חיפוש

שיווק רכב ביבוא אישי – איך תעשו זאת נכון

מחפשים רכב ייחודי, יוקרתי או בעל אבזור ספציפי ומותאם לצרכים המדויקים שלכם? ברוב המקרים סוכנויות הרכב לא יוכלו להציע לכם את מה שאתם מבקשים. עם זאת, שוק הרכבים בחו״ל גדול ומתקדם יותר מזה אשר בישראל, ואפשר למצוא בו רכבים מאובזרים במחירים נמוכים. אז איך מייבאים רכבים ביבוא אישי? על כך בכתבה הבאה.

 

יבוא אישי – מאיפה מתחילים?

ראשית, חשוב להבין שיבוא של רכב באופן אישי הוא תהליך מורכב יותר מתהליך קנייה של רכב מסוכנות בארץ, והוא דורש לא מעט מיומנות בירוקרטית. הצהרת יבואן, רישיון רכב, אימות מכס, רישיון יבוא, רשימון מקורי, שטר מטען, חשבון מטענים, כתב הרשאה לסוכן ורישיון נהיגה בתוקף, הם רק חלק מהמסמכים אותם תצטרכו להוציא, לאשרר ולהציג במהלך התהליך. ברוב המקרים, על אף שהתהליך נקרא ״יבוא אישי״, מי שמייבא את הרכב נעזר בשירותיה של חברה מקומית, המסייעת בהשגת האישורים וביצוע ההליכים הבירוקרטים הנדרשים. כמו כן, בלא מעט מקרים יהיה כדאי להסתייע גם באנשי מקצוע כמו עורך דין תעבורה, שיוכל לוודא עבורכם שאכן חוקי לייבא את הרכב המדובר לארץ.

 

לבד או בסיוע חברה – אלה השלבים החשובים בתהליך

השלב הראשון הוא כמובן בחירת הדגם המיועד. במקרים רבים מדובר גם ברעיון שמתניע את כל התהליך. דגם מסוים שמשך את תשומת ליבכם והתגלה שהוא לא מיובא לארץ באופן רשמי, הופך ליעד הנחשק של תהליך הייבוא. לאחר מכן יש לוודא שהרכב עומד בדרישות התקינה הישראלית, וכן להוציא ״אישור שירות״ מהיבואן הרשמי בארץ. באמצעות אישור זה ניתן לפנות למשרד התחבורה על מנת לקבל אישור יבוא. לאחר מכן ניתן להתחיל בתהליך הרכישה מול היצרן בחו״ל. כיוון שהרכב נרכש בחו״ל, מומלץ להגיע אל הסוכנות בעצמכם או באמצעות נציג, על מנת לבדוק את הרכב ואת תקינותו ולוודא שהוא אכן עומד בדרישותיכם. לאחר שהרכב נרכש, יש לטפל בהעברת הרכב לארץ באמצעות חברת שילוח. לפני שתוכלו לשחרר את הרכב מהנמל, יהיה עליכם לשלם מס קנייה, מכס וכמובן מע״מ.

 

מה עוד חשוב לדעת על יבוא אישי?

מלבד המורכבות הבירוקרטית, הוצאת האישורים ותשלום המיסים ועלויות ההובלה, חשוב להכיר מספר חוקים לגבי יבוא אישי של רכבים בישראל. ראשית, לאדם פרטי מותר לייבא עד רכב אחד בשנה. כמו כן, לא ניתן להעביר או למכור את הרכב במהלך השנה הראשונה שלו בארץ, אלא במקרים חריגים כמו פטירה או מחלה של בעל הרכב או נזק לרכב. בנוסף, חשוב לדעת שרכבים בייבוא אישי בדרך כלל לא מתקבלים בברכה במוסכים בארץ, בייחוד במוסכים הרשמיים של היבואן. במקרים מסוימים מוסכים גם יסרבו להתייחס לאחריות על הרכב. יתר על כן, יש לוודא שברכב המיובא לא בוצעו שינויים במבנה כמו שינוי מידות או משקל, החלפת מידות הצמיגים או שינוי בסוג ההנעה.

רכב בייבוא אישי

אולי תאהבו גם את

4 שיטות לפרסום דיגיטלי מוצלח
4 שיטות לפרסום דיגיטלי מוצלח

בעידן הדיגיטלי, הפרסום עבר מהפך משמעותי. שיטות מסורתיות כגון מודעות מודפסות ושלטי חוצות כבר אינן יעילות בהגעה לקהלי יעד. במקום זאת, עסקים פונים לפרסום דיגיטלי

קראו עוד »