חווית הלקוח, כשמה כן היא, מתייחסת לאופן בו הלקוחות תופסים את החוויה שלהם כאשר הם מבצעים פעולות יזומות הנוגעות בעסק או במותר שלכם.
תחושת החוויה היא תוצר של כלל האינטראקציות האפשריות למול העסק, החל מנגישות האתר עד לזמינות שירות הלקוחות ועד לאופן בו מקבלים את המוצר או השירות המבוקש.
חווית הלקוח משפיעה באופן ישיר על קבלת ההחלטה האם לשוב ולרכוש את מה שהעסק שלכם מציע, כאשר אם החוויה הייתה חיובית הסיכוי לכך יעלה כפליים.
ומה באשר לחוויית לקוח באתרי מכירות? יש לא מעט יתרונות ביצירת חווית לקוח מדויקת, מותאמת ואיכותית עבור קהל היעד שלכם.
חשיבות חווית הלקוח בכל סוגי העסקים
חווית הלקוח היא הנמפתח להצלחתו של כל עסק או מותג. לא משנה מהו המוצר או השירות הניתנים, חווית הלקוח תהיה לנדבך מרכזי אשר יכריע את האפשרות לרכישה עתידית. ככל שהחוויה תהיה מוצלחת יותר, כך הביקורות והפידבקים יהיו חיוביים יותר והנהירה לעבר העסק שלכם תגדל.
ישנם מספר יתרונות שגלומים בחוויית לקוח:
- שמירה על נאמנות מצד הלקוח כלפי העסק \ המותג שלכם.
- שמירה על שביעות רצון קהל הלקוחות שרכשו מכם.
- מיטוב מתודת השיווק האורגני, על ידי קבלת המלצות ופידבקים חיוביים.
במעמד בניית אתרי מכירות, היתרונות האלו מקבלים משנה תוקף. ככל שהאתר מזמין, נגיש ונוח יותר לשימוש, כך יותר ויותר גולשים יבחרו לשוטט בו ולסיום לבצע בו רכישה. חווית הלקוח היא זו שתכריע האם הם ירכשו נאמנות כלפי המותג וישובו לגלוש ולבצע רכישות, ובמידה וכן הם גם ידאגו להפיץ את זה לחברים ולמכרים ולהגדיל את מעגל הקונים שלכם.
בניית אסטרטגיית חווית לקוח איכותית
ישנם כמה עקרונות מנחים שעשויים לשפר משמעותית את חווית הלקוח כתוצאה משיטוט באתר המכירות שלכם:
- מתן אפשרות לקבלת משוב מלקוחות פעילים שגולשים באתר.
- שימוש במשוב המתקבל לשם הבנת תפיסתם של הלקוחות לגבי אתר המכירות.
- הפעלת שירות לקוחות נגיש דרך אתר האינטרנט.
- מערכת ניווט קלה ויעילה.
- זמני המתנה קצרים בין מעברי עמוד.
מעבר לעקרונות המנחים, ניתן לחשוב כיצד אפשר לשפר את חוויית הלקוח באופן מותאם למוצר או לשירות שאתם נועדתם לספק.
ההבדל בין חווית הלקוח לשירות לקוחות
אם נביט על זה בצורה רחבה, שירות הלקוחות הוא נגזרת בודדת של חווית הלקוח. אם שירות הלקוחות נועד להשיק בין קהל הלקוחות לבין מייצגים מטעם החברה, לשם קבלת סיוע או מידע, חווית הלקוח נועדה כולה למטב את תחושת הלקוח בכל ההיבטים. היא משקפת תמונה רחבה יותר של מערכת היחסים הכוללת בין הלקוח לבין העסק, כך שמטרת השימוש בה היא יצירת זיכרון חיובי רגשי עמוק שיניע את הלקוח לשוב ולרכוש באתר.