עסקים רבים מבינים היום שיש דרך שמגדילה את מכירות העסק – מיתוג מוצרי החברה.
מטרת המיתוג היא לבדל את מוצרי העסק ממוצרים אחרים הקיימים בשוק או בחנויות האונליין.
יש מספר דרכים לעשות זאת, כמו שם ייחודי למוצר ולוגו.
מתלבטים כיצד יש למתג את מוצרי החברה? המאמר הבא בשבילכם.
למה חשוב המיתוג?
כולנו יודעים שמוצרים טובים ללא מיתוג טוב לא שווים הרבה. כמובן שאיכות המוצרים חשובה, אך בסופו של דבר, כדי להגיע להיקף מכירות רחב וכדי לצבור עוד ועוד לקוחות, צריך מיתוג טוב למוצרים.
לא משנה איזה עסק יש לכם, בין אם זה חנות אלקטרוניקה, חנות בגדים, ציוד לחורף או ציוד קמפינג, תוכלו למתג את המוצרים בכל אופן בו תחפצו.
חשיבות הלוגו
לפני שאתם ממתגים את מוצרי החברה, עליכם לעצב לוגו ייחודי ובולט לעין. הלוגו אמור לייצר אצל הלקוח רצון לקנייה. כמו כן, באמצעותו הלקוח מזהה מיהו העסק ומהם מוצריו.
יש לציין כי קיימות תבניות להכנת לוגו באתרים שונים, ובשימוש בהן אתם לוקחים סיכון שיש עסק שונה עם אותו לוגו כמו שלכם. לכן, כדאי שלא תהיו עצלנים ותכינו לוגו משלכם.
מיתוג על כל מוצר שתחפצו
אם יש לכם עסק של ציוד לחורף, תוכלו למתג את אחד המוצרים, כמו מטריה.
לוגו המתנוסס על המטריה יכול להוות גורם מכריע להגדלת מכירות, בהסתמך על כך שהלוגו בולט וייחודי. כמו כן, יש לציין כי ניתן לעשות מיתוג לשמות או מיתוג לחברות.
כך גם אם יש ברשותכם חנות אלקטרוניקה, אתם יכולים למתג רמקול נייד ומוצרים נוספים, בכל אופן שתרצו.
אתר מקצועי
עניין לא חשוב מיצירת לוגו איכותי, הוא בניית אתר מקצועי. גם שלב זה מקדים את שלב מיתוג המוצרים, שכן מומלץ שהאתר יהיה נגיש, קל ונוח לשימוש. בנוסף לכך, גם עיצוב האתר משפיע על תדמית העסק, ולכן חשוב שהוא ימשוך את עיני הלקוחות ויגרום להם להישאר באתר ולרכוש מוצרים.
דרכים נוספות למיתוג העסק
מעבר ללוגו ולאתר שצריכים להיות מקצועיים ואיכותיים, יש דרכים נוספות שיעזרו להגדיל מכירות ורווחים. כך ניתן למתג את העסק באמצעות הרשתות החברתיות, פייסבוק, אינסטגרם וכדומה. כמו כן, ניתן למתג את העסק באמצעות דפי נחיתה, ניוזלטרים, המלצת לקוחות ועוד.
לסיכום, מיתוג העסק באינטרנט הוא לא מורכב מדי מצד אחד, אך מצד שני הוא דורש זמן, למידה, מקצועיות והתמדה. אופן המיתוג תלוי בתקציב שלכם, בקהל היעד, ובאנשי המקצוע בהם אתם משתמשים. אתם לא חייבים להשתמש במעצב גרפי מקצועי או בקופירייטר, אך שוב, דרוש זמן ומאמץ.
לעומת זאת, מיתוג לעסק באמצעות לוגו של החברה המופיע על המוצרים השונים אינו לוקח זמן או דורש ידע מיוחד, ולכן מצופה מכל בעל עסק לעשות את המינימום הדרוש להפקת רווחים ולפרסום העסק.