חיפוש

5 תקלות מחשבים שמחייבות מעבדת תיקון

ישנן לא מעט תקלות במחשב הנייד או במחשב הנייח, המחייבות תיקון במעבדה ולא ניתנות לתיקון באופן עצמאי. קבלו את 5 התקלות הנפוצות.

 

1 – משקה נשפך על המחשב

כאשר חודרים למחשב הנייד או הנייח נוזלים חשוב להביא את המחשב באותו היום למעבדה ולא לנסות ולייבש אותו לבד. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שהמחשב אינו מתייבש באופן אופטימלי ונוצרת בתוכו חלודה שעשויה להרוס את לוח האם. במידה ולוח האם ניזוק יש להחליף או לתקן גם אותו ולכן לא רצוי לחכות כמה ימים מכיוון שייבוש בפן או בדרכים אחרות אינו יעיל כמו ייבוש במעבדה. לפיכך, בין אם טכנאי מחשבים בירושלים מטפל בבעיית הנוזלים ובין אם טכנאי מחשבים מאזור אחר, היא חייבת להיפתר באותו הרגע מכיוון שהנוזלים יכולים לגרום לבעיה חמורה יותר.

 

2 – המחשב נופל או מקבל מכה

כאשר מדובר בנפילת מחשב או בקבלת חבטה הנזק תלוי בעוצמת הנפילה או המכה. עם זאת לא ניתן לדעת את מידת הנזק כי הוא יכול להתברר במועד מאוחר יותר. למשל, אם הדיסק הקשיח או לוח האם ניזוקים מנפילה התקלות יופיעו לאחר ימים ואף שבועות. במקרים אחרים כאשר המחשב נופל או נחבט וגם כאשר שוכחים חפץ וסוגרים את המסך במחשב הנייד, המסך עלול להישבר או להיסדק. נזקים כאלו יאלצו אתכם להחליף את מסך המחשב השבור.

 

3 – תקלות בדיסק קשיח

הדיסק הקשיח הוא חלק מכאני במחשב שאורך החיים שלו קצר. במידה והוא מקבל מכה הראשים שלו צורבים את השטח של הדיסק והוא לא יהיה שמיש. הדבר הראשון שיש לעשות באופן שיטתי הוא לגבות את כל המסמכים והתמונות בענן או בדיסק חיצוני. במידה והדיסק הקשיח לא תקין יש להביא אותו למעבדה אך ייתכן ויהיה בלתי ניתן לתיקון, אלא רק להחלפה.

 

4 – אבק בפתחי האוורור

פעמים רבות לפתע המחשב מפסיק לעבוד ונכבה ללא אזהרה. אחת הסיבות הנפוצות לתופעה זו היא הצטברות של אבק על פתחי האוורור שלו. כתוצאה מכך הפתחים נסתמים והמעבד מתחמם עד לכיבוי מוחלט. גם כשהמחשב הנייד פתוח בתוך התיק שלו הוא מתחמם יתר על המידה. בתקלות מסוג זה יש לפנות למעבדת מחשבים לצורך ניקוי האבק המחייב את פירוק המחשב.

 

5 – כבלים מסתבכים יכולים להזיק לספק הכוח

כאשר מחוברים כבלים רבים למחשב הנייח הם עלולים להסתבך ולגרום לחוסר תפקודו של ספק הכוח. תקלות נוספות כמו נפילות או כיפוף הקונקטורים שלו ייגרמו לקריעת הכבל. כלומר, כאשר אין מתח בספק הכוח הוא לא יעבוד. כמו כן, במידה והחלפתם את ספק הכוח הוא חייב להיות מותאם לסוג המחשב אחרת הוא יתקלקל מייד. גם הוצאת מכשיר ה-USB בכוח עלולה להרוס את הקונקטור ולכן יש לנתק אותו בצורה עדינה.

 

מעבד

אולי תאהבו גם את

להאט את המחשב
4 דברים שמאטים לכם את המחשב

כשאנחנו משתמשים במחשב, אנחנו אוהבים שהפעולות השונות שאנחנו מבצעים נעשות בצורה חלקה ומהירה. זאת במיוחד כשהמחשב משמש אותנו למשחקי מחשב ולמשימות מיוחדות, כמו עריכת וידאו.

קראו עוד »