בבניית מערך שיווקי אסטרטגי לקידום העסק ניתן להשתמש בשתי פלטפורמות מרכזיות: שיווק באמצעות הדיגיטל ושיווק באמצעות הפרינט. אך מה נעדיף? דניאל סלאם, מנכ"ל חברת הדיגיטל מסה מדיה מסביר
שיווק בפרינט
כאשר אנו בוחנים את השיווק המסורתי, ניתן לומר כי בשנים האחרונות חלה ירידה משמעותית בהיקף החשיפה באמצעות המסרים השיווקיים המתפרסמים באמצעי המדיה המסורתיים. הסיבה לכך היא ירידה מתמדת בהיקף החשיפה הנובע מעלייתן של הרשתות החברתיות, אשר הפכו לכלי המרכזי כיום בזכות שימוש הולך וגובר של דור ה Y ו Z, אשר רואים באמצעי המדיה המסורתיים כמיושנים וארכאיים. אך עוד מוקדם להספיד השיווק המסורתי. הוא מתמקד בהפצת המידע ללקוח באמצעות מודעות פרסום כמו פרסומות בעיתונים, חלוקת פליירים, תשדירים ברדיו ובטלוויזיה וכן קיימת אפשרות לשליחת הודעות SMS פרסומיות אודות מבצעים והנחות ללקוחות החברה. לשיווק המסורתי יתרונות רבים הנובעים מכך שעדיין קיימת באוכלוסייה פלח רחב של צרכנים אשר משתמשים בתקשורת המסורתית, ומעדיפה לצרוך את המידע שלהם ולקבל אותו באמצעות הפלטפורמות הללו. בנוסף, אמצעי המדיה בפרינט כדוגמת עיתוני סופי השבוע אשר עדיין זוכים לחשיפה רחבה, גם ע"י קהל צעיר באופן יחסי. על כן באמצעות שיווק מסורתי ניתן להגיע לקהל יעד גדול תוך פרק זמן קצר, בתנאי כי השיווק מתבצע באופן ממוקד – לדוגמא שלט פרסום גדול סמוך למקום בילוי או קנייה של פרסומת המכונה "ברייק הזהב" בתוכנית פופולארית אשר זוכה לאחוזי רייטינג גבוהים ובכך מגדיל את החשיפה לעסק המעוניין בכך.
שיווק דיגיטלי
אין עוררין כי בעשורים האחרונים המדיה הדיגיטלית שינתה לחלוטין את האופן בה הצרכן צורך את המידע שלו, מקצה לקצה. בניגוד לשיווק המסורתי, באמצעות השיווק הדיגיטלי ניתן להגיע לקהלי יעד ממוקדים אשר ניתן לבצע להם פילוח מדויק של גיל, מקום מגורים הרגלי צריכה ועוד, כך שהשיווק הזה הופך לממוקד הרבה יותר מהאמצעים המסורתיים. בנוסף, שיווק דיגיטלי נכון של בית העסק יכול למנף גם עסקים קטנים ובינונים אשר מתקשים למצב את עצמם ביחס למתחרים אחרים בעמדה נוחה ויעילה, זאת באמצעות שימוש בעזרים כמו קידום אתרים באופן אורגני וממומן וכן ביצוע ניתוחים בזמן אמת של היקפי חשיפה ובכך לפנות לקהל לקוחות פוטנציאלי רחב אשר בכוחו להפוך גם עסק קטן אשר לא הצליח עד אותה עת, לעסק מצליח ומשגשג. נקודה חשובה וקריטית בכל הנושא של שיווק דיגיטלי קשורה לעובדה כי השיווק הדיגיטלי הוא נגיש, כך שהמידע זמין באופן תמידי עבור הלקוח, מבלי שהוא צריך מהמשרד או הבית, וניתן לתזמן באופן מדויק מודעות פרסום של בית העסק בהתאם לנתונים אשר מתקבלים. השיווק הדיגיטלי מתפתח ללא הרף, ובניגוד לשיווק המסורתי, מדובר במערך גמיש ומרתק אשר משנה את כל מה שהכרנו בכל הקשור לשיווק אפקטיבי ויעיל.