חיפוש

גוגל שופינג: כלי אינטרנטי שכל עסק צריך להכיר

מהו גוגל שופינג?

גוגל שופינג הוא מנוע חיפוש למוצרים ושייך לחברת גוגל העולמית. גוגל שופינג מספק אפשרות לכל אדם לערוך חיפושים, לעיין ולבצע השוואות בין מוצרים שונים השייכים למגוון חנויות. אופציה נוספת הקיימת בפלטפורמה זו היא סינון ומיון של המוצרים השונים בהתאם למחירם, שם המוכר או הספק שלהם ומאפיינים נוספים.

 

כיצד משתמשים במנוע החיפוש?

לאחר שצרכן ערך חיפוש ומצא את המוצר בו הוא מעוניין, הוא יכול ללחוץ על מקש הקרוי "כניסה לאתר" אשר יאפשר לו להתקדם בתהליך הרכישה באתר. חשוב לציין כי ישנן מספר מדינות בעולם שבהן גוגל שופינג מגיע בתוספת שירות הקרוי "קניות בגוגל", מה שמאפשר מעבר לשלב התשלום מבלי הצורך לצאת לאתר חיצוני לשם כך. השילוב הזה שבין "גוגל שופינג" לבין "קניות בגוגל" מספק פונקציית מסחר המתחרה באמזון, איביי, אלי אקספרס וכן הלאה.

 

למי השירות מתאים?

כל בעל חנות פיזית בין אם היא מקומית ובין אם מדובר בחנות אינטרנטית, אשר מוכר שם מוצרים – בישראל או מחוצה לה – הוא קהל יעד רלוונטי לגוגל שופינג. חשוב לציין כי מתן שירותים אינו מהווה מוצר ולכן אינם יכולים להופיע במסגרת גוגל שופינג.

 

כיצד מציגים את המוצרים בגוגל שופינג?

ראשית, חשוב לציין כי הצגת המוצרים בגוגל שופינג כרוכה בתשלום של קמפיין פרסום בגוגל.

כעת, נציג את רשימת תנאי הבסיס לשם פרסום מוצרים בגוגל שופינג:

חנות מסחר אלקטרונית:

הכוונה היא לחנות באתר האינטרנט האישי של הספק. כך שחנות במסגרת הפייסבוק, אינסטגרם, אמזון, איביי וכן הלאה – איננה מתאימה. ישנה המלצה להתאמת החנות לטכנולוגיה עדכנית אשר מותאמת למנועי חיפוש ולרשתות חברתיות.

 

רשימת מוצרים:

גיליון נתונים אשר מפרט את כלל המוצרים הנמכרים, תוך פירוט של תמונה, שם, תיאור, קישור לרכישה, קטגוריית מוצר, מחיר, עלות, זמינות, קטגוריית מוצרים של גוגל, מותג, מצב, תכונות (גודל, צבע, גיל מגדר) וכן הלאה.

 

חשבון מרכז הסוחרים של גוגל:

מה שמאפשר להעלות את רשימת המוצרים בכלים ובשירותים של גוגל.

 

חשבון פרסום גוגל אדס:

על מנת להציג את המוצרים בפרסומות גוגל חיפוש וגוגל שופינג. לשם כך יש לקשר בין חשבון הסוחרים לבין חשבון הפרסום. השלב הסופי הוא בחירת קמפיין גוגל שופינג, בחירת שם לקמפיין, הגדרתו והתאמתו לרשימת המוצרים שהמוכר רוצה לפרסם.

 

יתרונותיו של גוגל שופינג:

מודעות המפורסמות דרך פלטפורמת גוגל שופינג טובות ויעילות יותר מאשר מודעות טקסט פשוטות ורגילות. זאת שכן מודעות גוגל שופינג מציאות גם את המחיר, גם את התמונה וגם את הפירוט לגבי המוצר. המודעות הללו יכולות להופיע גם בפרסום במסגרת חיפוש רגיל וגם בלשונית הקניות. כך, גוגל שופינג מסייע בהגדלת מכירותיהם של אתרי מסחר אינטרנטיים.

 

מחשב

אולי תאהבו גם את