חיפוש

תנאי עובדים בחברה – איך עדיף לשלם נסיעות?

עובד שצריך להשתמש בתחבורה כדי להגיע למקום העבודה שלו זכאי להחזר הוצאות.

עם זאת, החוק בסוגיה הזו לא ברור ויש גם מקרים שבהם מעסיקים מעדיפים להשתמש בשירות הסעות. הנה כל הפרטים

שמירה על תנאי עובדים היא תנאי עבור העסקה חוקית. אם המעסיק לא שומר על תנאי העובדים, הוא חשוף לתביעות בבתי הדין לעבודה ולשלל סנקציות שיוטלו עליו מצד הרשויות הרלוונטיות. עם זאת, שמירה על תנאי העובדים היא גם דרך טובה לגייס כוח אדם איכותי ולשמור עליו לאורך זמן. אז לכן השמירה על תנאי העובדים בחברה היא אינטרס שמשותף לכל הצדדים המעורבים, אפילו במקרים יחסית פשוטים של החזרי נסיעות.

 

מה קובע החוק לגבי החזרי נסיעות?

החוק בישראל קובע שכל עובד שזקוק לתחבורה כדי להגיע אל מקום העבודה שלו זכאי להחזר הוצאות נסיעה. ההחזר על הוצאות הנסיעה הוא עבור כל יום שבו העובד השתמש, או עשוי היה להשתמש, בתחבורה – למעט הסעות מטעם המעסיק. בדיוק כאן גם בולטים היתרונות של חברת הסעות והערך המוסף של השירות שהיא מציעה.

 

היתרונות של הסעות לעובדים

חברת הסעות משחררת את המעסיק מהצורך לשלם על החזרי נסיעות לעובדים. החוק עצמו תומך בעניין הזה, מה שמאפשר להמון עסקים לחסוך בהוצאות בלי שזה יבוא על חשבון תנאי ההעסקה שהם מציעים עבור העובדים. יתרה על כך, ברוב המקרים יש להסעות עובדים המון יתרונות שאותם אי אפשר להשיג באף דרך אחרת.

היתרון הכי גדול של הסעות עובדים בא לידי ביטוי בכך שהוא משחרר את העובדים מהצורך להיות תלויים בחסדי התחבורה הציבורית. במדינה שבה התחבורה הציבורית לוקה בחסר, הסעות עובדים מספקות אלטרנטיבה מעולה ומשתלמת.

 

הסעה במקום רכב פרטי

עובד שמגיע בהסעה לא צריך להחזיק ולהשתמש ברכב פרטי. לכן הסעות עובדים מקלות על העובדים ומאפשרות להם לנוח בדרך מהבית לעבודה, בדרך חזרה מהעבודה אל הבית וכן הלאה. אם מוסיפים למשוואה את העובדה שחברת הסעות יודעת לתכנן נקודות איסוף והורדה לפי צרכי העובדים, מקבלים מתכון משתלם.

 

למה מעסיקים מעדיפים הסעות?

עדיף לרוב המעסיקים לשלם על השירות של חברת הסעות במקום לממן בנפרד את החזרי ההסעות לעובדים. כאשר החברה עושה את זה, היא חוסכת לעצמה בהוצאות גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך. בטווח הקצר, החיסכון בהוצאות נובע מזה שהמעסיק יודע בדיוק כמה הוא צריך לשלם ואין צורך להעסיק כוח אדם שיחשב בנפרד את החזרי הנסיעות לכל עובד.

בטווח הארוך, המשמעות של שירותי הסעות לעובדים היא שהמעסיק יודע בדיוק מתי הם מתחילים ומסיימים לעבוד. בזכות המידע הזה, השירות של חברת הסעות למעשה משדרג את כל מה שקורה בעסק. בנוסף, חברת הסעות איכותית יכולה להציע לעובדים חוויה נהדרת ובעיקר בטוחה.

 

מחשבון

אולי תאהבו גם את