חיפוש

המדריך המלא לפינוי שפכים

פינוי שפכים נעשה כאשר צנרת הביוב מתפוצצת או נסדקת וכתוצאה מכך נוצרת סתימת ביוב ונזילה. הטיפול בתופעה מחייב הירתמות של אנשי מקצוע מומחים בתחום, כיוון שאינסטלטור לא מטפל בבעיות כאלו. קבלו את המדריך המלא לפינוי שפכים.

 

תפקידי האינסטלטור

כאשר מזמינים אינסטלטור לבית תפקידו לפתוח סתימות בשירותים ובכיורים, להחליף חלקי חילוף ולסלק סתימות בתוך הבית. כשמדובר בפינוי שפכים האינסטלטור לבדו לא יכול להתמודד עם התופעה. הצנרת בית מתחברת לצנרת המשותפת של הבניין ממנו ממשיכים הצינורות לרחוב ומשם למערכת המרכזית העירונית. כאשר סתימת הביוב מחוץ לבית צריך להזמין אנשי מקצוע המומחים בטיפול בבעיה.

 

מה עושה חברה מקצועית?

אנשי המקצוע צריכים לאתר את סתימת הביוב מחוץ למבנה והם עושים זאת באמצעות מצלמה תרמית או רובוטים מיוחדים המוצאים את מקור הסתימה באופן מדויק ביותר. למשל ביובית אודי שאיבות ביוב מגיעים עם משאית גדולה אשר עליה מותקן הציוד המתקדם והמשוכלל איתו הם מזהים את הסתימה ופותחים אותה בלחץ מים גבוה או באמצעות שאיבה. את שאיבת השפכים הם עושים בשיטת וואקום השולפת את הלכלוך. בשיטת לחץ מים גבוה הם דוחפים את הלכלוך שהצטבר בצנרת החוצה. לאחר מכן הם מנקים את הצנרת כדי שהסתימות לא ישנו. אלו סתימות שלא ניתן לפתוח בספירלה או חומצה כמו בבית מכיוון שהצנרת טמונה עמוק באדמה והסתימה קשה במיוחד. החברה המקצועית זמינה 24/7 ומגיעה מיד לפנות את השפכים. השפכים מסוכנים לבריאות ולסביבה ואף יכולים להזיק לבית עצמו. לפיכך, ישנה חשיבות רבה להזמין את הטיפול ברגע שמזהים שהסתימה היא לא משהו שניתן לטפל בו לבד או באמצעות אינסטלטור.

 

האם החברה מפנה שפכים רק מחוץ לבתים?

שירותי ביובית הם שירותים המתאימים גם לבתי עסק מכיוון שהצנרת בנויה באותו אופן ומחוברת לצנרת הרחוב ולצנרת המרכזית של העירייה. עסקים בהם עושים שימוש בשמנים כמו מסעדות ובתי אוכל אחרים, מוסכים, מפעלים שמזרימים שפכים תעשייתיים וכד', חייבים להיות מטופלים בהתאם לחוק. בפינוי השפכים עושים שימוש חוזר ומזרימים אותם לשדות חקלאיים כדי לנצל את המים להשקיה. בישראל מטהרים את המים הללו ולכן חשוב לנצל אותם גם במערכות הטיהור. הניצול הזה מאפשר התמודדות עם שמנים על מנת שלא יצרו סתימות בקווי הביוב ויפגעו במערכות הטיהור. בעלי עסקים ומפעלים שעושים שימוש בשמנים מחויבים על פי החוק לבנות תשתית פנימית שתדע לנצל את מי השפכים. לשם כך קיימת ביובית. אנשי המקצוע של ביובית יודעים כיצד לאסוף את השפכים ולפנות אותם למערכות הטיהור. הם מתחזקים את המערכת בתדירות בהתאם לגודל העסק במכשור מתקדם המועיל לעסק, לענף החקלאות ולמערכות הטיהור. כאשר מדובר בפינוי שפכים מחירו נקבע בהתאם לסוג השפכים. למשל, פינוי ביוב יהיה זול יותר מאשר פינוי שמנים שאותם יש לאתר.

פינוי שפכים

אולי תאהבו גם את