חיפוש

מה הקשר בין עורך דין תאונות דרכים לנזיקין

המציאות העגומה היא שמדי שנה נהרגים בישראל מאות בני אדם בתאונות דרכים, ורבים אחרים סובלים בשל תאונות דרכים מפציעות קשות, נכויות ולעיתים נזקים נפשיים.

החוק בישראל מסדיר את הפיצויים אליהם זכאי נפגע תאונות דרכים ומטיל אחריות מוחלטת על הצד הפוגע (או במקרים רבים – חברת הביטוח שלו) ומתן פיצויים לנפגעים ללא שאלת אשמה בעניין.

בעל המקצוע המסייע לנפגעי תאונות דרכים בתהליכים משפטיים ופרוצדורות שונות מול חברות הביטוח הוא עורך דין תאונות דרכים.

 

מה הקשר בין תאונות דרכים לדיני נזיקין?

דיני נזיקין מהווים חלק מן המשפט האזרחי ועוסקים בחיובים בעקבות נזקים שנגרמו. למשל, במקרים שבהם נגרם נזק לאדם כלשהו, בין אם הנזק הוא לגופו ובין אם לרכושו – דיני נזיקין עוסקים בפיצויים שיש להעביר לאותו האדם.

תאונות דרכים רבות הינן מקרה מובהק של דיני נזיקין – אדם א' פגע בגופו של אדם ב' ומכאן ישנו דיון על הנזק והפיצויים האמורים.

 

מהן התביעות בהן מטפל עורך דין תאונות דרכים?

תאונות דרכים:

תאונות דרכים מכל סוג שהוא – תאונות בין רכבים פרטיים, תחבורה ציבורית, הולכי רגל ועוד.

 

תאונות דרכים בעבודה:

תאונות דרכים המתרחשות בזמן העבודה, ונחשבות גם לתאונות עבודה. תאונות אלו יכולות להתרחש בדרך לעבודה, בזמן מילוי תפקיד, במקום העבודה ועוד. תביעות בגין תאונות דרכים בעבודה מערבת את חברת הביטוח של הרכב וכן את ביטוח לאומי.

 

ערעורים:

לעיתים פוסק בית המשפט פיצויים נמוכים לדעת התביעה אשר לא מכסים את ההוצאות והנזקים שגרמה הפגיעה. במקרים אלו עורך הדין יערער לבית המשפט להגדלת הפיצויים.

 

הפנייה לגורמים מקצועיים:

במסגרת התהליך המשפטי עורך דין עשוי להפנות את הלקוח לגורמים מקצועיים שונים כדי לקבל חוות דעת שישרתו את הצד הנפגע בתיק.

 

מדוע נפגע תאונת דרכים זקוק לעורך דין מול הביטוח?

בסופו של דבר חברות ביטוח מעדיפות לא לשלם פיצויים לנפגעי תאונות דרכים ויעשו זאת אם תהיה להן האפשרות. לשם כך הן יכולות לנקוט פעולות שונות שיסייעו להן בכך כגון הפעלת חוקר פרטי לשם הוצאת מידע שיסייע לחברת הביטוח להפחית את סכום הפיצויים או לא לפצות כלל.

כמו כן חשוב לדעת כי גם במקרים בהם אתם צודקים, יתכן ולא תקבלו את הפיצויים המגיעים לכם בשל התנהלות משפטית לא נכונה – אי תיעוד התאונה, היעדר טפסים רפואיים ועוד. מסיבות אלה יש להיעזר בעורך דין תאונות דרכים שיסייע לכם לעמוד מול חברת הביטוח עד קבלת הפיצויים.

 

עברתם תאונת דרכים? היעזרו בעורך דין ממשרד מוביל

אם עברתם תאונת דרכים מומלץ להיעזר בעורך דין המתמחה בתחום זה על מנת שהפיצויים שתקבלו יהלמו את הפגיעה בכם ויהיו גבוהים ככל האפשר.

אריאלה גפן היא עורכת דין נזיקין העומדת בראשות משרד עורכי דין נזיקין המתמחה בתאונות דרכים. גפן עוסקת בתחום מעל 20 שנה, וצברה אלפי תביעות ואחוזי הצלחה גבוהים במיוחד.

 

איש משפט

אולי תאהבו גם את