חיפוש

מהם הדברים שצריך לדעת על לימוד סייבר לפני שסוגרים מקום?

חולמים להיות האקרים?

עולם המחשבים זורם אצלכם בדם?

רוצים להשתלב בחברות ההייטק גם בלי תואר מפוצץ?

אז היום להפוך את החלום למציאות הרבה יותר פשוט מבעבר, ובכדי להיכנס לתחום הפופולרי ביותר בעולם ההייטק תוכלו לעבור הכשרה קצרה או קורס ממוקד שיהפוך אתכם למומחים בתחום הגנת המידע.

אבל לפני שנמהר להרשם ללימודים, חשוב לזכור שמדובר בתחום רגיש ובתוכניות הכשרה המוצעות בהמון מקומות בעלי תכנית לימודים משתנה מאחד לשני,

אז הנה לכם מס' דברים חשובים שצריך לדעת על לימודי סייבר לפני שסוגרים מקום –

 

למי מתאים התחום?

הביקוש והמעורבות של הטכנולוגיה והסייבר בחיינו בהחלט יכולה למשוך את העין לכיוון לימודים בתחום, אך לא לכל חובב מחשבים מתאים ללמוד את התחום ולעסוק בו. אז למי יכול להתאים לימוד סייבר?

התחום יתאים בעיקר לאנשים ריאליים וטכנולוגיים, בעלי סקרנות לעולם הטכנולוגי וכושר תגובה מהיר הכולל חשיבה לטווח רחוק.

בנוסף, ללימודי המקצוע נצטרך יצירתיות, עשייה מתמדת, ערנות, עמידה תחת לחץ ופתירת בעיות ואתגרים בזמן קצר. מדובר במקצוע באמת מסקרן בעל יכולת השפעה קריטית על חיי היום יום שלנו אך חשוב לדעת אם אנו כשירים מספיק בשביל להיכנס לעולם הסייבר ולעמוד בקריטריונים שלו.

 

 

קורסים

קודם כל, חשוב לדעת שענף הסייבר מתחלק לכמה נישות שונות המתמקצעות בהגנת סייבר, התקפות שונות בדיגיטל, לוחמת סייבר ועוד..

הקורסים בדרך כלל יהיו מאוד מעמיקים ותובעניים, כך שחשוב לאחוז בידע קודם בתחום או לפחות עם מערכת ההפעלה ועם עולם פיתוח התוכנה.

ידע קודם בשפות תכנות שונות מהווה יתרון משמעותי בעת הרשמה לקורסים מקצועיים, במידה ואתם מעוניינים ללמוד בלי שום רקע מקדים, עדיף לעשות מכינה או לקחת מספר שיעורים של מורה פרטי בכדי להשתלב בקורס באופן שוטף.

 

מה לומדים?

אז למרות הרצון המפוצץ להיכנס לתעשיית ההייטק, חשוב לדעת לקראת מה אנחנו הולכים מה לימודי הסייבר הולכים לכלול?

התחומים המרכזיים הנלמדים בתוכניות לימודי הסייבר הם:

  1. האקרים
  2. איומי טרור
  3. אבטחת סייבר
  4. זיהוי קבוצות טרור
  5. שפת תכנות

אלו הנושאים המרכזיים הנלמדים בתחום הסייבר, חשוב לעבור על הסילבוסים במלואם ולראות אם התוכן באמת מותאם למטרות שלנו ולרמת הידע שנרצה להגיע אליה.

 

עלות

לאחר שבדקנו את הפרמטרים החשובים ונמצאנו מתאימים להתחיל בלימודי סייבר, חשוב לבצע השוואת מחירים ולאמוד את הסכום שנצטרך להוציא.

אז נכון שיש מסלולי לימוד רבים ומגוונים ובהתאם לכך גם טווח המחירים משתנה ממוסד לימודי אחד לאחר, בהתאם לדרישותנו מהלימודים.

אך ניתן לעשות ממוצע ולהעריך שלימודי קורס סייבר נע ינוע בין 15,000 – 23,000 ₪

 

סיכום

תחום הסייבר הולך ומתפתח, והתקפות ברשת הולכות וגוברות, כך שאם הנכם בעלי רקע בתחום ורוצים להוביל שינויים טכנולוגיים ולהיכנס למקצוע מבוקש מאוד בשוק – זה התחום עבורכם.   

תלמידה

 

 

אולי תאהבו גם את

חיסכון כספי
3 טיפים לחיסכון כלכלי

אתם תמיד במינוס? מנסים לצמצם הוצאות? חולמים לחסוך ולא מצליחים? אנחנו מכירים את המצב שלכם טוב יותר ממה שאתם חושבים. היינו שם, ולמדנו בדרך ארוכה

קראו עוד »
סרטים
4 יתרונות בסרטי תדמית

חברות, עסקים, גופים ומותגים – אולי תופתעו לשמוע, אבל כל אלו משתמשים בסרטי תדמית. המטרה של סרטי תדמית היא די פשוטה – שיפור התדמית של

קראו עוד »