חיפוש

ייצוג עורך דין בבית דין רבני

בישראל, לדין הדתי מעמד עליון בכל הנוגע לענייני נישואין וגירושין.

משכך, לבית הדין הרבני ניתנת הסמכות בנוגע לענייני גירושין ולתהליכים הנלווים לגירושין.

לכן, ייצוג העורך דין בבית המשפט לענייני משפחה שונה מייצוג בבית הדיו הרבני ולכן נדרשת התאמה עניינית.

 

הקדמה

בית הדין הרבני שונה משאר בתי המשפט בארץ בכמה סיבות. ראשית, לעומת בתי המשפט, בית הדין הרבני מסתמך על ההלכה היהודית ועל דיני המשפט העברי. לבית הדין הרבני נתונה הסמכות העליונה בכל הנוגע לענייני גישור גירושין, התרת נישואין ומתן גט. שנית, בבתי המשפט בארץ חלה חובת ייצוג על ידי עורך דין. אולם, בבתי הדין הרבניים לא חלה חובה זו.

 

טוען רבני

בבית הדין הרבני, לעומת שאר הערכאות המשפטיות, אין חובה לייצוג, אך כן ניתנת האפשרות למתדיינים להיות מיוצגים על ידי אדם מורשה, עורך דין או טוען רבני.

טוען רבני הוא בעל סמכות ייצוג בבית הדין הרבני. לטוען הרבני ידע רב בהלכה היהודית ובמשפט עברי, ועליו ללמוד מספר שנים ולעמוד במבחני הכשרה על מנת לקבל את רישיונו. לעיתים, עורך דין וטוען רבני עובדים יחדיו על מנת לתת ייצוג נרחב ומקיף הן בענייני ההלכה היהודית ובמשפט עברי בבית הדין הרבני והן בעניינים משפטיים בבית המשפט לענייני משפחה.

 

טוען רבני או עורך דין לענייני משפחה?

ההבדל הבולט בין עורך דין לבין טוען רבני הוא דרך התנהלותם.  עורך דין פועל על פי החוק במדינה ואילו הטוען הרבני, פועל על פי ההלכה היהודית.

אומנם לטוען הרבני הבנה עמוקה בתחום, אך הוא מוגבל לבית הדין הרבני בלבד. לכן, על מנת לצמצם עלויות ייצוג של טוען רבני ועורך דין יחדיו, ניתן לבחור בייצוג עורך דין לענייני משפחה, הבקיא בענייני גירושין ובבית הדין הרבני ויכול לייצג הן בבית הדין הרבני והן בבית המשפט לענייני משפחה.

 

סיכום

ייצוג בענייני נישואין וגירושין מצריך הבנה עמוקה וידע נרחב והתמצאות הן בבית הדין הרבני והן בבית המשפט לענייני משפחה. לכן, רצוי לבחור לתהליך זה, עורך דין לענייני משפחה הבקיא בהלכה ובענייני הגירושין. ישנם סיפורי הצלחה רבים שהחליטו ללכת על גישור גירושין במקום על גירושין – בדקו זאת בעצמכם.

 

ציוד משפטי

אולי תאהבו גם את