חיפוש

חיזוקי מבנים והצורך בניסור הבטון כדי לבנות מחדש

לעיתים, על מנת לבנות – צריך להרוס.

כאשר עולה הצורך לבנות מחדש מבנה עומד, בין אם בשל שיפוץ או קריסה חלקית, עלינו לנסר את הבטון הקיים ולחזק את המבנה.

איך עושים זאת? בואו לגלות.

 

הקדמה

החלטתם להרחיב את חדר השינה. איזה כיף. לאחר תכנון הריהוט המחודש וחדר האמבטיה, הגיע הזמן לבצע עבודה בשטח. אולם, שינוי מיקומם של קירות הבית אינו דבר שמתבצע בקלות, ויכול להעלות סכנות רבות.

כאמור, תהליך הריסת מבנים הוא הליך מסוכן, בו צריך לשים דגש הן על בטיחות במהלך ביצוע העבודה, והן על שמירה על חוזק יתר המבנה באם מדובר על הריסה חלקית. ביצוע עבודות הריסה מחייב שימוש בציוד תקני, אנשי צוות מנוסים וכן כלים מתאימים.

 

איך זה עובד?

ניסור הבטון ייעשה בשלושה שלבים. ראשית, יתבצע ניסור של החלקה שמיועדת לניתוק מהמבנה. לאחר מכן, יקדחו אנשי המקצוע חורים בתוך חלקי הבטון, לשם הכנסת שלשלאות ברזל בתוכם. את אותן השלשלאות יחזיק מנוף, אשר לאחר קיבוען ירים את הפלטות ויעבירן לאתר פינוי הפסולת.

 

הריסת בטון

ניסור בטון יתבצע על ידי מסור יהלום, היות ובטון הוא אחד החומרים החזקים בענף הבניה.  כאשר אנו מדברים על ביצוע עבודות הריסת בטון, אנו מדברים על ניסור הבטון והחלקים המיועדים להריסה בלבד. הניסור ייעשה תוך שמירה על החלקים במבנה שאינם מיועדים להריסה. כלומר, במידה ואנו רוצים להרחיב את אחד החדרים בבית, ננסר רק את הקירות אותם אנו מעוניינים להזיז.

ניסור הבטון יעשה על ידי ציוד אל רטט, במטרה למנוע רטטים העלולים לגרום לסדיקת החלקים שאינם מיועדים להריסה, ובכך לגרום להחלשת המבנה והפיכתו למסוכן.

 

חיזוק המבנה וקידוחים

שלב חיזוק המבנה הוא החשוב ביותר בתהליך הריסת המבנים. בטרם יתחיל הניסור, אנשי הצוות יציבו עמודי תמיכה, שמטרתם מניעת פגיעה במבנים סמוכים ובלימת הרצפה מלצנוח.

אנשי הצוות יבצעו קידוחים בחלקי הבטון שמיועדים לתיקון או פינוי. מפעילי המנוף, ישתמשו בקידוחים אלו על מנת להשחיל שרשראות שיתפסו את פלטות הבטון שנוסרו ויעבירו אותן לפסולת.

 

ניסורים

לאחר שבוצעו הקידוחים, נעבור לשלב הניסור. כאמור, מדובר על ניסור במסור יהלום המופעל מרחוק. ישנם מקרים בהם ינוסרו תתי ניסורים, זאת על מנת להבטיח הנפה בטוחה, ככל הניתן, של חלקי פלטות הבטון המיותרות.

קיר הבטון שנוסר, יישאר תלוי על השרשראות של המנוף שהשחלנו קודם לכן אל הקידוחים. באם הקיר גדול מידי, יבוצע עליו ניסור נוסף. באם לא, יפונה לפינוי.

בתחומי המבנה בו מתבצעות עבודות ההריסה. ישנה משאית שתפקידה לפנות את הבטון, ובמקרים אחרים, יוגדר בתחומי המבנה אזור בו מרכזים את שאריות הבטון והפסולת ולאחר מכן, יגיע סמי טריילר לשם ביצוע הפינוי.

 

חיתוך

אולי תאהבו גם את