חיפוש

פרסום עסקים בגוגל – האם לעשות זאת בצורה ממומנת או אורגנית?

כשמדברים על פרסום בגוגל, ניתן להתייחס הן לשיווק באופן ממומן והן לשיווק באופן אורגני, אך נשאלת השאלה: מה אפקטיבי ומומלץ יותר מבין השתיים?

לשאלה זו אין תשובה חד משמעית, שכן, יש לבחון את היתרונות ואת האפקטיביות של כל אחת מהדרכים ובהתאם לכך, להחליט אם כדאי לפרסם עסק בגוגל – באופן אורגני או ממומן.

 

היתרונות שבקידום אורגני מול היתרונות שקידום ממומן

בכל הקשור לתחום של פרסום עסקים בגוגל, כדאי לבחון כל אחד מסוגי הקידומים בגוגל, על מנת להצביע על היתרונות והחסרונות שבכל אחת מן השיטות:

  • קידום אורגני, אמנם דורש סבלנות, שכן, מדובר בתהליך שעשוי להיבנות בפרק זמן ממושך. אולם, בזכות עבודה נכונה באמצעות הקידום האורגני, ניתן להגיע לתוצאות טובות המתבטאות בדירוג גבוה של הפרסום, הקלקות מרובות של גולשים – על הפרסום, מבלי לשלם על כך ועוד. מכאן, שבאמצעות קידום אורגני, ניתן להגיע להקלקות מרובות של הגולשים, אשר עשויות להביא את הפרסום לראש התוצאות האורגניות שמתקבלות לאחר ביצוע חיפוש.
  • הגולשים באינטרנט מייחסים אמינות גבוהה לתוצאות המתקבלות באופן אורגני, יותר מאשר לאלה המתקבלות באופן ממומן.
  • לטווח הארוך, הקידום האורגני מספק למפרסמיו תמורה טובה ומשתלמת.
  • קידום הנעשה באופן ממומן, כרוך בתשלום (מצד המפרסם) עבור כל הקלקה של הגולשים – על הפרסום שלו. אולם, לפרסום ממומן מוקצה מקום בראש העמוד, כך שהמודעה יכולה להתבלט יותר.
  • בניגוד לקידום ממומן, שבו התוצאות עשויות להגיע לאחר תקופה מסוימת של ביצוע הפרסום, בקידום אורגני, התוצאות עשויות להגיע תוך כמה שעות, מרגע שבוצע הפרסום.
  • בפרסום ממומן, מחתם לשלוט יותר בקמפיינים של הפרסום, בהתאם לרצונו של המפרסם. כך שאם יש תנועה דלילה של גולשים בשעות מסוימות במהלך היום, או הלילה, ניתן להוריד את קמפיין הפרסום באותן שעות ולהעלות אותו בחזרה בשעות פעילות יותר, מבחינת תנועת הגולשים.
  • יתרון נוסף בפרסום ממומן מתבטא ביכולתו ש המפרסם לשלוט בהכוונת הגולשים לדפים מסוימים בפרסום שלו, לאחר שילחצו על המודעה. באופן זה, יוכל מפרסם המודעה להגדיל את הסיכוי כי הגולשים המקליקים על מודעתו יהיו עבורו רווחיים בהמשך.
  • על אף היתרונות שבפרסום ממומן, יש לקחת בחשבון כי מדובר בשירות שעולה כסף ובמצבים מסוימים, ייתכן שהוא יעלה לבעל העסק המפרסם לא מעט כסף. חסרונות נוספים בפרסום ממומן עשויים להתבטא בכמה אופנים:

*חלק מההקלקות עשויות להתבצע ע"י רובוטים או מתחרים ולא ע"י גולשים אמיתיים (והדבר עשוי לבזבז כסף עבור העסק המפרסם)

* לטווח הארוך, לא בטוח שמדובר בפעולה משתלמת עבור בעל העסק המפרסם

* עבור תחומים מסוימים, לא ניתן לבצע קידום ממומן

 

לסיכום

בבחירה בין פרסום ממומן ובין פרסום אורגני בגוגל, יש לבחון את מטרותיו של בית העסק, בטרם ביצוע הפרסום. בכל אחת מדרכי הפרסום, הן בפרסום האורגני והן בפרסום הממומן, ייתכנו יתרונות וחסרונות ולפיכך, לכל בית עסק עשויה להתרים דרך פרסום אחרת, בהתאם לאופיו, למטרותיו ולקהל היעד שלו.

 

דף אינטרנט

אולי תאהבו גם את

חיסכון כספי
3 טיפים לחיסכון כלכלי

אתם תמיד במינוס? מנסים לצמצם הוצאות? חולמים לחסוך ולא מצליחים? אנחנו מכירים את המצב שלכם טוב יותר ממה שאתם חושבים. היינו שם, ולמדנו בדרך ארוכה

קראו עוד »
סרטים
4 יתרונות בסרטי תדמית

חברות, עסקים, גופים ומותגים – אולי תופתעו לשמוע, אבל כל אלו משתמשים בסרטי תדמית. המטרה של סרטי תדמית היא די פשוטה – שיפור התדמית של

קראו עוד »