חיפוש

3 סוגי הלוואות למוגבלים בבנק

לא סוד הדבר כי לא קל להתנהל כלכלית במדינתנו ואף לשמור על יציבות מבחינה זו.

פעמים רבות בעלי עסקים פרטיים וקטנים, כמו גם שכירים, נקלעים לצרות כלכליות והבנק נאלץ להגביל את חשבונם בהתאם לתקנותיו.

לחשבון מוגבל ישנן הגבלות רבות מבחינת הפעולות שניתן לבצע ועל כן לעיתים האדם יכול להיוותר במצוקה כלכלית גבוהה, אף יותר.

במידה וחשבון מוכרז כמוגבל ישנה סבירות נמוכה יותר לקבל הלוואה ממוסד בנקאי כלשהו ועל כן נותר בעל החשבון בבעיה גדולה. חשוב לדעת כי לא בהכרח הצעד הבא הוא פשיטת רגל וכי ישנן אפשרויות שונות אחרות אשר מאפשרות קבלת הלוואה, תחת תנאים מסוימים.

 

מהו חשבון מוגבל בבנק?

חשבון בנק מוכרז כמוגבל במידה וחזרו עבור חשבון זה צ'קים בכמות מסוימת, בטווח של שנה. הבעיה העיקרית נוצרת היות ומידע בנוגע להגבלת החשבון נמסרת לכלל הבנקים הפועלים בארץ, כמו גם בנק ישראל, ועל כן הסבירות לקבל הלוואה דרך בנקים אלו היא נמוכה יותר.

 

מה ההשלכות?

להגבלת חשבון בנק מספר השלכות לא נעימות. הראשונה מהן ציינו והיא הסימון הכרוך בהגבלת החשבון; כלל הבנקים במדינה יוכלו לדעת כי החשבון מוגבל. בנוסף, אמצעי התשלום האפשריים גם הם יוגבלו, דוגמת אפשרויות השימוש באשראי וצ'קים. במידה ואנו בעלי עסק, המגבלה על אמצעי תשלום יכולה גם להביא לפגיעה במוניטין, וזאת במיוחד אחרי שצ'קים חזרו, וישנו סיכוי כי רבים לא ירצו את הסיכון בלעבוד עמנו.

 

אילו הלוואות כן ניתן לקחת, ומאיפה?

ישנן מספר סוגי הלוואות למוגבלים בבנק, שמיועדות במיוחדות למקרים מיוחדים אלו:

 

חברות אשראי

חברות אלו מאפשרות סוגים שונים של הלוואות למוגבלים בבנק תחת תנאים שונים ובריביות שונות. חשוב לשים לב כי לרוב הריביות דרך חברות האשראי יהיו גבוהות מאלו בבנקים, וסכומי ההלוואה יהיו נמוכים.

 

גמ"ח

גמ"ח הינה קרן פרטית לרוב המתנהלת על ידי תרומות שונות. לגמ"ח גם כן סוגי הלוואות שונים, ולרוב גם הן יהיו בתנאים מגבילים, אך לא בהכרח בריביות גבוהות. מטרת קרנות אלו היא בעצם לסייע לאלו הנתקלים בקושי כלכלי.

 

קרנות

נוסף על הגופים החוץ בנקאיים שציינו, ניתן גם לקחת הלוואות על בסיס קרנות הפנסיה והביטוח הקיימות אצלנו. גם להלוואות אלו תנאים שונים, והן פחות מומלצות היות ומסתמכות על חסכונות הביטוח שלכם.

 

לסיכום

חשוב לדעת כי גם אם החשבון הבנק שלנו הוגבל, אין זו סוף הדרך וישנם גופים חוץ בנקאיים שונים שיכולים לסייע לנו. גופים אלו מודעים לקשיים השונים שעולים מחשבון מוגבל ולכן מתאימים הלוואות במיוחד למצבים אלו. יחד עם זאת, אין זה אומר שחייב לקחת הלוואה אצלם ומומלץ לקבל הצעה מכל גוף וגוף. טרם חתימה על חוזה, חשוב לתכנן מראש כיצד נחזיר את הכסף בעבור כל הצעת הלוואה.

 

דולרים

אולי תאהבו גם את

חיסכון כספי
3 טיפים לחיסכון כלכלי

אתם תמיד במינוס? מנסים לצמצם הוצאות? חולמים לחסוך ולא מצליחים? אנחנו מכירים את המצב שלכם טוב יותר ממה שאתם חושבים. היינו שם, ולמדנו בדרך ארוכה

קראו עוד »
סרטים
4 יתרונות בסרטי תדמית

חברות, עסקים, גופים ומותגים – אולי תופתעו לשמוע, אבל כל אלו משתמשים בסרטי תדמית. המטרה של סרטי תדמית היא די פשוטה – שיפור התדמית של

קראו עוד »