חיפוש

אילו דברים קיימים בעולם השיווק הדיגיטלי שחובה להכיר?

עולם השיווק הדיגיטלי מתפתח בשנים האחרונות בקצב הולך וגובר.

פלטפורמות חדשות נוצרות כל הזמן ואיתה אפשרויות שיווק ופרסום שונות ודרכי שיווק שונים, אשר אנשי השיווק הדיגיטלי חייבים להכיר.

השיווק בדיגיטל הוא הרבה יותר משמעותי היום ממה שהוא היה בעבר.

במאמר זה נבחן מספר תחומים שאנשי שיווק דיגיטלי חייבים להכיר ולהתמקצע בהם.

 

מה זה שיווק דיגיטלי?

תחום של שיווק הדיגיטלי הוא רחב מאוד. למעשה כל פלטפורמה דיגיטלית חדשה שנוצרת היא עולם שלם של אפשרויות שיווק ופרסום שמתאים ספציפית לאותה פלטפורמה. כך לדוגמא, שיווק באפליקציה או פלטפורמה מסוימת תהיה שונה במהותה מאופן השיווק והפרסום בפלטפורמה אחרת. אנשי שיווק דיגיטליים אחראים על מיצוי תקציב השיווק שקיבלו בצורה האופטימלית ביותר בהתאם ליעדים של המותג או של החברה, ובהתאם לקהל היעד שהוגדר מראש.

 

מערכת לניהול מדיה חברתית

בעולם הדיגיטלי של היום, הימצאות המותג ברשתות החברתיות השונות הינו דבר הכרחי. מכיוון שיש מספר רשתות חברתיות (כגון: פייסבוק, אינסטגרם, טיק טוק טוויטר ועוד), הרבה פעמים תרצה לפזר את השיווק בין כל הרשתות החברתיות. על מנת לנהל את זה בצורה טובה יותר, מומלץ להיעזר בתוכנות של ניהול מערכות קמפיין במדיות החברתיות. מערכת לניהול מדיה חברתית תוכל לעזור לך למקסם את הפוטנציאל השיווקי, על ידע כך שתוכל לקבל כלים רבים, אשר בעזרתם תוכל לקבל נתונים רבים ומהם להסיק כיצד להמשיך ולנהל את השיווק במדיה החברתית, באילו רשתות כדאי, למותג הספציפי אותו אתה משווק, לפרסם יותר ואיפה פחות.

 

שיווק בזמן אמת (RTM)

שיווק בזמן אמת (Real time marketing), או בשמו המקוצר RTM, מתייחס ל 2 אופנים.

מכירה live – מדובר בסיטואציה בה לא נקבע מחיר קבוע וסופי על מוצר מסוים, ורק לאחר שיחה או התכתבות עם הלקוח הפוטנציאלי והבנת הצרכים, נקבע המחיר הסופי.

מכירה על פי נתוני שיווק – במקרה כזה המחיר למוצר גם כן  לא נקבע מראש, אלא משתנה מידי פעם על פי נתונים רבים שמנהל המותג מקבל מהפרסום השיווקי. כך לדוגמא, כמות לייקים גדולה תעלה את המחיר של המוצר. כמו כן, המחיר יכול להיקבע בצורה אוטומטית וספציפית ללקוח מתעניין, בהתאם לנתונים שמתקבלים על הלקוח עצמו כגון שייכות לקהילות מסוימות במדיות החברתיות או בהתאם להתאמה לקהל היעד של המותג.

 

קידום SEO

SEO (Search Engine Optimization) זה המונח המקצועי עבור קידום אתרים.

אנשי שיווק דיגיטלי חייבים להכיר את תחום קידום האתרים בגוגל. קידום אורגני וקידום ממומן חשובים מאוד בעמידה באולגריתים של גוגל אשר מסייעות לקדם את האתר או המותג שאנו מנהלים אל תוצאות חיפוש טובות יותר בגוגל.

 

לסיכום,

אנשי שיווק דיגטליים מקצועיים חייבים להתמקצע בכל עולמות השיווק הקיימים היום בדיגיטל. ישנם הרבה מערכות שיכולות לעזור לנו לנהל את הקמפיין בצורה טובה ביותר. אבל הכי חשוב לזכור זה שכדאי להיות בכמה שיותר פלטפורמות, והכל בהתאם לתקציב השיווקי ולקהל היעד שלנו.

 

איש עובד

אולי תאהבו גם את

4 שיטות לפרסום דיגיטלי מוצלח
4 שיטות לפרסום דיגיטלי מוצלח

בעידן הדיגיטלי, הפרסום עבר מהפך משמעותי. שיטות מסורתיות כגון מודעות מודפסות ושלטי חוצות כבר אינן יעילות בהגעה לקהלי יעד. במקום זאת, עסקים פונים לפרסום דיגיטלי

קראו עוד »