חיפוש

כמה יעלה להוציא דרכון פורטוגלי?

כללי

הוצאה של דרכון זר היא הוצאה יחסית גבוהה, לכאורה. בכלליות, כאשר מגיעים לבחון האם מעוניינים להוציא דרכון או לא, שאלת המחיר היא מהראשונות שמתעוררות. צריך לזכור שאין תשובה אחת לכך משום שכל מקרה הוא שונה ודורש את סיועם של אנשי מקצוע אחרים.

עם זאת, זוהי איננה הוצאה גבוהה בכלל ביחס ליתרונות שמעניקה האזרחות – לימודים מוזלים מאוד באירופה, חוסר צורך בהוצאת ויזה לארצות הברית, היכולת לגור ולעבוד באופן חופשי ועוד יתרונות רבים.

בכלליות, הוצאה של דרכון פורטוגלי נחשבת קלה באופן יחסי לשאר מדינות אירופה משום שהיא איננה דורשת היכרות עם השפה, ראיון בפורטוגל, היכרות עם המורשת, מנהגים וכיוצא באלו.

 

הבחירה להגיש את המסמכים לבד

לכאורה, יש החושבים שהבחירה לנסות ולהגיש את כל המסמכים הדרושים ללא סיוע של עורך דין, יוזילו את העלויות בדרך לדרכון פורטוגלי.

אולם, כנראה שהם טועים. ראשית, הגשת המסמכים, בשפה זרה והוצאת כל האינפורמציה הדרושה ותרגומה, אישור נוטריוני ועוד הוצאות רבות הן חלק עיקר מן ההוצאה על הדרכון.

יתרה מזאת, גם לאחר כל ההוצאות האלו, שבאופן עצמאי יקרות יותר, הגשה עצמאית מקטינה את הסיכויים לקבל את האזרחות הנכספת בשל חוסר היכרות עם ההליכים הבירוקרטיים הדרושים.

 

הגורמים שמשפיעים על המחיר

בשלב הראשון, יש להגיש את כל המסמכים שמעידים על קשר ילידיות לקהילה הפורטוגזית (שכוללת פנייה למדינת פורטוגל, לקהילה היהודית בפורטוגל, אילן יוחסין וכיוצא באלו). לאחר מכן, יש להנפיק מסמכים שונים המעידים על חוסר בעבר פלילי.

בשלב זה יש לתרגם את כל המסמכים הדרושים, להעביר אותם לאישור נוטריוני, לקבל את כל האישורים הדרושים מכל המשרדים הממשלתיים (בישראל ובפורטוגל) – שלב מסובך ומורכב יחסית.

חלק גדול מן הסיבוכיות נפטרת כאשר מעסיקים עורך דין שמומחה בהליכים הללו. עורך הדין יודע למצוא ולנהל את הבקשות במהירות וביעילות, לעומת מי שאינו בקיא בחוק ועלול להסתבך זמן רב בניסיונות להבין אותו.

העסקתם של אנשי מקצוע רבים, שמגישים את כל הטפסים הדרושים, מחפשים את כל המסמכים ההכרחיים להוכחת הקשר הרלוונטי ופועלים בשפה הפורטוגזית על מנת להגיש את הכל למדינת פורטוגל, הינה יקרה, בין אם בוחרים להתחיל תהליך זה באופן עצמאי או מלווים במשרד.

כאשר בוחרים להגיש את הבקשות מספר בני משפחה, עלויות רבות מצטמצמות משום שהוכחת הקשר וההיסטוריה המשפחתית זהה. כמו כן, כאשר פונים למשרד עורכי דין, נהוג לתת הנחה (יחסית גדולה) לבני משפחה, בין היתר מן הטעמים הללו.

 

אם כן – מהו המחיר?

ניתן למצוא פירוט רחב יותר במאמר דרכון פורטוגלי מחיר, אבל כפי שניתן לראות, כל מקרה הוא שונה ודורש הוכחה ועבודה שונה, לכן טווח המחירים משתנה מאוד. במקרים הפשוטים ביותר מחירו של דרכון פורטוגלי הוא כ-8,000 שקלים ובמקרים מסובכים יותר יכול להגיע ל-13,000 שקלים.

 

סימן שאלה על דולרים

אולי תאהבו גם את