4 טיפים שאסור לשכוח בהכנת לוגו לעסק

אפילו אם מדובר בטעות אסטרטגית לחשוב כך, כל אדם שתשאלו אותו "מהו מיתוג", מיד יחשוב רק על מילה אחת – הלוגו. זהו סמל גרפי ייחודי שנוצר על מנת לעורר הזדהות או שיוך לרעיון מסוים. אם הוא טוב וזכיר, נחווה הזדהות עם מסרים מסוימים, רגשות, תחושות והנעה לפעולה כלפי מוצר או שירות כלשהו. אז מהם הדברים שאסור בשום אופן לשכוח בעת הכנת לוגו לעסק? ישרארגף מסבירים:

 

אל תישאבו לגנריות

מטרתו המרכזית של הלוגו היא לשרת את העסק ולקדם אותו, תוך כדי יצירת בידול מכלל המתחרים. ואם זוהי מטרתו – איך זה שהלוגו של כל גלידריה תמיד מכיל גלידה? שהלוגו של חנות חיות המחמד לעולם יתהדר בתמונה של כלב וחתול? שצלמי האירועים אף פעם לא יוותרו על איור חתן-כלה? אלו הן דוגמאות מן השטח שכולנו מכירים, אך אין להן הצדקה אמיתית. לוגו לא חייב ליפול לקלישאת תחומי העיסוק שלכם והוא יכול להיות אחר לחלוטין, מעניין יותר, מושך יותר, זכיר יותר ועדיין להישאר קשור לענף שבו אתם פועלים.

 

הפרת זכויות יוצרים

עיצוב הלוגו שלכם עשוי להיות דומה לזה של מותגים אחרים, אך אסור לו להיות מועתק או דומה באופן מחשיד ללוגו אחר. מעבר לעובדה שכל לוגו ש"חטפתם" חושף אתכם לתביעות משפטיות בגין הפרת זכויות יוצרים, אתם גם יוצרים בלבול עצום בקרב הלקוחות הפוטנציאליים וכך מחבלים גם בעבודתכם וגם בזו של הצד שנפגע. היו טובים – הפגינו מקוריות, יצירתיות והשקעה. צרו לוגו אישי שיראה לכולם שאתם פורצי דרך חדשניים ולא סתם עסק שחוסה בצלו של עסק קיים אחר.

 

לוגו על זמני

לפני כחמש שנים, כמות אדירה של חברות במשק הישראלי מיהרו להתקבע למספר גופנים, צבעים וסמלילים שנתפסו כלוגואים ה"חמים" של התקופה. הן אפיינו בעיקר סטארטאפים שאפתניים שרצו להתפתח, אלא שהמיתוג הטרנדי והרגעי שלהם בלם חלק ניכר מהיכולת להתבדל ולשכנע משקיעים. שאלו את עצמכם עד כמה הלוגו שאתם מביטים בו "על הנייר" עשוי לעמוד במבחן הזמן: האם בעוד עשור, שניים או חמישה הוא ימשיך להיות רלוונטי? האם הוא נשען על טרנד עיצובי שאתם כרגע מאוד אוהבים? האם יש לו אפשרות לשרת אתכם גם בעתיד, כשתפתחו מוצרים או שירותים נלווים, תגדילו את החברה, תפתחו סניפים נוספים, תשיקו גם בחו"ל, תתמזגו עם חברה אחרת?

 

התאמה למספר רחב של מדיומים ויישומים

לוגו שנראה טוב, אמור להיראות טוב בכל גודל ובכל פלפטורמה. מסיבה זו צריך לתכנן אותו בפורמט שיאפשר לו גמישות ברמת התאימות והתצוגה. האם כדאי שעל דפי הארגון יופיע הלוגו בשחור-לבן? האם רצוי שהוא יופיע באתר על פני רקע כהה ואילו בהדפסה על המוצרים עם רקע בהיר? האם עליו להשתנות מבחינת הצבעים או ההצללה על פני הדפסה גדולה כמו למשל זו של שלט החוצות? יצירת הלוגו הרבגוני תתמקד יותר בצורת הלוגו ובקונספט שלו מאשר בצבעים, כאשר עלויות ההדפסה לעולם יתייקרו ככל שהשימוש בצבעים רחב יותר.

אם תרצו לקבל מידע נוסף על הכנת לוגו מנצח – כל שעליכם לעשות הוא להיכנס לאתר ישראגרף ולהתחיל בפעולת המיתוג החשובה והמקצועית ביותר בעסק.

 

לוגו

 

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מדדים
אפליקציות

איך לפתח אפליקציה היברידית בצורה נכונה

כאשר מפתחים אפליקציה עבור העסק או כל מטרה אחרת יש להחליט כיצד להתאים את האפליקציה למערכות ההפעלה השונות – מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל ומערכת ההפעלת IOS של אפל. ההתלבטות

נייק
כללי

מספר דברים שחשוב לבדוק בנעלי טרום הליכה

כשהילד עושה את צעדיו הראשונים בעולם הזה, אתם רוצים שהצעדים האלו יהיו בתוך נעליים איכותיות ועוטפות, מגנות ונוחות. וכשמדברים על נעליים לילדים ולתינוקות, חובה להזכיר נעלי טרום הליכה. מה הן

תאילנד ראשית
בניית אתרים

אמארי קוסמוי – מלון מפנק במחיר משתלם אונליין

אחד המקומות שאסור לוותר עליהם במהלך חופשה בתאילנד האקזוטית, הוא האי היפהפה קוסמוי. מדובר באחד המקומות המיוחדים ביותר בתאילנד המציע חופים כחולים עם מים צלולים בהם שוחים דגים בשלל צבעים,

בניית אתרים

בניית אתרים בזול – יש חיה כזאת?

רבים מבעלי העסקים אשר מעוניינים להקים אתר חוששים מהעלויות הכספיות הכרוכות בכך. התשובה שלנו – זה ממש לא צריך לעלות עשרות אלפי שקלים. בניית אתרים היא כיום הפעולה האפקטיבית והטובה ביותר להגדלת החשיפה לבית העסק, גם אם מדובר בעסקים קטנים או בינונים אשר מעוניינים להצטרף לקדמה הטכנולוגית ולמנף את בית העסק שלהם. בניית אתרים הוא כיום התחום הצומח והאטרקטיבי ביותר במרחב האינטרנטי

רוצים ליצור איתנו קשר ?

מלאו את הטופס ונציגינו יחזור אליכם בהקדם