חיפוש

5 דברים קריטים בתהליך עיצוב אתרים

בעידן הדיגיטל, אתרי האינטרנט השונים הפכו למרכזיים במיוחד בחיינו.

כמעט בכל פעולה של רכישת ידע או מוצר, באופן כמעט אוטומטי נפנה לאינטרנט.

  בעת פניה זו, האלגוריתם של מנועי החיפוש ישלוף עבורנו ראשית את האתרים הפופולריים ביותר. 

בתור בעלי אתר, נרצה כמובן לקדם את אתרינו כמה שיותר קרוב לראש הרשימה, ואיך נעשה זאת? הפתרון פשוט, באמצעות העיצוב.

 

למה חשוב העיצוב?

כיום, העיצוב בעל משמעות עצומה בכל תחום. כפי שבכניסה לבית, למשרד, לבית עסק, נרגיש בנוח יותר ותהיה לנו אנרגיה טובה במקום מעוצב – כך גם באתרי האינטרנט השונים. עיצוב אתרים הינו בעל היכולת למשוך משתמשים לגלוש באתר וכן גם לעשות את הפעולה ההפוכה, ליצור דחיה. ולכן, חשוב לתת לעיצוב את החשיבות המתאימה.

 

ומה חשוב בעיצוב?

  1. חווית משתמש – חווית המשתמש מתארת את הממשק בין הטכנולוגיה לאדם לכדי השגת מטרה כלשהיא. חוויה זו מורכבת מחמישה היבטים מרכזיים:
  2. א. שימוש – קלות ביצוע הפעילויות באתר.
  3. ב. אסתטיות – המראה הכללי של הממשק.
  4. ג. תנועה – זרימה חלקה וטבעית במה שקורה במסך.
  5. ד. אמינות – העברת מידע אמין תוך הימנעות מטעויות.
  6. ה. נגישות – התאמה לצורה בה המשתמשים חושבים ומחפשים מידע.

 

  1. פרקטיות

המשתמשים בעידן הדיגיטלי מעוניינים לקבל את המידע אותו דורשים "כאן ועכשיו", ללא כל עיכוב ובדרך הפשוטה ביותר. לכן, בעת עיצוב אתר יש ליצור חלוקה נוחה לנושאים ואפשרויות וכן לוודא כי בתור משתמש ניתן להגיע למידע הרצוי בקלות ובמהירות.

 

  1. נוחות גם בסמארטפון

אתרים רבים משקיעים רבות בעיצוב האתר האינטרנטי בצורתו במחשב ושוכחים כי חלק גדול מהמשתמשים בוחר דווקא להשתמש בסמארטפון לפעולות אלו היות והוא נגיש וקרוב הרבה יותר. עיצוב מותאם לסמארטפון יוכל להבטיח שימוש רב יותר באתר בקרב גולשים אלו.

 

  1. יצירת הנעה לפעולה

פעולה חשובה מאוד באסטרטגיית השיווק הינה הנעה לפעולה – יצירה בקרב המשתמש את הרצון לקחת חלק במתרחש באתר. פעולה זו יכולה לבוא לידי ביטוי בעיצוב: במתן דגש ומיקום מרכזי להנעת המשתמש לפעול בהתאם למטרת האתר.

 

  1. למשוך את העין

לגרום למשתמש להיכנס לאתר הינה פעולה אחת, אשר תלויה רבות בפופולריות של האתר, ולאלגוריתמים שונים במנועי החיפוש. אך הישארות המשתמש באתר היא משימה חדשה – עיצוב נוח, נעים, פרקטי אך גם מעניין ומסקרן יצור אצל המשתמש את הרצון להישאר באתר ולהמשיך לחקור ולבדוק את האפשרויות שמציע. ובהתאם, תעלה הפופולריות של האתר ותחזק את הצלחתו.

 

לסיכום

עיצוב אתרים אמנם נשמע לעיתים כמו פעולת רקע, אך יש לתת לנושא חשיבות רבה. עיצוב האתר עשוי למשוך או לדחות את המשתמשים הן לכניסה לאתר והן להישאר בו. ולכן כדאי ליצור חווית משתמש טובה, לעצב את האתר בצורה פרקטית בעלת חלוקה לנושאים ואפשרויות, לדאוג לנוחות גם בשימוש בסמארטפון, ליצור הנעה לפעולה וכמובן למשוך את עיני המשתמשים.

מחשב

 

אולי תאהבו גם את

חיסכון כספי
3 טיפים לחיסכון כלכלי

אתם תמיד במינוס? מנסים לצמצם הוצאות? חולמים לחסוך ולא מצליחים? אנחנו מכירים את המצב שלכם טוב יותר ממה שאתם חושבים. היינו שם, ולמדנו בדרך ארוכה

קראו עוד »
סרטים
4 יתרונות בסרטי תדמית

חברות, עסקים, גופים ומותגים – אולי תופתעו לשמוע, אבל כל אלו משתמשים בסרטי תדמית. המטרה של סרטי תדמית היא די פשוטה – שיפור התדמית של

קראו עוד »