חיפוש

איך לבנות היררכיה נכונה באתר מרמת בנייתו ועד לתפעולו?

היררכיית אתר היא קריטית ביצירת חוויה איכותית ונעימה לגולשים בו.

אילו מאפיינים חשוב לשלב בהיררכיה וכיצד להנגיש אותה לגולש?

 

מה היא היררכיה באתר?

אלמנט מאוד חשוב בתחום בניית אתרים הוא אלמנט ההיררכיה. בכל אתר ישנם פריטים או חלקים אשר חייבים להיות והם משובצים בעמודים אשר בונים את האתר. על מנת ליצור סדר נכון באתר יש ליצור היררכיה בין העמודים באתר. אלמנט זה בעצם נותן לעמודים חשיבות וממקם אותם לפי סדר. בפועל ההיררכיה מגדירה את הדרכים או המסלולים האפשריים לגולשים באתר כך שמן הסתם כולם מתחילים בעמוד הבית.

 

נושאים

נדבך חשוב במסגרת בניית היררכיה לאתר הוא החלטה על אילו נושאים ואילו תתי נושאים ירכיבו אותו. הנושאים האלו ישרתו אותנו מאוחר יותר בבניית ההיררכיה התוכנתית באתר. כמות הנושאים באתר חייבת להיות מאוזנת כך שהאתר לא יהיה עמוס ומבלבל מדי אך עם זאת כל גולש יוכל למצוא בקלות את מה שהוא מחפש באתר. בפועל בהיררכיה של האתר הנושאים הגדולים יהיו גבוהים בהיררכיה ולרוב יהיה ניתן להגיע אליהם ראשונים מתוך עמוד הבית.

 

מעברים פנימיים וחיצוניים

אמנם ההיררכיה משמשת את בונה האתר במהלך התכנות שלו אך היא חשופה גם לגולש ולכן צריכה להיות יעילה, נוחה ונגישה עבורו. בין השלבים או החלקים בהיררכיה צריכים להיות מעברים אשר מאפשרים "ירידה או עליה" משלב אחד לאחר בהיררכיה אשר החלטנו שנכון כי הם יהיו מקושרים. ניתן לשלב "בערמומיות" מעברים חיצוניים כדוגמת קישור בתוך התוכן אשר מוביל לשלב אחר בהיררכיה או לעמוד אחר. לחילופין אפשר גם ליצור מעברים מובנים כגון כרטיסיות בתוך עמוד נושא שמוביל לתת נושא.

 

חיווי על ניווט

גם אם נבנה היררכית אתר מאוד מסודרת עדיין הגולש עלול ללכת לאיבוד בתוך כל המעברים, הנושאים והעמודים. מרכיב שיכול להועיל מאוד לחווית הניווט הוא תפריט ניווט אשר מראה איפה הגולש היה ולאן הגולש עוד יכול להגיע. תפריט מוצלח גם יכלול בתוכו קישורים למעברים בתוך האתר מעמוד לעמוד. התפריט משקף את ההיררכיה של האתר כפי שהיא בנויה מאחורי הקלעים.

מעבר לתפריט הניווט ניתן גם לשלב באתר שורה בחלק העליון של המסך אשר משקפת את המסלול שעבר הגולש מעמוד הבית ועד לעמוד בו הוא נמצא כך שכל חלק במסלול הוא קישור חזרה לעמודים שהגולש כבר עבר בהם ובעזרת שורה זאת יכול להקל עליהם בחזרה אליהם.

מובן מאליו שכל אתר יהיה מסודר ומקושר אך אין זה אומר שאין להשקיע בסידור מחשבה שניה ושלישית בסידורו, חשוב לייצר אתר אשר בנוי על היררכיה נכונה ובהתאם גם לשקף אותה לגולש על ידי תפריטי ניווט, מסלולי גלישה ומעברים נכונים בין עמודים ונושאים.

 

אתר מותאם

אולי תאהבו גם את

מכשירים דיגיטליים
כיצד בונים אתרים?

אתם מתים לבנות אתר, אבל אין לכם מושג קלוש מאיפה מתחילים, בדיוק בשביל זה אנחנו כאן! מה השלבים בפרויקט הקמת אתר ואיזה סוגי אתרים יש?

קראו עוד »
מסך
5 טיפים לבניית אתרים

המהפכה הדיגיטלית הביאה לעולמנו שינויים רבים ובשורות משמחות. אחת מהמגמות הבולטות ביותר שהחלו בעקבותיה, היא הזינוק בכמות וברמת האתרים ברשת. בהתאם, נוצר שוק רחב ומגוון

קראו עוד »