חיפוש

איך לפתח אפליקציה היברידית בצורה נכונה

כאשר מפתחים אפליקציה עבור העסק או כל מטרה אחרת יש להחליט כיצד להתאים את האפליקציה למערכות ההפעלה השונות – מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל ומערכת ההפעלת IOS של אפל. ההתלבטות העיקרית היא האם לפתח אפליקציית נייטיב או אפליקציה היברידית כאשר בשתי האפשרויות ישנם יתרונות וחסרונות והבחירה תלויה בהעדפות שלכם. מהם הצדדים השונים וכיצד נבחר? על כך נענה במאמר הבא.

 

אפליקציה היברדית מול נייטיב: מה ההבדל?

ראשית כל יש להרחיב על ההבדלים בין אפליקציה היברידית לבין אפליקציית נייטיב:

אפליקציית נייטיב:

אפליקציית נייטיב נכתבת באופן ייעודי עבור הפלטפורמה בה היא מופעלת וצריכה לעמוד בהגדרות נוקשות ולהיכתב בשפת תכנות מסוימת. למשל, עבור מערכת ההפעלה אנדרואיד של אפל אפליקציית נייטיב תכתב בשפת התכנות ג'אווה או Kotlin בעוד אפליקציות למערכת ההפעלה IOS של אפל יכתבו בשפות Objective C או Swift.

אפליקציה היברידית:

הפיתוח של אפליקציה היברידית פשוט יותר, שכן בפעם אחת ניתן יהיה לפתח את האפליקציה למספר מערכות הפעלה. פיתוח אפליקציה היברידית נעשה באמצעות שפות ווב כגון HTML5, ג'אווה סקריפט וכד' העוברות בסוף תהליך פיתוחן התאמה למספר מערכות הפעלה.

 

יתרונות וחסרונות לאפליקציה היברידית

כדי לבחור האם לפתח אפליקציית נייטיב או אפליקציה היברידית, נעבור על יתרונות וחסרונות בפיתוח אפליקציה היברידית:

יתרונות

פיתוח מהיר יותר:

פיתוח נייטיב ידרוש מאיתנו לפתח את האפליקציה מספר פעמים עבור מערכות הפעלה שונות, בעוד בפיתוח אפליקציה היברידית נוכל לפתח את האפליקציה פעם אחת בלבד. בנוסף לכך, הפיתוח עצמו מהיר יותר שכן שפות התכנות של ווב פשוטות יותר ביחס לשפות ג'אווה, סוויפט ואחרות.

 

פיתוח זול יותר:

כאמור, פיתוח אפליקציה פעם אחת למערכות הפעלה שונות זול יותר מאשר לפתח את האפליקציה כל פעם מחדש עבור כל מערכת הפעלה.

 

תחזוקה יעילה יותר:

בכל פעם שנרצה להוסיף פיצ'ר חדש נצטרך לעשות זאת פעם אחת בסביבת עבודה אחת בלבד.

 

חסרונות

ביצועים טובים פחות:

בהשוואה לאפליקציות נייטיב, לאפליקציות היברידיות ביצועים טובים פחות שכן הראשונות מפותחות בשפה המקורית של המכשיר.

 

אין אפשרות להשתמש בכל תכונות המכשיר:

פיתוח אפליקציה היברידית הוא מוגבל ולא מאפשר לנו להשתמש בכל התכונות השונות של המכשיר בניגוד לפיתוח נייטיב.

 

שיווק האפליקציה בחנויות האפליקציות:

הדבר החשוב ביותר בהשקת אפליקציה הוא שיווקה בחנויות האפליקציות של אפל וגוגל וזה לא תהליך קל שכן האפליקציות צריכות לעמוד בתנאים מסוימים. לאפליקציות היברידיות קשה יותר "להתקבל" לחנות האפליקציות של אפל, אך לא מדובר במשימה בלתי אפשרית.

 

אז מה עדיף – נייטיב או היברידית?

לשאלה זו אין תשובה ברורה, והדבר תלוי לחלוטין בהעדפות שלכם ובמטרות האפליקציה. בחירה בכל אחת משיטות הפיתוח תדרוש מכם להתפשר על דברים מסוימים ולהרוויח אחרים. למשל, אם מהירות הפיתוח היא הדבר החשוב ביותר אז כדאי לבחור פיתוח היברידי, בעוד אם חווית המשתמש למשתמשי קצה במקום הראשון פיתוח נייטיב עדיף.

 

איש דיגיטל

אולי תאהבו גם את

שיחות מחוץ לישראל
איך מחייגים לאוקראינה?

ככל שהשנים חולפות, העולם שלנו הולך והופך לגלובלי, ובהתאם לכך היכולת להתקשר מחוץ לגבולות הארץ הפכה חשובה. בין אם יש לכם משפחה, חברים או קשרים

קראו עוד »
לוגו של אפליקציה
4 יתרונות של פרסום בווצאפ

קבוצות ווצאפ וואטסאפ, אפליקציית המסרים שכבשה את העולם בעשור האחרון, מאפשרת ל-2 מיליארד המשתמשים שלה בכל רחבי העולם ליצור קשר באופן פרטי וקבוצתי במהירות, תוך

קראו עוד »