ, אך הדבר הכי חשוב הוא להישאר רגועים. בסופו של דבר הדבר הכי גרוע שיכול לצאת מהדייט הזה הוא שתחליטו שאתם לא מעוניינים יותר ותוכלו לחתוך. במקרה הטוב לעומת זאת תהינו מדייט כייפי ומעניין ורצון להמשיך להיפגש עוד, ועל מנת שזה יקרה חשוב להישאר רגועים על מנת שתוכלו להיות כמה שיותר עצמכם בדייט, בסופו של דבר תרצו להיכנס למערכת יחסים אמיתית כשאתם מרגישים הכי עצמכם עם הצד השני.

 

טוב, נרגענו. מה עכשיו?

אז אחרי שבחרתם מה ללבוש ולאן יוצאים, נותר רק לארגן לעצמכם בראש נושאי שיחה לדייטים, כדי להימנע מלהיתקע בשתיקות מביכות בדייט עצמו.

על מה תוכלו לדבר? כמובן שעל כל נושא בעולם. רצוי לשאול את הצד השני שאלות כדי להכיר אותו, להתעניין ולהקשיב, לא רק לדבר על עצמכם, ובטח שלא לנסות להרשים יתר על מידה בהגזמות והתפארות מיותרת. כשתלמדו להכיר זה את זה מעט יותר טוב, מומלץ גם לנסות לברר במה כל צד מעוניין במערכת היחסים הזאת על מנת שלא יהיו אכזבות או תקוות שווא.

דברו על דברים שאתם אוהבים ומעניינים אתכם, אך אל תשכחו לשים לב לשפת הגוף של מי שיושב מולכם. ייתכן שנושא השיחה שהעליתם לא מעניין אותו / אותה ולא שייך לעולמו / עולמה ולעיתים לא נעים להם להגיד. שפת גוף בדייט יכולה לגלות כמעט הכל אם רק תהיו מודעים אליה. היו מספיק קשובים ורגישים וכך תוכלו להחליף את נושא השיחה אם הוא לא מתאים. גם הומור הוא תמיד דרך נהדרת לשבור את הקרח אם אתם מוצאים שקשה בכלל להגיע לשיחה קולחת פנים מול פנים.

 

איך כדאי לסיים?

בסופו של הדייט גם אם אתם מרגישים שהלך מעולה וגם אם לא, מומלץ לשאול גם את הצד השני אם הם נהנו והיו מעוניינים בעוד מפגש, זה אמנם עלול להיות קצת מביך, אך בסופו של דבר יחסוך לכם שאלות לגבי האם יש טעם להתאמץ לקיים עוד דייט, או פשוט להגיד תודה על ערב נפלא ולעבור הלאה.

אין ספק ששאלה כזו תזכה להערכה מהצד השני, בין אם הוא יהיה מעוניין ובין אם לא, וגם אתם תחזרו הביתה רגועים יותר ובטוחים יותר לקראת הפעם הבאה, בין אם היא תהיה דייט נוסף עם אותו אדם ובין אם דייט ראשון עם אדם אחר.

בהצלחה!

 

התכתבות בין גבר לאישה

אולי תאהבו גם את