חיפוש

3 סוגים של פתרונות סליקה לעסקים קטנים

מהי סליקה ולמה אני צריך אותה לעסק שלי?

המונח סליקה מתייחס לפעולות תשלום שמבוצעות על ידי כרטיסי אשראי. תהליך הסליקה מתבצע בכל תשלום המבוצע בכרטיס אשראי, אם זה על ידי "גיהוץ" הכרטיס במכונת התשלום המוכרת או על ידי הזנת הפרטים שלו באפליקציות ואתרים שונים. סליקת האשראי דרך האינטרנט מתבצעת בתדירות גבוה עקב העלייה בביצועי התשלומים והקניות המבוצעים ברחבי העולם יותר ויותר משלט רחוק.

במהלך תהליך זה מועברים נתוני הכרטיס בצורה מאובטחת ואישית מבית העסק/המשלם אל חברת הסליקה אשר מבצעת אימות מול מאגרי כרטיסי האשראי, ובכך מאשרת או מסרבת עסקה. בסוף כל יום עסקים, חברות הסליקה שולחות את כל העסקאות שבוצעו בהן ביום החולף אל חברות האשראי אשר מחייבות את המשלמים ומזכאות את המורווחים.

 

סוגים רבים של פתרונות

חשבו על זה רגע, במידה ואתם קונים דרך האינטרנט, או אם אתם מגיעים לחנות באופן פיזי או לקיוסק מתחת לביתכם, בכל אחד מהם מתבצעת דרך תשלום אחרת. כל בעל עסק מבצע את ההחלטה הנכונה בעיניו לגבי שירותי סליקה אשר יבצעו את מעבר התשלום מהלקוח ועד לכיסו. קיימים פתרונות רבים אשר עונים על צרכים שונים, בהתאם למגוון הצורך הקיים בשוק.

 

סליקה מהנייד

סליקת כרטיסי אשראי דרך הטלפונים הניידים מבוצעת על ידי אפליקציה המותקנת על המכשיר החכם. דרך האפליקציה ניתן לבצע את התשלום או על ידי הזנה ידנית של פרטי כרטיס אשראי הלקוח או באפשרות של הצמדת הכרטיס המגנטי של הכרטיס לחלק העליון של הטלפון. על ידי כך האפליקציה תזהה בעזרת מערכת NFC ("Wi-Fi") המותקנת על כרטיסי האשראי החכמים את הנתונים הרלוונטיים לביצוע העברה. בזכות שיטת סליקה זו ניתן לבצע את התשלום מרחוק או מקרוב, באמצעים טכנולוגיים שונים.

 

מסוף אשראי בעסק

הכוונה היא למכשיר המתחבר למחשב או פועל בצורה אלחוטית, אשר דרכו ניתן לגהץ או להעביר את הכרטיס המגנטי באשראי בקלות ובכך לבצע את התשלום. סוג זה של סליקה ניתן לראות בחנויות רבות ברחבי הארץ כיוון שהוא מהווה פתרון מהיר, קל לתפעול הלקוח והמוכר ומעניק אבטחה מתקדמת בכל אמצעי תשלום. מסופי האשראי נועדו לתשלום פיזי בחנות העסק, והחדשים שבהם כוללים את האפשרות גם לתשלום בכרטיס נתמך במערכת NFC.

EMV = Europay, Mastercard, Visa לפי פירוט ראשי תיבות אלו ניתן להסיק כי על ידי מכשירי סליקה אלו התשלום מתבסס על תקן בינלאומי. חיוב במכשיר זה נועד עבור כרטיסים המכילים את השבב הנמצא על כרטיס האשראי התורם להגנה על פרטי הלקוח. כל מערכות הסליקה אשר נדרש למען ביצוע התשלום בהם להעביר כרטיס ולהקיש קוד סודי, נכללות תחת תקן זה.

 

סליקה עם ביט

אפליקציית ביט מופעלת תחת בנק הפועלים ומאפשרת לעסקים קטנים לבצע דרכה ביצוע תשלום של לקוחותיהם. בעבר באפליקציה זו הייתה תקרה שאסור היה לעבור אותה, אך כיום הגישה השתנתה. השירות דרך אפליקציה זו כלול בעלויות סליקה ועלויות חודשיות, ובנוסף התשלום מתבצע רק באופן דיגיטלי ואינו מתאים לחנויות המבצעות תשלום בצורה פיזית בעסק.

 

מכשיר חיוב

אולי תאהבו גם את

חיסכון כספי
3 טיפים לחיסכון כלכלי

אתם תמיד במינוס? מנסים לצמצם הוצאות? חולמים לחסוך ולא מצליחים? אנחנו מכירים את המצב שלכם טוב יותר ממה שאתם חושבים. היינו שם, ולמדנו בדרך ארוכה

קראו עוד »
סרטים
4 יתרונות בסרטי תדמית

חברות, עסקים, גופים ומותגים – אולי תופתעו לשמוע, אבל כל אלו משתמשים בסרטי תדמית. המטרה של סרטי תדמית היא די פשוטה – שיפור התדמית של

קראו עוד »