חיפוש

אלקמאר – מכפר דייגים לעיר אורבנית קסומה

מי מאיתנו לא היה רוצה לבקר בהולנד היפהפיה, לטייל בין ערים שוקקות חיים, עיירות ציוריות וכפרים צבעוניים? בהולנד יש הכל מהכל, כך שמדובר ביעד מושלם לחופשה אורבנית או כפרית, לסוף שבוע קצרצר או חודש ימים, לבד, עם בני הזוג, קבוצת חברים ואפילו טיול משפחות עם ילדים קטנטנים.

היעד המפורסם ביותר כשחושבים על חופשה בהולנד היא עיר הבירה שלה, אמסטרדם. אכן מדובר ביעד שחבל לפספס אך להולנד יש מקומות רבים נוספים להציע ואחד מהם היא העיר העתיקה והיפה אלקמאר.

אלקמאר מורכבת למעשה מכמה כפרים ועיירות דייג קטנות שהתאגדו לכדי עיר אחת הבנויה מתלאים בעלי אופי שונה, אשר השילוב ביניהם נותן למקום אופי מיוחד במינו, כך שאפילו שיטוט בין הרחובות והסמטאות הוא חוויה שלא כדאי לפספס ואולי אפילו כדאי להתחיל כך את הביקור בעיר על מנת לספוג קצת מהאווירה המיוחדת לפני שממשיכים הלאה ופונים לאטרקציות התיירותיות יותר.

במהלך הסיור בעיר תבחינו במגדל המים של אלקמאר אשר עבר שיפוץ נרחב מוצלח למדי ובמאות מבנים מתקופת ימי הביניים שהשתמרו בצורה מעוררת פליאה ותורמים לקסם הנישא באוויר ואחרי שתשבעו קצת מן ההליכה הרגלית תוכלו לעצור ולהתרענן בממסעדות המקומיות שנחשבות מצוינות, שוק הגבינות המציע את מרכולתם המשובחת של המקומיים (מתקיים מדי יום שישי החל מחודש אפריל ועד אוגוסט) או באחד הפאבים בהם מוגשות בירות מקומיות מעולות במחיר שווה לכל כיס.

 

אטרקציות נוספות באלקמאר?

  • העיר העתיקה המהווה את המרכזה ההיסטורי של העיר
  • מוזיאון הביטלס שנחשב לחוויה פיקנטית עבור חובבי הז'אנר
  • מוזיאון סטדליק להיסטוריה מקומית
  • מוזיאון הגבינה הכולל טעימות והסבר מרתק על הכנת המאכל הטעים בדרכו המסורתית
  • מוזיאון הבירה הלאומי הנמצא במקום בו פעלה מבשלת בירה עוד מתקופת ימי הביניים וכיום נמצא במקום פאב המגיש כמעט 90 סוגי בירה שונים
  • כנסיית באוו הקדוש (The Grote Kerk) בעלת המבנה המפואר אשר נערכות בה הופעות, תערוכות וכנסים
  • בית העירייה הגותי שנחשב לפנינה אמיתית בקרב חובבי הארכיטקטורה והצילום
  • קזינו מקומי בו תוכלו לנסות את מזלכם
  • אצטדיון קבוצת הכדורגל המקומית (אם יתמזל מזלכם תוכלי אפילו לצפות במשחק)

העונה המומלצת ביותר לטיול באזור היא החל מחודש אפריל ועד סוף אוקטובר כאשר חודשי הקיץ הם המומלצים ביותר לביקור בשל הטמפרטורות הנוחות, אם כי מדובר בתקופה עמוסה ביותר מבחינת תיירים ולכן עשויים להיות תורים ארוכים לאטרקציות לצד תפוסה מלאה במקומות האירוח.
אם תרצו להמנע מהעומס ואתם גמישים מבחינת תאריכים, מומלץ לנפוש במקום בתחילת עונת התיירות (חודשים אפריל ומאי) אז המחירים נוחים יותר, התורים קצרים לאין שיעור ונישא באוויר ריח משכר של פריחה.

כך או כך, היות ובהולנד גם ימי הקיץ מאופיינים בגשמים מעת לעת, מומלץ להצטייד במטריה מתקפלת וביגוד ארוך קליל כדי לא להתפס לא מוכנים. בנוסף, טרם ההגעה ליעד כדאי להתעדכן בחגים והמועדים המקומיים, בהם אומנם צפוי עומס של תיירים אך גם חגיגה מרהיבה של אורות וצבעים.

היות ואין באלקמאר אטרקציות רבות והחוויה האמיתית היא העיר היפהפיה כשלעצמה, רחובותיה וסמטאותיה הצבעוניות. מדובר במקום מושלם לטיול יום קצרצר או לכל היותר לשהות של שני לילות ואם יש לכם קצת זמן פנוי במהלך הביקור בהולנד – קפצו לבקר.

אולי תאהבו גם את