חיפוש

מסתבכים עם אחסון האתרים? אפשר גם אחרת!

עבור אנשים שאינם טכניים כל מה שקשור לאחסון אתרים מרגיש כמו סינית. אז כדי שלא תסתבכו יותר מדי, אספנו לכם במאמר אחד כל מה שאתם צריכים לדעת כדי להפוך את התהליך לקל, נוח ויעיל.

 

מה זה בכלל אחסון אתר?

נדמה כאילו אתרים צצים בין לילה ולא תלויים בשום דבר אחר, אבל זה לא ממש נכון. אחסון אתרים מהיר הכרחי על מנת שהאתר שלכם יהיה פעיל או בשפה המקצועית "באוויר" ניתן יהיה לקדם אותו ולהזרים אליו תנועה.

אם ננסה לחשוב על אנלוגיה מחיי היום יום שלנו, איחסון אתר זה כמו תשלום על שכר דירה, מדובר על תשלום קבוע חודשי וכמובן בכל עת ניתן לעדכן את החבילה שבחרתם לפי הצרכים שלכם (לדוגמא אם עליתם עם מבצע ואתם צופים תנועה מוגברת ממה שיש ביום רגיל).

אחסון אתרים מהיר

סוגי איחסון אתר

מומלת לבחור את איחסון האתר שלכם בהתאם לפלטפורמה איתה אתם עובדים, בהתאם לצרכי האבטחה שיש לכם ובהתאם לתנועה שיש באתר שלכם. קיימים שני סוגי אחסון נפוצים במיוחד:

 

אחסון לינוקס

אחסון המאפשר איחסון לאתרים המבוססים על PHP, NODEJS ועוד. לינוקס מציע מסדי נתונים מסוג Mysql או MariaDB . אם ניקח לדוגמא את פלטפורמת וורדפרס, שהיא הפלטפורמה הפופולרית ביותר בעולם בהקשר של בניית אתרים אחסון לינוקס בהחלט יתן את המענה הנדרש עבורה.

 

אחסון WINDOWS

סוג אחסון זה יתאים למערכת הפעלה מסוג ASP, השפה המקבילה PHP. מסדר הנתונים הזה לרוב יהיה על גבי שרתים מסוג MSSQL.

 

האם יש הבדל בין אחסון וורדפרס לאחסון אתר וויקס?

בגדול לא. משום שוורדפרס ו-וויקס פועלות על מערכות דומות, סוג האחסון שתצטרכו יהיה דומה. פלטפורמת וורדפס שנחשבת לפופולארית ביותר בעולם (עם מעל 60% מהאתרים) מבוססת על מערכת לינוקס לכל דבר. ברוב המקרים השרת יכלול מודולים המותאמים במיוחד לצרכים שלכם: סוג האבטחה הנדרש אצלכם, התממשקות למערכות שונות או כל צורך אחר שיהיה לכם.

אחסון אתרים מהיר

האם כל השרתים מספקים את אותה החוויה?

התשובה היא לא. שרתי האחסון משמעותיים למהירות הגלישה באתר ולצד זאת על כל מערך האבטחה, הגיבוי ואפילו על חווית המשתמש (כי היא נגזרת מכל אלו). אז במה זה תלוי? זה תלוי כמובן בראש ובראשונה במיקום של חוות השרתים, יש לוודא כי חוות השרתים נמצאת בישראל. שנית, חשוב להבין מה הטכנולוגיה שמציע השרת, האם אפשר להתאים אותו באופן אישי לצרכים שלכם, מה מידת האבטחה שהשרת מאפשר ועוד.

 

לסיכום

אין ספק שעבור מי שלא מגיע מהתחום, כל נושא שרתי האחסון מרגיש קצת סינית, אבל בדיוק בשביל זה אנחנו פה 😊. במאמר הסברנו מה זה שרת אחסון ולמה אתרים צריכים אותו בכלל לפעילות שלהם. בנוסף לכך, ציינו מה סוגי השרתים הנפוצים ומה ההבדל בניהם.

אחסון אתרים מהיר

אולי תאהבו גם את

תוכן מאובטח
יתרונות לאחסון אתרים מהיר

אחד השירותים החשובים ביותר עבור אתרי אינטרנט הוא שירות אחסון אתרים. אחסון אתרים מאפשר לכם כבעלי אתר להתמקד בתוכן האתר שלכם ובתהליכים שעליו לעבור כדי

קראו עוד »