10 טיפים אפקטיביים שאף מקדם אתרים לא היה רוצה שתדעו

קידום אתרים הינו תחום דינאמי שלא מפסיק להתפתח מיום ליום. מנוע החיפוש של גוגל נעשה חכם יותר מפעם לפעם, טיפים לקידום אתרים שהיו אפקטיביים בעבר כבר היום לא עובדים, אז מה כן ניתן לעשות?

במאמר הבא, אנו הולכים לחשוף בפניכם 10 טיפים אפקטיביים במיוחד, שיעזרו לכם לקדם את האתר שלכם בגוגל בקלות, ללא ידע טכני מסובך ומבלי לשפוך המון כסף. יש לנו המון מידע לכסות אז כדאי שנתחיל!

 

10 טיפים אפקטיביים לקידום האתר בגוגל

לפניכם 10 טיפים אפקטיביים במיוחד לקידום האתר שלכם בגוגל. הטיפים הללו יכולים לשפר את דירוג האתר שלכם בצורה מהירה, טבעית ובטוחה. כך שאם אינכם משתמשים בהם היום – הגיע הזמן להתחיל!

 

1. בצעו מחקר מילות מפתח

מחקר מילות המפתח הינו השלב החשוב והמשמעותי ביותר בתהליך קידום האתרים, ועל כן, חשוב לבצע אותו ראשון ובצורה הכי טובה שיש.

 

בכדי לבצע מחקר מילות מפתח בצורה מקצועית ואיכותית, חשוב לבצע את הפעולות הבאות:

  • שמרו על מקבץ מילות מפתח רלוונטיות: זהו למעשה היחס בין כלל התוכן למילות המפתח אותם אתם מעוניינים לקדם.
  • השתמשו בביטויים ארוכים: ביטויים ארוכים (נקראים גם ״ביטויי זנב ארוך״) יותר קל לקדם, מאחר והם יותר ממוקדים מצד אחד, ומצד שני – עם הרבה פחות תחרות.
  • השתמשו בכלים הנכונים: קיימים המון כלים שיכולים לעשות לכם את החיים הרבה יותר קלים ולבצע עבורכם את מרבית העבודה. כלים מקצועיים כגון:Ahrefs, SEMrush, UbberSuggest, Google Keywords Planner ועוד…
  • חקרו את מילות המפתח: מהי רמת התחרותיות, מהו נפח החיפושים, מיקום גיאוגרפי, עלות לקליק וכדומה.

 

2. כתבו תוכן ארוך ואיכותי

התוכן הוא השליט הבלתי מעורער של עולם קידום האתרים. לא רק עבור הגולשים, אלא גם עבור גוגל. כתיבת תוכן איכותי, מקורי, עדכני, ייחודי ומעניין הינו הדבר הטוב ביותר שכל בעל עסק יכול לעשות עבור האתר שלו. לא חושבים כמונו?

 

 הנה כמה נתונים שיעזרו לכם להשתכנע:

  • 82% מהמשווקים בעולם משתמשים כיום בשיווק בתוכן.
  • 47% מהגולשים באינטרנט קוראים 2-3 מודעות תוכן לפני שהם מבצעים רכישה.
  • 72% מהמשווקים הדיגיטליים הצהירו שתוכן איכותי הינו הגורם העיקרי שקידם את האתר שלהם בגוגל.

אז לאחר שהבנו את חשיבותו של שיווק בתוכן, כעת נלמד כיצד כותבים תוכן איכותי לאתר.

 

כאשר אתם רושמים תוכן לאתר שלכם התייחסו לדברים הבאים:

  • כתבו לבני אדם ולא למנועי החיפוש.
  • השתמשו בביטויי ״זנב ארוך״ בטקסט.
  • השקיעו זמן במחקר מילות מפתח מקדמות.
  • כתבו תוכן איכותי, מקורי ומשובח.
  • אל תפחדו לכתוב בלוגים ומאמרים ארוכים.
  • שמרו על מבנה התוכן נקי ומסודר.
  • השתמשו בתמונות, סרטונים ואינפוגרפיקות.

 

3. שפרו את מהירות האתר

מהירות האתר היא גורם חשוב מאוד שמשפיע הן על דירוג האתר בגוגל והן על אחוזי ההמרות (conversion rate) באתר. יתר על כן, מחקרים רבים מוכיחים כי למעלה מ-50% מהגולשים באינטרנט, יעזבו אתר שלוקח לו מעל 3 שניות להיטען.

 

איך משפרים את מהירות האתר? נסו את הפעולות הבאות:

  • הימנעו מתוספים ואפקטים כבדים אשר מכבידים על האתר.
  • העלו סרטונים ליוטיוב ולא לשרת שלכם.
  • הקטינו את גודל התמונות באתר.
  • רכשו שירותי אחסנה מהירים.
  • Google Page Speed – כלי עזר של גוגל לבדיקת מהירות אתר.

 

4. Google My Business

Google My Business מאפשר לכם להקים דף עסקי לעסק שלכם במנוע החיפוש של גוגל – בחינם לגמרי.

 

הנה כמה פעולות שיעזרו לכם להתחיל:

  • לחצו על הקישור הבא בכדי לפתוח דף עסקי.
  • מלאו את כל הפרטים של העסק שלכם.
  • בצעו אימות.
  • קשרו את הדף העסקי שיצרתם אל האתר שלכם.

והנה לכם דף עסקי (חינמי) אשר מופיע במפות, בתוצאות ובמנוע החיפוש של גוגל.

 

5. התאימו את האתר למובייל

עם למעלה מ-6.4 מיליארד משתמשים ברחבי העולם – המובייל, הוא ללא ספק המכשיר הפופולרי ביותר לגלישה באינטרנט. הפתרון האולטימטיבי ביותר להתאמת אתר למובייל הינו בניית אתר רספונסיבי שמתאים את עיצובו בהתאם למכשיר שהוא מוצג עליו. Shopify היא דוגמה נהדרת לפלטפורמה שבה ניתן לבנות אתר רספונסיבי גם ללא ידע של מתכנת.

 

6. הטמיעו קישורים פנימיים (Hyperlinks)

בעלי עסקים בכלל ומקדמי אתרים בפרט נוטים לדלג על השלב הזה באופן סיסטמתי. הסיבה ״למה״ פחות רלוונטית, מה שחשוב הוא שאתם לא תעשו את הטעות הזאת. קישור פנימי מטרתו לקשר בין עמודי האתר השונים. הפעולה מאוד פשוטה וקלה לביצוע, אך מחייבת עבודה עקבית, סיזיפית וארוכת טווח.

הרעיון שעומד מאחורי הקישורים הללו הוא להרחיב את הידע של הגולשים, ובין היתר, להשאיר אותם ככל הניתן באתר ובכך להפחית את אחוזי הנטישה (Bounce rate).

 

7. השיגו קישורים חיצוניים (Backlinks)

גוגל אוהב קישורים חיצוניים איכותיים. לרכישת קישורים איכותיים>>>

כיצד נזהה האם קישור חיצוני הוא באמת איכותי? בדיוק כך:

  • קישור מאתרים רלוונטיים לנישה: אתר שפועל בתחום שאתם עוסקים בו.
  • לאן מקשרים: מומלץ לקשר את הקישורים לדפים שונים באתר ולא רק לדף הבית.
  • קישור מאתר סמכותי: אתר בעל סמכות שמדורג גבוה בגוגל.

 

8. רשמו קריאה לפעולה

קריאה לפעולה (Call To Action) היא אחת הפעולות שמשפיעה הכי הרבה על הפעולות שמבצעים הגולשים באתר. החל מהשארת פרטי יצירת קשר, קריאת תוכן נוסף ודחיפת הלקוח לרכישה, לקריאה לפעולה יש חשיבות רבה, ולכן מומלץ שנשתמש בה היטב.

דוגמאות לקריאה לפעולה:

  • ״לרכישה לחץ כאן״
  • ״השאר פרטים ונחזור אליך״
  • ״הזמן תור״

 

9. הכירו את המתחרים שלכם

חפשו את מילות המפתח הרלוונטיות שלכם בגוגל, רשמו את שמות האתרים המופיעים בדף הראשון והתחילו ללמוד אותם לאחור.

 

בכדי לבצע זאת, תשאלו את עצמכם את השאלות הבאות:

  • כיצד בנוי האתר שלהם?
  • על איזה מילות מפתח וביטויים הם מתמקדים?
  • כמה קישורים חיצוניים (Backlinks) יש להם?
  • האם הם משווקים ברשתות החברתיות?
  • מהו מקור התנועה העיקרי שלהם?

 

10. תגיות מטא (Meta Tags)

תגיות מטא (Meta Tags) הינן תגיות קוד שתפקידן לסייע לגוגל להבין טוב יותר את הנושא הראשי של כל עמוד. חשוב לזכור לשמור על התגיות המטא באורך המומלץ בכדי למקסם את אחוזי הקליקים של האתר שלכם (CTR) וליהנות מתנועה מרבית ואיכותית.

 

לסיכום

כפי ששמתם לב, עולם קידום האתרים טומן בחובו הרבה יותר ממילות מפתח, קישורים חיצוניים ותוכן איכותי. קיימים המון גורמים אשר משפיעים על דירוג האתר שלכם בגוגל, ולכן אם יש לכם ניסיון בתחום חשוב שתעשו שימוש בטיפים הסנסציוניים שלימדנו אתכם היום.

שימוש נכון, מקצועי וארוך טווח יוביל לקידום האתר בגוגל, יגביר את התנועה האורגנית באתר ויגדיל את המכירות ללא שום מאמץ. ובמידה ואין לכם שום ניסיון בקידום אתרים ובכל זאת אתם משתוקקים להצטרף לחגיגה – תדעו שאנחנו יכולים לעזור.

מנהל האתר

אולי תאהבו גם את