חיפוש

אילו תפקידים יש למפתח FULL STACK?

אם עוד לא שמעתם על מפתח FULL STACK ואתם מחפשים קריירה או מקצוע לעתיד, זה מאוד יכול להיות המקצוע בשבילכם. מי הוא מפתח פול סטאק ואילו תפקידים יש לו?

 

באם תקראו באתרים כדוגמת https://www.yaniv-arad.com/allaboutfullstackweb אשר יספרו לכם על תפקידו של פול סטאק, מיד תוכלו להיווכח לתואר זה יתרונות רבים ובעצם, אם אתם מתעניינים בעולם מתחדש ובאופן כללי בתחום ההייטק זה בהחלט יכול להיות התחלה או שלב טוב בשבילכם. כמובן שהדרך לתואר הנכסף ארוכה, אך היא בהחלט מעניינת מאוד ומאפשרת לבחור את ציר הפיתוח ואת העבודה שמתאימה לכם.

 

מפתח פול סטאק

כדי להבין אילו תפקידים יש למפתח פול סטאק כדי קודם להבין במה בכלל מדובר. הביטוי FULL STACK מתייחס לשלבי הקמת אתר או תוכנה. מתוך הנחה כי יש כמה צדדים ושכבות לכל פרויקט, ניתן להסיק כי יש גם כמה התמחויות אשר נדרשות לכל פרויקט. כלומר, כאשר ארצה להעסיק בחברת ההייטק שלי מתכנתים אחפש מספר מפתחים אשר כל אחד מהם עונה על צורך אחר. מפתח פול סטאק, כשמו כן הוא, אמור לתת מענה, לפחות בסיסי, לכל אחת מהשכבות, החל מצד הלקוח ועד לצד השרת.

 

תפקיד בהתמחות ספציפית

אמנם מפתח פול סטאק בהכרח יודע הרבה מהרבה תחומים ושפות, אך הוא בהחלט יכול לתפוס מקום בתפקיד אשר יודע ידע ספציפי. הידע הנוסף שיש לו, כמובן שיסייע לו במהלך מילוי התפקיד במסגרת כך שהוא מבין יותר את העולם בצורה הגדולה והרחבה שלו. החברה יוצאת מנקודת הנחה שהוא יכול להעמיק יותר אם יצטרך ושהוא אמנם יודע עוד הרבה דברים אחרים בתחום התכנות, אך אין זה מוריד מערכו בתחום אחד ספציפי.

 

קישור בין שני צדדי התוכנה

מפתח פול סטאק אמור להיות כשיר להבין ולכתוב את שני צדדי התוכנה, גם הצד של הלקוח וגם הצד של השרת. בגלל שיש לו יכולת להסתכל על התוכנה בצורה רחבה, מפתח פול סטאק מועסק על מנת למצוא ליקויים וחוסר תיאום בין שני הצדדים. כלומר, הוא לא בהכרח יכתוב את שני הצדדים, אך לאור העובדה שהוא מבין את שניהם יהיה מסוגל לאתר פערים באם קיימים. מפתח פול סטאק יכול לתת מענה הן לתפקידים אשר דורשים קישור והשוואה בין צד הלקוח לבין צד השרת. נוסף על כך, מפתח פול סטאק יכול גם להתמקד בנושא אחד ספציפי, כך שמעסיקים אותו בעבור שפה אחת או עולם תוכן מסוים, אך בפועל בגלל שהיא מכיר עוד מהעולם התוכנה וגם יודע להשתמש בעוד שפות ובעוד תחומים, עשוי לתת שירות יותר טוב מעובד אשר מכיר רק שפה אחת.

מתכנת

אולי תאהבו גם את

פתרונות מחשוב
מה הם פתרונות מחשוב?

המחשוב והרשתות הפכו לחלק בלתי נפרד מעסקים וארגונים רבים, גם כאלו שהעיסוק שלהם בתחום הטכנולוגי אינו הליבה של העסק. הדבר הזה מוביל לא פעם למצב

קראו עוד »