חיפוש

עורך דין דיני עבודה – ייצוג מעסיקים וזכויות עובדים

חוץ מעובדים אשר צריכים ייצוג בעזרת עורך דין, מעסיקים רבים נדרשים לייצוג גם כן. זאת לא רק במגזר הציבורי אלא גם בפרטי. מעסיק צריך עורך דין ייצוג של עורך דין העוסק בדיני עבודה עבור עריכת הסכמי עבודה, ייעוץ וליווי שוטף סביב התנהלות מול העובדים, בדיקות וביצוע של ביקורות וכמובן ייצוג של המעסיק בתביעות עובדים בבית דין לדיני עבודה.

 

למה צריך ייצוג מעסיקים?

לא פשוט להתנהל מול כמות עובדים גדולה, לדעת את הזכויות של כל אחד ולפעול על פי חוק. לשם כך קיים ייצוג המעסיקים, במסגרתו עורכי הדין דואגים לחבר בין המעסיק לעובד, לזכויות של כל אחד מן הצדדים וכך גם להתנהלות השוטף. מעבר לזמן שיפונה למעסיק, הוא יכול לישון בראש שקט כיוון שיש מי שתומך בו מתוקף עבודה.

 

הייעוץ השוטף

עורך דין דיני עבודה צריך להכיר ולהתעדכן בצורה שוטפת בדרישות הדין המשתנות. כך, הוא יוכל למנוע תביעות מראש ולא להגיע למעמד התביעה. ניתן לעשות זאת בעזרת בדיקה שמהווה מעין 'בדק בית' בתחום קיום ומימוש של חוקי העבודה במקום העבודה. תהליך זה מתבצע בשיתופם של בעלי תפקידים רלוונטיים בחברה, ובמסגרתו נמצאים הליקויים עליהם יש לעבוד, ומוגשת הצעה מעורך הדין לחברה. ההצעה מציגה את הפעולות שיש לעשות במטרה לצמצם חשיפה משפטית. כמובן שעו"ד ימשיך ללוות את החברה בכל שלב של יישום ההמלצות.

 

חשיבות השמירה על חוקי עבודה

יחסי העבודה במדינת ישראל חוו טלטלה עזה במשך העשור האחרון. החקיקה משתנה ומרחיבה היקפים במטרה לשפר את מעמדם של העובדים וזכויותיהם. היא מביאה את המעסיקים להכיר בעובדה כי יש להקפיד על חוקי עבודה, וכי אי שמירה על זכויותיהם של העובדים יכולה להסתיים בתביעה בבית הדין לעבודה ואף בתשלום כספי של המעסיק שיכול להגיע לסכומי עתק. מעסיקים ועורכי דין לדיני עבודה צריכים להכיר בשינוי זה ולפעול כנדרש.

 

זכויות ויחסי עובד מעביד

עורך דין לדיני עבודה יכול לייצג את העובד כפי שיש ביכולתו לייצג את המעסיק. במקרים בהם קיימת מחלוקת שבין שני הצדדים, בייחוד אם מדובר במחלוקת מורכבת, בה העובד חושב שנעשה לו עוול במקום העבודה או לחילופין על ידי המעסיק – הוא יכול להיעזר בעורך הדין. אלו יכולים להיות מקרים קריטיים בעבור העובד והן בעבור המעסיק כיוון שהפיצויים יכולים לעלות סכום רב.

עבור שני הצדדים, הגעה לתביעה ללא עורך דין יכולה להיות מסוכנת ואף לעלות להם בהפסד בתביעה, גם אם הם בטוחים בצדקתם במקרה המדובר. לסיכום, כל עסק צריך ונדרש להיעזר בעורך דין לדיני עבודה עקב סיבות רבות ושונות. עו"ד יכול להציל את העסק מפני תביעות שעלולות לעלות לחברה מחיר כבד וגם לייצב את היחסים שבין העובדים והמעבידים.

עורך דין דיני עבודה

אולי תאהבו גם את