חיפוש

עד איזה גיל צריך כיסא בטיחות

מושב בטיחות ברכב הוא מצרך חשוב ואף קריטי בכל נסיעה בה יש ילדים.

קיימים מושבי בטיחות ובוסטרים שמטרתם להגן על ילדים במקרה של תאונה או תזוזה פתאומית וחדה של הרכב.

עד איזה כגיל ילד צריך מושב בטיחות, אתם שואלים.

על כך ועוד מוזמנים לקרוא בכתבה שלפניכם.

 

למה משמש מושב בטיחות?

כסאות בטיחות נועדו בשביל תינוקות בעת נסיעה בכלי רכב שונים. המטרה היא שבמידה ומתרחשת תאונה או בלימה פתאומית של הרכב, הילד לא יזוז בצורה קיצונית שעלולה לפגוע בו. חשבו על כך, כמו שמבוגרים צריכים לחגור גם כך תינוקות בצורה מוגברת יותר. את המושב יש להתקין במושב האחורי או הקדמי לצד הנהג. כדאי לדעת כי במדינות רבות כולל ישראל, מחויב על – פי החוק לשים מושב בטיחות לתינוקות.

 

באילו גילאים?

במידה ומסתכלים על החוק בישראל, מגיל 0 ועד גיל שנה כל תינוק מחויב לשבת על כיסא בטיחות או סל קל ולהיות כנגד כיוון התנועה. עם זאת, ארגון 'בטרם' ממליץ להוסיף לתקופה זו עוד שנה ועד גיל שנתיים להושיב את התינוק על מושב הבטיחות.

 

מה לעשות מגיל שנתיים

כאשר התינוק מגיע לגיל 3 ונמצא במשקל של 18 ק"ג יש להמשיך להשתמש בכיסא בטיחות עבורו או לרכוש בוסטר שיש לו רצועות פנימיות ולהושיב את הילד עם הפנים לכיוון הנסיעה. הרצועות מסייעות להפחית את הפגיעה שעלולה להיות במצב של תאונה באמצעות האחיזה שהן יוצרות.

 

לאחר גיל 3

מבחינה חוקית החל מגיל שלוש ועד לגיל שמונה כל ילד צריך לשבת על מושב מגביה. באופן זה הכיסא מסייע לעניין חגורת הבטיחות שלא תמיד מתאימה למידות של הילד ועוזר להתאים אותה כך שתפחית את מידת הנזקים שעלולים להיות במצב של תאונה.

 

מתי כבר לא?

כאשר הילד מגיע לגובה של 1.45 מטרים, ניתן לוותר על המושב המוגבה רק במידה וחלים המדדים הבאים: גב הילד צמוד למושב, ברכיו מקופלות ב- 90 מעלות בצורה נוחה, החגורה מונחת על אגן הירכיים וזו של הכתף במרכז של בית החזה וכן, הילד יציב ולא מחליק מהמושב במהלכה של נסיעה. זכרו כי על פי חוק כל אדם מוכרח להיות חגור בחגורת בטיחות, לא משנה מה גילו.

 

 בסיכומו של דבר

כיסאות בטיחות הן עניין מעוגן בחוק במדינות שונות וכן, במדינת ישראל. יש להתקין מושב בטיחות לכל תינוק שנולד עד הגיעו לגיל שנה. עם זאת, ארגון 'בטרם' ממליץ להשאירו עד לגיל שנתיים. לאחר מכן ניתן להמשיך להשתמש בו או לקנות בוסטר. חשוב לדעת כי מבחינה חוקית מגיל 3 ועד 8 חובה על ילדים להיות על מושב מגביה ורק לאחר הגעתם לגובה של 1.45 ובהימצא כי עם חגורת בטיחות הכל תקין, יוכלו לשבת ללא הגבהה על המושב וכמובן עם חגורת בטיחות תקינה.

 

תינוק יושן

אולי תאהבו גם את