שיווק מוצלח הוא מהפתח להצלחתו של כל עסק. סביר להניח ששמעתם את האמירה הזו לא פעם, אך לא בטוח שידעתם מה עומד מאחוריה. יצאנו לבדוק את הנושא וגילינו שישנה פלטפורמה נפוצה שכולם עושים בה שימוש, משום שהיא מובילה לתוצאות הרצויות. הישארו כאן ותגלו מה עומד מאחורי הפלטפורמה המדוברת (קידום ממומן)? למה כדאי לבחור בה? ואיך תוכלו לקדם את העסק שלכם באמצעותה?
מהו קידום ממומן בגוגל?
תכירו את מערכת הפרסום הנחשבת של גוגל שמאפשרת להציג עסקים מתחומים שונים בתוצאות של מנוע החיפוש. מערכת זו פועלת בשיטה שנקראת PPC, כלומר, Pay Per Click – תשלום שנקבע לפי מספר ההקלקות על המודעה. לקידום ממומן יש מטרה אחת חשובה, לשפר את הנראות של העסק ולהניע את הגולשים להיכנס לאתר ולבצע רכישה של המוצר או השירות שמוצע בו. חשוב לדעת שההצלחה של קידום ממומן מחייבת היכרות עם פרמטרים שונים, כאשר אלה נחשבים לבולטים:
הפרמטר | הסבר |
האלגוריתם של גוגל | לגוגל יש מערכת ייחודית שקובעת איזה מודעות יוצגו במנוע החיפוש ובאיזה סדר, זאת בהתאם לקריטריונים שונים |
הרלוונטיות של האתר | נבחנת מידת ההתאמה בין האתר למילות המפתח. מדובר בפרמטר חשוב שמשפיע על חוויית המשתמש באופן ניכר |
אופטימיזציה | עליכם לשפר באופן תמידי את האתר ולהוסיף לו תוכן איכותי, תמונות ועוד |
מונחים נפוצים
תרצו וודאי להכיר ב – 3 המושגים הנפוצים שנוגעים להליך של קידום ממומן בגוגל, היות ואלה יאפשרו לכם להבין את התהליך לעומק:
- מילות מפתח: הכוונה למילים או ביטויים שנכתבים על ידי הגולשים בשורת החיפוש של גוגל. עליכם להכיר במילים שמתאימות לתחום האתר שאותו תרצו לקדם, משום שהן ישמשו אתכם בהמשך הדרך
- ציון איכות: מדובר בדירוג שניתן מצד גוגל למודעה שלכם
- שיעור הקלקות: תוכלו לגלות כמה גולשים לחצו על המודעה (המידע מופיע באחוזים)
בחנו את עצמכם – האם מתאים לכם לקדם באופן זה?
הקידום הממומן מתאים לכל בעל אתר שרוצה להגדיל את החשיפה ולהגיע ללקוחות פוטנציאליים במינימום מאמץ. ניתן להבין מכך שבעלי עסקים בגדלים שונים (קטנים, בינוניים וגדולים) צריכים לקחת חלק בפלטפורמה מתקדמת זו, מכיוון שהיא מובילה לתוצאות מדויקות.
האם כדאי לבצע קידום ממומן באופן עצמאי?
לא, אנשים שאין להם ניסיון בקידום ממומן עלולים לבצע טעויות קריטיות, לדוגמא:
- ניהול תקציב שגוי
- הזנת מילות מפתח שאינן תואמות ועוד
נדגיש שטעויות אלה עשויות לפגוע בעסק באופן ניכר. שכן, מדובר בתהליך שמצריך הבנה מעמיקה של המערכת. לכן, ההמלצה היא לפנות למומחים שבקיאים בהקמת קמפיינים, היות והם יובילו לתוצאה הרצויה.
מילים אחרונות לסיום
קידום ממומן באמצעות גוגל הינה פלטפורמה מוכרת שמתאימה לבעלי עסקים מסוגים שונים. אלה יכולים להקים קמפיינים פרסומיים שיגיעו לקהל יעד רחב במיוחד. בשלב זה אתם יודעים שכדאי לפרסם באופן זה, כדי שתוכלו ליהנות מהיתרונות הרבים שנלווים להליך.