חיפוש

נקודות אור בזוגיות קשה

לפעמים נדמה לנו שהזוגיות בה אנחנו נמצאים עלתה על שרטון – הריבים נהפכים לחלק מהשגרה היום יומית, המחלוקות נראות רבות מתמיד וההרגשה הכללית היא שהזוגיות כבר לא מה שהייתה פעם. לפני שמרימים ידיים ומפרקים את החבילה, חשוב לקחת לעצמכם זמן לחשוב לעומק על המצב, ולבחון האם אלו פערים שניתן לגשר עליהם – והאם בכל זאת שווה להילחם על הזוגיות שלכם.

 

תזכרו מדוע מלכתחילה נכנסתם לזוגיות הזו

נסו להסתכל על הסיטואציה מרחוק, ולבחון ממבט על את הזוגיות שלכם – הרי אתם יודעים מה היו הסיבות שגרמו לכם להיכנס לזוגיות עם בן או בת הזוג שלכם. נסו לחשוב על כל אותן סיבות, ולבחון האם אתם עדיין מרגישים בצורה הזו כלפי בן/בת הזוג.

במידה ואתם מרגישים שהריבים היום יומיים הם בעיקר על עניינים שטותיים, ושלא שווה בשבילם לוותר על האהבה שלכם – תעשו את הצעד, ותיזמו שיחה מפויסת שתאחה את הקרעים ביניכם. יש רגעים שווה להוריד את האגו ולהילחם על הזוגיות, בעיקר כשאתם מבינים שהנושאים שעליהם אתם רבים הם לא משמעותיים כמו שהיה נראה לכם בזמן הריב.

 

יש משברים שנראים מהותיים – אך הם חולפים מהר משנדמה לכם

גם אם הוויכוחים שלכם עוסקים בנושאים מהותיים יותר (ילדים, המשפחה של בן או בת הזוג, עניינים כלכליים ועוד), תמיד חשוב לזכור שמרבית הוויכוחים האלו הם ברי חלוף.

יש זוגות נשואים רבים שמתגרשים בימינו – וניתן להניח שלפחות חלק מהם עשו זאת בעקבות משבר שהם יכלו לפתור מבלי לוותר על הזוגיות שלהם, או בעקבות משבר שבאותו הזמן היה נראה מהותי, אך יכל לחלוף כלעומת שבא.

אם אתם מכירים אדם בן הגיל השלישי שקרוב אליכם, תוכלו לשאול אותו על מוסד הנישואין שהיה בתקופת צעירותו. בתקופה זו הגירושין היו יחסית נדירים, ובני זוג עבדו קשה יותר על מנת להתגבר על הקשיים שביניהם ולצלוח את המשוכה. אם הם יכלו לעשות זאת בעבר, גם אתם יכולים לעשות זאת היום!

 

אם הריבים הם על רקע כלכלי – יש נקודת אור שתוכל לעזור לכם

זוגות רבים נקלעים לריבים ולמשברים על רקע כלכלי – ובייחוד במקרים בהם שני בני הזוג עובדים ביחד באותו מקום עבודה. במקרים כאלו, עלול להיות קושי גדול בהפרדה שבין החיים הזוגיים לחיי העבודה, וכך משקעים שחווים בעבודה חוזרים ביחד אתכם הביתה.

עם זאת, ייתכן שתהיה לכם סיבה אחת פחות לריב עליה – שכן אתם זכאים לביטול חישוב מס מאוחד לזוגות. החוק שבו ביטול זה התקבל נכנס לתוקף בשנת 2014, כך שאם במקרה אתם עדיין משלמים מס גבוה יותר מכפי שאתם אמורים לשלם – תוכלו לקבל החזרי מס גם בצורה רטרואקטיבית, על שש השנים האחרונות בהן שילמתם את המס ששיעורו גבוה. את כל הפרטים המלאים אודות החוק תוכלו למצוא באתר "החזרי מס".

 

זוגיות

אולי תאהבו גם את