חיפוש

פיתוח תמונות ישנות באופן דיגיטלי – ככה עושים את זה

יש לכם מלאי של תמונות ישנות? רגעים נוסטלגיים שאתם מוכרחים לשמר? חוששים מאובדן או בלאי של מזכרות? כאן תקבלו מידע איך לשמור את כל הזיכרונות היקרים והיפים שלכם באופן דיגיטלי.

 

התמונות בעבר

בעבר, אלבום תמונות היה פריט הנמצא בכל בית, בו היו שמורים כל הזיכרונות והאירועים המשפחתיים והחשובים. ובהזדמנויות שונות היו מוציאים אותו לחוויה מרגשת בכל פעם מחדש. כל הזדמנות של פיתוח תמונות הייתה חגיגה של ממש.

 

התמונות כיום

כיום, בעידן המהפכה הדיגיטלית, אנו מצלמים בכמויות אדירות. את התמונות שומרים במחשב ומקווים להביט בהן פעם בתקופה. חוץ מתמונות של מצלמת פולרואיד המפותחות באופן מידי.

 

המשמעות של האלבום

אלבום התמונות המסורתי הולך ונעלם. חבל מאוד להוציא מהעולם שלנו את המציאות של האלבום. שהוא פריט עם ערך כל כך רגשי ומיוחד. לכן, בשנים האחרונות האלבום השתדרג והפך ברובו לאלבום דיגיטלי. האלבום הדיגיטלי הוא קל להכנה. ניתן לעצב אותו בכל אופן שרוצים והוא מתקבל מושלם.

האלבום הדיגיטלי משמר לנו מציאות של אלבום נגיש. איכות ההדפסה שלו על פי רוב היא ברמה גבוהה ביותר והחוויה מתעצמת כשמדפדפים באלבום המעוצב בטעמנו האישי.

 

האם יש תקנה לתמונות הישנות?

אבל מה יהיה גורלן של כל התמונות הנוסטלגיות והיפות שצברנו באלבומים מהעידן הישן? האם ניתן לשמר גם אותן באופן דיגיטלי מבלי לחשוש שפגעי הזמן או תאונה כלשהי תמחק לנו את הזיכרונות היפים? בדיוק בשביל זה קיימת האפשרות של סריקה ותיקון איכות לתמונות ישנות ופיתוח דיגיטלי מחודש שלהן.

 

פיתוח דיגיטלי של תמונות ישנות

בעזרת שירות סריקת תמונות בפוטו איכותי, ניתן לבצע סריקה של התמונות הישנות. בתהליך זה התמונה עוברת תהליך תיקון שמבצע שחזור צבע ושיפור פגמים שנוצרו בהן לאורך השנים. עם סיום התהליך מתקבלת תמונה בפורמט דיגיטלי ובאיכות גבוהה. לאחר סיום הפרויקט, ניתן להשקיע ולעצב אלבום דיגיטלי אישי בניחוח העבר.

 

האם ניתן לשחזר את התמונות הישנות גם בבית?

חשוב לדעת שסריקה איכותית המתאימה לאלבום מודפס, ובפרט של תמונה ישנה, דורשת ידע. כמובן שהאיכות לא תשתווה לסריקה מקצועית בפוטו, אך תמיד אפשר לנסות. איך עושים את זה נכון?

השלבים:

  1. סריקה נכונה של התמונות – יש לוודא שאופציית הרזולוציה של הסורק היא 300 DPI. אופציה זו היא המדד המתאים לדפוס דיגיטלי. סריקה בפחות מ-300 תתבטא באיכות ירודה וסריקה ביותר מ-300 תעמיס את המחשב באינפורמציה מיותרת.
  2. יש ליישר את התמונות המונחות על החלון השקוף של הסורק ולסן כל תמונה לסריקה כקובץ נפרד. לסריקה מרובת תמונות או עקומה לא תהיה כל תועלת עבורכם.
  3. יש לוודא שהתמונה נסרקת לקובץ בעל סיום JPG שהיא הסיומת הנפוצה והסטנדרטית לקובצי תמונה. עם סיומת זו ניתן להשתמש בתמונות הסרוקות בכל כלי ערכית האלבומים.

 

לסיכום

כיום, אלבום התמונות הופך ברובו לדיגיטלי. תמונות ישנות  ניתן לסרוק לתקן מבחינה איכותית ולפתח באופן דיגיטלי. מומלץ לבצע פיתוח זה בפוטו איכותי המתמחה בתחום. ניתן לסרוק, אמנם באיכות יותר, בסורק הביתי ולקבל תוצאה נאה בתנאי שמקפידים על שלושה כללים בתהליך הסריקה

תמונות באופן דיגיטלי

 

אולי תאהבו גם את