איך לנהל חנות אינטרנטית בצורה מקצועית

בעידן הקורונה עסקים רבים עוברים לעבודה אינטרנטית ומוקמות חנויות אינטרנטיות רבות.

לעומת חנויות פיזיות, לחנויות האינטרנטיות ישנם מאפיינים ייחודים ושונים והניהול שלהם מקים אתגרים אחרים – שיש לדעת אותם לפני הקמת החנות, על מנת להתמודד איתם על הצד הטוב ביותר.

 

קהלי יעד

לעומת חנות פיזית אליה אנשים נכנסים מן הרחוב, רבים ממי שנכנסים לחנויות אינטרנטיות נכנסים כתוצאה מפעולות יזומות – פרסומות, שיתופי פעולה עסקיים, הגדרת קהלי יעד, הטבות מסוימות וכולי. על מנת למשוך כמה שיותר אנשים לחנות האינטרנטית יש לפעול באופן מדויק.

הפעולה הזו כוללת קודם כל איתור של קהל היעד שיש לחנות האינטרנטית – במידה ומוכרים בגדים לצעירים למשל, שיתופי פעולה עם דמויות אינטרנטיות מוכרות (למשל מובילות דעה באינסטגרם או בטיק-טוק) זוהי דרך מעולה למשיכת תשומת לב לחנות.

דרך משמעותית אחרת דרכה אנשים מגיעים לחנויות האינטרנטיות היא שיווק ממוקד – פרסומות ברשתות החברתיות שדרך לינק ניתן להיכנס למשל, זוהי דרך מעולה למשוך כמויות גדולות של אנשים להיכנס לחנות. כמובן שעצם הכניסה לחנות לא מבטיחה רכישת פריטים בה.

 

עיצוב

על מנת להבטיח שמי שנכנס לחנות האינטרנטית יהיה מעוניין לקנות את המוצר המשווק בה – יש לבנות אתר מסודר, יפה ונוח, כזה שגורם לאנשים לרצות לקנות כמה שיותר מן המוצרים בו. ניתן לעשות זאת על ידי שימוש בצבעים מנחים, בחירה נכונה של סידור הפריטים וכמובן האופן שבו כל פריט "מוגש"

ההגשה של הפריטים צריכה להיות על ידי צילומים מגרים של המוצרים, בין אם בנופים יפים, בין אם מולבשים על דוגמנים או מה לא – המטרה היא לגרות ולפתות את הקונים לקנות כמה שיותר, והדרכים לעשות זאת מגוונות.

 

תמיכה

משום שמדובר באינטרנט, יכולות להיות בעיות רבות שמתעוררות במהלך תהליך הרכישה ותקלות טכניות של האתר – דבר שמקשה על חווית הקנייה של המוצרים וכמובן יכול לגרום לאנשים לא לרכוש, משום שלא יסייעו להם לפתור את הבעיות שצצות להם.

על מנת לעשות זאת, מומלץ להיעזר הן בשירותי תמיכה טכנית וכמובן בכתובת מייל וטלפון שאליה יכולים להתקשר לקוחות, כחלק מתהליך ניהול אתרים, במידה והם לא מסתדרים עם האתר או שיש להם שאלות ייעודיות שהתשובה להן לא מצויה באתר.

התמיכה מאפשרת לקונים רבים לחוש שהמוצר שניתן להם הוא באיכות גבוהה ולכן חשוב מאוד שהתמיכה תהיה אדיבה ומפורטת, שכן זהו חלק שיכול להיות משמעותי מאוד בחוויית הרכישה. בדומה, במידה וישנה בעיה עם המוצרים שמתקבלים ללקוח – לענות באדיבות ולפצות בהתאם, משום שרוצים לשמר קהל לקוחות לטווח הרחוק.

 

רשתות חברתיות

נוכחות באמצעות חשבונות ברשתות החברתיות היא משמעותית. התחזוקה כוללת העלאה של המוצרים השונים ואם ניתן גם לקוחות שמשתמשים במוצר – על מנת להעניק תחושה אותנטית והבנה כיצד המוצרים נראים כאשר הם מגיעים ללקוח.

 

קניית מוצר

אולי תאהבו גם את

מענה קולי
10 יתרונות למערכת ZENDESK

מערכת אוטומטית היתרון הגדול של מערכת Zendesk היא העובדה כי היא אוטומטית לחלוטין. התוכנה מאפשרת לכם לבצע שירות לקוחות בצורה הטובה ביותר שיש ולעזור לאנשים

קראו עוד »