חיפוש

כיצד לנהל את העסק מהמחשב בבית

העידן המודרני וההתקדמות הטכנולוגית המטאורית שהתרחשה בעשורים האחרונים, הביאה לשינויים מפליגים גם בתפיסת הניהול של העסק.

משאיפה לרכז את כלל המרכיבים של העסק במקום אחד, דבר שגרם כשלעצמו לייקור משמעותי של ההוצאות של העסק בגין שכר דירה, תחזוקה וטיפול במבנה או במבנים שמהם נוהל העסק, ישנה נכון להיום מגמה לבזר את הפעילות העסקית, למקם חלק ממרכזי הפעילות של העסק במיקום שמוזיל את העלויות ואת שכר העבודה ולאפשר לחלק מהעובדים למלא את התפקיד שלהם מהמחשב בבית.

לחילופין, עוברת חלק מהפעילות לידי פרילנסרים המנהלים עסק לכל דבר, כולל ניהל חשבונות עצמאי והפרשות עבור פנסיה חובה לעצמאים.

בעלי עסקים רבים סדרו או צמצמו באופן משמעותי את ההוצאות עבור הפעלת משרדים לעסק ומנהלים אותו בעצמם או בעזרות עובדים שעושים את העבודה מהבית.

כיצד קרה שהאופציה לנהל את העסק מהמחשב הפכה לכל כך מקובלת? כיצד מחושב השכר של העובדים, אם לא ממש ברור כמה שעות עבדו? בשורות הבאות נרחיב את היריעה בנושאים הללו.

 

ההתקדמות הטכנולוגית וניהול העסק מרחוק

כאמור, ההתקדמות הטכנולוגית היא שאפשרה לעבור לקונספט אחר של ניהול. רכיב חשוב אחד של העסק הוא ניהול החשבונות והקלדת תעודות משלוח או חשבוניות לתוכנה ייעודית.

כיום יש טכנולוגיות המאפשרות לסרוק חשבונית או תעודת משלוח הישר למחשב או לשלוח תעודה בצורה ממוחשבת למייל, כך שאפשר לקבל אותה בכל מקום, להתחבר לתוכנת הנהלת החשבונות ולהקליד. גם שליפת נתונים, כולל נתונים של לקוחות קיימים או פוטנציאליים איננה דורשת נוכחות בעסק עצמו.

חלק חשוב בניהול העסק הוא מוקדי השירות שלו. ואולם גם אותם ניתן להעביר בקלות לחברות המנהלות את המוקד עבור העסק וחוסכות את הצורך להעמיד פקיד אחד או יותר לטובת מענה טלפוני.

זאת, שלא לדבר על העובדה שבעל עסק קטן יכול לנהל את המוקד באמצעות הטלפון המצוי בכף ידו.

כאמור, ההתקדמות הטכנולוגית כבר הפכה או שתהפוך חלק מהמשרות הקיימות כיום למיותרות. משרות אחרות ישתנו וניתן יהיה לבצע אותן ממרחק. הדבר איננו נכון לכלל העסקים, אבל נכון לחלק גדול מהם.

 

חישוב השכר ובדיקת הביצוע של העובד

גם הקונספט של אופן חישוב השכר עשוי להשתנות. במקום חישוב השכר על פי שעות, הוא יחושב בחלק מהמקרים על פי הביצועים.

במקומות שבהם מתחייבת נוכחות של עובד במשך שעות מסוימות ביממה, התשלום יבוצע עדיין לפי שעה, תוך בדיקה של אמות מידה נוספות או העברת הנושא לעובד שהוא בעצמו עצמאי.

עובד כזה יכול להיות עצמאי המוציא חשבונית תמורת העבודה ומסדר עבור עצמו את כל עניין התנאים הסוציאליים כולל פנסיה חובה לעצמאים, קרנות השתלמות ותשלומים לרשויות המס במדינת ישראל.

ניהול מרחוק של עסקים הוא העתיד. מספר לא מבוטל של עסקים כבר עברו לשיטה הזאת, ואחרים צפויים לעבור אליה במהלך השנים הקרובות.

אולי תאהבו גם את

4 שיטות לפרסום דיגיטלי מוצלח
4 שיטות לפרסום דיגיטלי מוצלח

בעידן הדיגיטלי, הפרסום עבר מהפך משמעותי. שיטות מסורתיות כגון מודעות מודפסות ושלטי חוצות כבר אינן יעילות בהגעה לקהלי יעד. במקום זאת, עסקים פונים לפרסום דיגיטלי

קראו עוד »