חיפוש

סוגי מנעולים ודרכי הפריצה שלהם

המנעולים הם אביזרים המשמשים אותנו לשמירה ולסגירה בטוחה.

הם מגנים עלינו ושומרים על פרטיותנו.

המאמר יעסוק בסוגי מנעולים שונים ודרכי הפריצה שלהם.

 

מנעול צילינדר ופריצתו

המנעול הפופולרי ביותר הוא מנעול הצילינדר. זהו מנעול בצורת גליל שנפתח באמצעות הסיבוב שלו. המנגנון שלו דורש מפתח בו ישנם זיזים על מנת לפתוח אותו. המפתח מזיז אותם בצורה מסוימת בעת הנעילה והפתיחה. הפינים הללו יכולים להיות מאוזנים או מעוגלים וזה מה שמבדיל בין המפתחות הפותחים מנעולים מסוג זה. בנוסף, על המנגנון דסקיות עליהן חורטים אותיות ומספרים שהם למעשה הקוד הנועל את הפינים. מנעולים אלו משמשים דלתות רב בריח, מנעולי תלייה ועוד. כדי לפרוץ אותם צריך להכין מפתח מאסטר הפותח מנעולים נוספים מסוג זה. לחילופין ניתן לפרוץ אותם עם מפתח ברגים בצורת L המחזיק את הפינים ושומר שלא יסגרו. המברג למעשה דוחף אותם לכיוון מעלה. על מנת לפתוח במקביל הרבה פינים, עושים שימוש בכלי הנקרא מגריפה שחלקו העליון משונן.

 

כיצד פורצים מנעול צירופים?

מנעול פופולרי נוסף הוא מנעול צירופים. יש למנעול זה קוד מספרי ברצף באמצעותו הוא נפתח. אין צורך במפתח אלא רק בקוד שיכול לשמש מספר אנשים ללא צורך לשכפל להם מפתחות. דרך קלה לפריצה היא גזירת מלבן מפחית שתייה וקיפולו כך שבאמצע נשארת לשונית. מלפפים אותו על החלק מהצד שממנו נפתח המנעול ומסובבים עד שנפתח. אפשרות נוספת היא ליישר אטב משרדי, להחדיר אותו למנעול ולסובב או להיעזר בפצירה.

 

הפתרון האולטימטיבי – מנעול עליון

המנעול הטוב ביותר נגד פריצה הוא מנעול עליון המתווסף למנעול שלנו. כאשר מבטחים את הבית חברות הביטוח מבקשות להוסיף מנעול זה לקיים. גם מנעולן בתל אביב או בכל אזור בו יש פריצות לבתים, יתקשה לפרוץ אותו אפילו עם מקדחה. פורץ יימנע מלפרוץ מנעול כזה כי זה דורש זמן ומאמץ ולכן יעדיף מנעולים אחרים. בנוסף, כאשר מורכבים על הדלת שני מנעולים זו עבודה מתישה לפורצים ואתגר למנעולנים. גם שיטת פריצה בלום לא תעזור כאן כיוון שלמנעול העליון שלושה בריחים עבים אשר מוכנסים עמוק בתוך המשקוף. בשל העמידות שלו והקושי לפרוץ אותו, הוא משמש גם לנעילת כספות.

 

מנעול ביומטרי דיגיטלי

זהו מנעול חדיש בו אין צורך במפתח אלא רק בטביעת אצבע של המורשה לפתיחת הדלת. ניתן להגדיר מספר משתמשים והיתרון העיקרי שלו הוא שלא ניתן לגנוב או לאבד את המפתח כי אינו קיים. למרות זאת, יכולה להיות תקלה בקריאת טביעת האצבע ואז יש צורך בקוד מיוחד. במקרים שהמנעול אינו מזהה את טביעת האצבע בשל תקלה או שאין קוד מיוחד, יש לקרוא למנעול שיפרוץ אותו בכלים מקצועיים. המנעולן צריך להיות מנעולן מומחה בפריצת מנעול ביומטרי מכיוון שלא כל מנעולן יכול לעשות זאת.

 

מנעול

אולי תאהבו גם את