חיפוש

איך עובדת מערכת הפוליגרף

רגע לפני שאתם רצים אל משרד החקירות הפרטיות, האם בדקתם מה היא מכונת הפוליגרף וכיצד היא עובדת?

האם תוצאות מכונת הפוליגרף קבילות בבתי המשפט?

האם רק משטרה עורכת בדיקות פוליגרף?

הנה מידע חשוב, כולל מידע על שיטת העבודה עם הפוליגרף.

מכונת הפוליגרף אמנם בדרך כלל לא קבילה בבית המשפט (בתור ראיה בודדת היא אינה מספקת), אבל אין ספק שנעשה בה שימוש נרחב במסגרות ובמוסדות בארץ ובעולם. למעשה, מעבר לשימוש משטרתי, אפילו מקומות עבודה משתמשים במכונות מהסוגים האלו בכל מיני תרחישים. אז כיצד היא עובדת, אותה מכונת פוליגרף? והאם מקומות עבודה יכולים להעסיק ולפטר על סמך בדיקות מכונה זו?

 

כיצד עובדת מכונת הפוליגרף? ומה חשוב לדעת עליה?

מערכת הפוליגרף גם מכונה בכינוי "מכונת אמת", שכן היא אמורה לבדוק באם האובייקט משקר או לא. כאשר אדם יושב אל מול מכונת הפוליגרף ועובר בדיקה בה, המכונה מצביעה על הבדלים שמתרחשים במהלך מספר פעולות טבעיות של הגוף, למשל כמו דופק הנבדק.

בואו נבין מספר דברים לגבי מכונת הפוליגרף, כיצד חוקר פרטי ישתמש בה והאם בכלל יש צורך בה? קודם כל, חשוב לדעת שבמהלך בדיקת הפוליגרף, אתם למעשה נמדדים בדופק שלכם, בקצב הנשימה, בשפת הגוף שלכם, בתגובות העצביות ועוד. למעשה, אם רוצים לדייק את העניין, אז בהחלט אפשר להגיד שלא רק המכונה היא זו שבודקת אתכם.

 

מה נמדד ונבדק במהלך בדיקת פוליגרף?

בפועל, אתם נמדדים ונבדקים גם על ידי הבוחן שיושב בצד, או על ידי מפעיל מכונת הפוליגרף. במילים אחרות, לפעמים מתלווה איש מקצוע-מאבחן לאיש המקצוע שמפעיל את מכונת הפוליגרף. בעוד שמפעיל המכונה בודק את התגובות הטבעיות של הגוף שלכם ושל הדופק, המאבחן יבדוק את שפת הגוף שלכם, את קצב הנשימה שלכם, את האופן בו אתם נלחצים ומזיעים, או לא.

עוד חשוב לדעת, בבית המשפט מכונת הפוליגרף אינה קבילה בתור ראיה בודדת. במילים אחרות, לא ניתן לבסס תביעה משפטית נטו על סמך בדיקות הפוליגרף. מדוע? מכיוון שהמהימנות של המכונה הזו היא אינה 100%. ורוצים לדעת עוד משהו? לא פעם, פושעים ועבריינים אפילו מבקשים ומתחננים לעבור בדיקות פוליגרף.

 

מדוע שפושע או עבריין ירצו לעבור פוליגרף?

ומה המדינה או המשטרה עושים? ובכן, במקרים אלו כשעבריין מבקש לעבור בדיקות פוליגרף, המשטרה לפעמים נמנעת מלספק את הבדיקה. זה קורה כך מכיוון שהמשטרה לא תמיד תהיה מעוניינת להסתמך על הבדיקות האלו.

במקרים מסוימים, אנשים מסוגלים לזייף את התגובות הטבעיות של הגוף שלהם, ולו בלבד מכיוון ששהם מאמינים בשקר של עצמם. כשאדם מאמין בשקרים שלו עצמו, הוא עשוי להערים על מכונת הפוליגרף. ולבסוף, האם חוקר פרטי ישתמש במכונת פוליגרף? זה בהחלט ייתכן, כל מקרה לגופו. אם אתם צריכים סיוע של משרד חקירות פרטי, בהחלט קבלו אותו. זו הדרך היחידה להפיג את הערפל מעל פני סימן שאלה כזה או אחר. בהצלחה!

 

תוצאת בדיקה

אולי תאהבו גם את